interword

A NAGY SOCIAL KÓSTOLÓ SZEMLE

Olvasási idő 8 perc
info tipp 2019. 11. 15. péntek
Vajon mi változott a Nagy Social Kóstoló óta?

Kíváncsiak voltunk, hogy mi újság az augusztusi Nagy Social Kóstoló óta a veszprémi éttermek Facebook és Instagram oldalain. Így hát ismét elővettük a szempontlistánkat és az összeállított tipplistánkat - lássuk az eredményeket!

A NAGY SOCIAL KÓSTOLÓ - Facebook oldalak elemzése
A NAGY SOCIAL KÓSTOLÓ - Instagram oldalak elemzése

Facebook oldalak

Gusto13 Bistro & Delicate
Az ő posztjaikban figyelhető meg a legtöbb változás. Például a saját hashtagjüket rendszeresen használják, #gusto13, és választottak még egy sajátot: #gustodéli. A posztolásban nincs olyan hosszú kimaradás, mint előtte. És az azóta érkezett véleményt sem hagyták reakció nélkül. A korábbi elemzésben említett pozitívumokat pedig továbbra is rendszeresen alkalmazzák. 

Oliva Hotel és Étterem
Általános hashtag használat a legtöbb posztnál most már van, viszont saját még mindig nincs. A névjegyet nem pontosították továbbra sem. A szép fotók és a borítókép aktualizálások rendszeresek, és a posztok is. Facebook eseményt is hoztak létre azóta kettő rendezvényüknek.

Elefánt Étterem
Tetszik, hogy gyakorivá vált a hely atmoszféráját bemutató hangulatfotók posztolása. Sőt poszoltak azóta többször is a kutyabarát helyet kiemelve. Az #elefántétterem hashtag rendszeres a posztokban. Javasoljuk még javításra a posztok tagoltságát, kicsit több szóközzel, sortöréssel. Pozitív továbbá az interakcióra törekvés, azaz kérdések a bejegyzésekben.

Gizella Hotel és Étterem
Eseményeket hoztak létre, és sokkal közvetlenebb a hangvétel. Profilképet váltottak, ami valamivel jobb mint az előző, de a legjobb a saját logó lenne jól igazítva/vágva. Frissítették az étlap fül tartalmát, amikor új étlapjuk lett. A fizetési módokat feltüntették a névjegyben. 

SkorpióPub Veszprém
Korábban két étlap lapfül szerepelt, abból az egyiket levették, de a fent lévőben továbbra sem releváns tartalom. Pár poszt volt azóta, melyhez szöveg is tartozott (jól megfogalmazottak), viszont továbbra is a szöveg nélküli menü grafikák a rendszeresek. 

Hotel Villa Medici és Étterem
Új imázsvideó készült, ennek feltöltése MINDENKÉPP javasolt, és végre megtalálták a hangvételt, ami illik hozzájuk: tegezés. A libavacsorának eseményt hoztak létre, azonban a Nagy Social Kóstoló óta ezen kívül még voltak rendezvények, amelyeknek lehetett volna létrehozni. Szuper, hogy a véleményekre most már a Hotel nevében reagálnak. Többi javaslatnál nem volt változás.

Historia Hangvilla Étterem, Kávézó és Rendezvényközpont
Most már csak egyszer posztolják a napi menüt, ennek így sokkal több értelme van. Borítóképet lecserélték a következő eseményüket népszerűsítő képre.

Hotel Historia Malomkert
Feltöltötték az étlap lapfülbe a friss étlapot. Azóta maradtak a tegező, barátságos hangnemnél, ami szintén pozitív. Többet posztolnak a menün kívül más témákról is.

Betekints Wellness és Konferencia Hotel
Ritkán, de most már egyes posztoknál szerepel interakcióra buzdítás. Pozitív továbbá az események hozzáadása (külsős és saját is).

Lucifer II. Pizzéria
Egy változás történt: Egység van a grafikai posztjaikban (álláshirdető poszt).

Johnny’s Bistro Veszprém
Egy változás: szebbek a mobilos fotók. 

