interword

A Facebook csoportok térhódítása

Olvasási idő 3 perc
2018. 02. 09. péntek
Mark Zuckerberg elmondása alapján több mint 1 milliárd ember csatlakozik a Facebookon belül csoportokhoz, és körülbelül 100 millió ember része valamely jelentőségteljes közösségnek az oldalon.

Bizonyára te is tagja vagy egy-két Facebook csoportnak, ahol hasonló érdeklődési körű felhasználókkal kommunikálsz, tippeket adsz vagy gyűjtesz, bővíted tudástárad.

Tudtad, hogy már a Facebook-oldalad nevében is hozhatsz létre csoportot? 
A közösségi oldal legutóbbi algoritmus-frissítése után pedig igencsak hasznos egy összetartó közösséget építened követőidből, amire a (zárt) Facebook csoport tökéletes megoldás.

Hogyan kezdj hozzá?

  1. Nyisd meg oldaladat, majd koppints a bal oldali oszlopban a Csoportok hivatkozásra, ha látható. Ha nem látható, koppints a Beállítások menüpontra, majd az Oldalbeállításokra, végül a Lapfülekre. Itt a Lapfül hozzáadására koppintva add hozzá oldaladhoz a Csoportok lapfület, majd lépj vissza az oldaladra.
  2. Koppints a Csoportok hivatkozásra, majd a Csoport létrehozása pontra. A szokásos beállítások után igazíts mindent a saját arculatodhoz és már kezdődhet is a közösségépítés. 

Miért is jó ez a vállalkozásod számára? 

  • Az oldaladhoz hozzárendelt Facebook csoportnak maga az oldal lesz az adminisztrátora, a csoportban pedig akár az oldalad, akár a saját nevedben is tudsz posztolni, kommentelni. 
  • Ha zárt csoportot hozol létre, azt bárki láthatja, viszont csak az tud csatlakozni, akit te adminisztrátorként jóváhagysz. Minőségi közösséged pedig így lesz. ツ Ezt egy remek funkció is támogatja: írhatsz egy legfeljebb 3 kérdésből álló kérdőívet azoknak, akik csatlakozni szeretnének. Ennek használatával kizárhatod, hogy egy nem releváns tag kerüljön be a csoportba, segít jobban megismerni a jelentkezőt és érdeklődési körét. 
  • A csoport tagjai értesítést kapnak, ha új bejegyzés kerül a csoportba, tehát elérés szempontjából is van jelentősége.
  • A legfontosabb, hogy itt területet adsz célközönséged számára a beszélgetéshez, kapcsolatot tudsz tartani és információt tudsz megosztani velük. Egy ilyen személyesebb környezetben pedig mindenki könnyebben mondja el őszinte véleményét. 

Tartsd szem előtt, hogy egy Facebook csoport kezelése nem kevés plusz munkával jár. Folyamatosan figyelned kell a csatlakozási kérelmeket, moderálnod kell a beszélgetéseket, válaszolnod kell a kérdésekre, üzenetekre és értelemszerűen mindig törekedned kell az érdekes, figyelemfelkeltő és beszélgetést kezdeményező bejegyzések közzétételére.

+1 tipp: Írj egy, a tagságra vonatkozó szabályzatot is!

Ha ügyesen használod, Facebook csoportod remek marketing eszköz lehet. Szóval hajrá! ツ

Egy kis inspirációért ide koppints! 

Zsófi írta Zsófi