interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

YouTube-rivális a láthatáron: megérkezett Magyarországra is a Facebook Watch

Olvasási idő 2 perc
2018. 09. 05. szerda
Csupán egy évet kellett várnunk, hogy hazánkban is elérhető legyen a Facebook saját videós platformja, a Facebook Watch.

2017. augusztus 9-én jelentették be, hogy a Facebook saját TV-t indít az Egyesült Államokban, mely kezdetben elsősorban az amatőr és profi házi készítésű videókra épült, valamint amelyen a közösségi oldal által gyártott sorozatok és műsorok kaptak helyet.

2018. augusztus 30-tól a szolgáltatás az egész világon elérhetővé vált.

Mark Zuckerberg nem titkolt szándéka ezzel a szolgáltatással, hogy a felhasználók még videónézésért se hagyják el a Facebookot. Ehhez pedig a háromperces híradók, a beszélgetős műsorok, a sportközvetítések, valamint a saját gyártású sorozatok mellett igyekszik magához csábítani a legnagyobb vloggereket is, lenyomva ezáltal a YouTube-ot (is). 

A Facebook Watchon élő és felvett műsorokat is tudunk nézni - profi, illetve amatőr videókészítőktől egyaránt, akiknek akár fel is iratkozhatunk csatornájukra, ha nem szeretnénk lemaradni az újdonságokról. Tetszésünket vagy nemtetszésünket pedig lájkkal, illetve kommenttel fejezhetjük ki.

A “Facebook-tv” egyik legnépszerűbb talk showja Will Smith feleségének, Jada Pinkett Smithnek Red Table Talk című műsora, melynek májusi indulása óta már több mint 3 millió követője van: 

A platform viszont nem csak egy egyszerű videómegosztó oldal akar lenni: Zuckerbergék folyamatosan szélesíteni kívánják a tartalomgyártók körét, majd természetesen jöhetnek a fizetett reklámok.

Ezt viszont kezdetben csak Írországban, Ausztráliában, Franciaországban, Kolumbiában és Thaiföldön teszik elérhetővé a hirdetők számára.
 
A Facebook Watch Magyarországon egyelőre csak mobilon aktív - bár IDE kattintva egy-két felhasználónak megjelenik asztali számítógépen is.
 
Mobilon egy kis televíziót ábrázoló ikont kell keresnünk, mely az applikáció felső menüsorában, rögtön a keresőmező alatt jelenik meg. Ha itt nem találjuk frissítést követően sem, koppintsunk a három vízszintes vonalra az alkalmazás jobb felső/alsó sarkában.
 
A Facebook Watchon megtalálható tartalmakkal egy csapásra felhasználók milliárdjait érik el, ráadásul nem kell hozzá külön alkalmazást sem letölteni, így biztosak vagyunk benne, hogy a közösségi óriás új szolgáltatása erős konkurenciát jelent a Google-féle YouTube-nak.
Zsófi írta Zsófi