Fricska étteremlakás
A pozitívumok továbbra is fennállnak, azonban a javaslatainkból semmit sem fogadtak meg.

Chill Bistro
A pozitívumok továbbra is fennállnak, azonban a javaslatainkból semmit sem fogadtak meg.

Marica Kávéház és Étterem
A pozitívumok továbbra is fennállnak, azonban a javaslatainkból semmit sem fogadtak meg.

Publikum Étterem
A pozitívumok továbbra is fennállnak, azonban a javaslatainkból semmit sem fogadtak meg.

Nosztalgia Garden Ízkertészet
1 db poszt az elemzés óta, és az sem illő egy ilyen étteremhez. 

Fejesvölgy Vendéglő
Továbbra sincs rendszeres posztolás, és egyéb változás sem.

Instagram oldalak

Akik megfogadták a tanácsokat:

Az Oliva Hotel és Étterem nemcsak a biót aktualizálta, de a hashtag használatot is egységesítette, bátran használják őket. A cselekvésre ösztönzés is erősebb, emellett a lapozgatós posztok helyett már külön feltöltött képeket találunk. A rendszeresebb posztolás még mindig erősen ajánlott, hisz rendkívül fotogén ételeket produkál az étterem.

Az Elefánt étterem szintén megerősödött hashtagek terén, valamint figyelnek a megfelelő arányú képek feltöltésére. Új minta látszik kirajzolódni azonban, amely szerkesztett képekből áll. Annak ellenére, hogy ebben a formában esztétikusabb hatást nyújt a feed, mint hogyha a grafikák elszórtan lennének jelen, még mindig a menük Story highlightokban elhelyezését ajánlanánk inkább. 

A Gusto13 Bistro & Delicate szinte minden tanácsunkat megfogadta, aminek rendkívüli módon örülünk! Aktualizálták a biót, a követőket bátorítják a saját hashtagük használatára, ők maguk is aktívan használják azt, valamint rendszerezettebben használják a Story highlightokat is. 

Csupán 1-2 dolog változott:

A Fricska étteremlakás Instája gyakrabban frissül, ez egy pozitívum. Ezenkívül sajnos nem vettünk észre jelentős változásokat, viszont amit mindenképp ajánlanánk, az a megfelelő üzleti profil kategóriának a kiválasztása, mert a “Családi stílusú étterem” nem fedi le a Fricskát. 

A Gizella Hotel és Étterem fejlődést mutat a hashtag használat terén. Az ételek fotózása is jó irányba mozdult el az utóbbi időben. 

Abszolút semmit nem fogadtak meg, de posztolnak:

A Publikum és a Betekints Hotel**** és Étterem Instáin sajnos azt tapasztaltuk, hogy a tanácsok ellenére a szerkesztett grafikák megszaporodtak, amelytől a feedek lényegesen kevésbé koherensek. 
A Marica Veszprém dicséretet érdemel a mostanában posztolt hangulatképek miatt. 

Semmi nem történt az oldalon (nem is posztoltak):

Konklúzió

A szemle végére tisztán kirajzolódott, hogy melyek azok az éttermek, ahol a közösségi médiára kiemelt figyelmet fordítanak. A Nagy Social Kóstolóban előkelő helyen végzett oldalak voltak azok, akik a mi tanácsainkat is megfogadták, és hatásosan beépítették a stratégiájukba. Nekik ezúton is gratulálunk, és további hasonló sikereket kívánunk a social világában. :) Azonban ki kell térnünk azon vendéglátó egységekre is, akiknél nem volt változás, vagy esetleg negatív irányba mozdultak. A közösségi médiában való (hatásos) jelenlét 2019-re kulcsfontosságúvá vált, így javasoljuk, hogy a kevesebb pontszámot bezsebelő - de egyébként nagyon fotogén - éttermek is vegyék fontolóra az oldalaik korszerűsítését. Ha ebben segítségre van szükségetek, forduljatok hozzánk bizalommal és csatlakozzatok Facebook csoportunkhoz!