interword

Lead generálás Instagram Storyk segítségével? Igen!

Olvasási idő 3 perc
kezdő tipp 2020. 06. 25. csütörtök
Az Instagram Story a figyelemfelkeltés és a kapcsolattartás mellett a lead generálásra is tökéletesen alkalmas eszköz. Blogbejegyzésünkben négy gyakorlati tippet hoztunk Neked, mellyel könnyen érdeklődőket szerezhetsz! Gondolkodtál már azon hogyan működik az Instagram swipe-up funkciója? Most többek között ezt is megtudhatod!

Mi az a lead generálás?

A lead egy olyan személy, aki valamilyen formában érdeklődést mutat a terméked vagy szolgáltatásod iránt. Számára nem ismeretlen a vállalkozásod, már jelezte érdeklődését feléd, például ajánlatot vagy visszahívást kért, kitöltött egy online kérdőívet, letöltött egy anyagot, amely során megadta néhány személyes adatát. Így tehát a kommunikáció elindult a két fél között, hiszen a lead már tulajdonképpen egy “majdnem vevő”. A lead generálás célja, hogy minél több látogató leaddé váljon, illetve, hogy ráírányitsd őket egy útra, amely végül vásárláshoz vezet
 

 

1. Fókuszálj a meglévő követőkre és biztasd őket a taggelésre!

Az egyik legjobb módja a lead generálásnak, ha a meglévő követőidre koncentrálsz. Ösztönözd őket arra, hogy amennyiben vásároltak nálad egy terméket vagy igénybe vették szolgáltatásod, osszanak meg egy Insta storyt tapasztalataikról, élményeikről. Fontos, hogy biztasd őket vállalatod betaggelésére, hiszen így Te is elhelyezheted a tartalmat saját storydban is. Talán nem is gondolnád, hogy az UGC-nek (user generated content-nek) mekkora ereje van! Egyrészt a vásárlóid követői is láthatják terméked/szolgáltatásod, másrészt pedig a repostolással megmutathatod követőidnek mások pozitív, vállalkozásodról alkotott benyomását

2. Taggelj be más profilokat!

Persze ezt csak akkor alkalmazd, ha releváns a tartalmat és a célcsoportodat tekintve! Például tegyük fel, hogy egy balatoni éttermet üzemeltetsz egy olyan városban, ahol a nyáron fesztivált rendeznek. Ilyen esetben érdemes betaggelned történetedben a közelgő esemény Insta fiókját, így olyan emberekhez juthat el tartalmad, akik érdeklődhetnek szolgáltatásod iránt. Előfordulhat, hogy a storyd repostolja az általad megjelölt profil, így pedig még több potenciális érdeklődőhöz juthatsz el. A képlet pedig egyszerű: minél több látogató, annál nagyobb az esély az eredményes lead generálásra.

forrás: nivea_hu

3. Használd a “Kérdések” interaktív matricát!

Az interaktív matricák tökéletes opciók a követőkkel történő kapcsolatteremtésre. A “Kérdések” funkcióval könnyen elindíthatsz egy személyes beszélgetést a felhasználókkal. Például feltehetsz egy kérdést azzal kapcsolatban, hogy hogyan tudnál nekik segíteni vagy milyen problémákkal küzdenek, amelyek a Te vállalkozásod termékével/szolgáltatásával megoldhatóak lennének. Ha ezt megtudod, a későbbiekben kommunikálhatod a problémával kapcsolatos erősségeidet. Ráadásul fény derülhet arra is, hogy kik a “legpotenciálisabb” leadjeid, mivel akik válaszolnak kérdésedre feltehetőleg kifejezetten érdeklődnek irántad.

forrás: hotelfuredofficial

 

4. Alkalmazd a swipe-up funkciót email feliratkozásra!

Az e-mail marketing még mindig az online marketing egyik alappillérének tekinthető. A swipe-up funkcióval könnyen feliratkozókat gyűjthetsz Insta követőid közül. Ha 10.000 követőnél nagyobb táborral rendelkezel, nincs más dolgod, mint a story készítésnél megjelenő hivatkozás gombra koppintani és hozzáadni a kívánt URL-t történetedhez. Ha azonban 10.000-nél kevesebb követőd van, akkor egy trükköt kell alkalmaznod. 

Ilyen esetben az IGTV-t kell segítségül hívnod! Mutatjuk is a lépéseket!
  1. Töltsd le és nyisd meg az IGTV appot!
  2. Koppints a jobb felső sarokban található ‘+’ ikonra!
  3. Válaszd ki a feltölteni kívánt felvételedet!
  4. Add meg a videó borítóképét (thumbnail), melyet a képernyő alján található ‘+’ ikonra koppintva tehetsz meg!
  5. Válaszd ki a jobb felső sarokban található ‘Következő’ (‘Next’) lehetőséget!
  6. Add meg a címet, majd a leírásba illeszd be a megosztani kívánt linket! Érdemes utalni a leírásban, hogy ide koppintva érheted el az URL-t. 
  7. Végezetül, ha a videód feltöltődött, válaszd ki a ‘Megosztás Storyban’ (‘Share to Story”) opciót!

 

forrás: Social Media Examiner

Fontos tudnivalók: 
  • Minimum egy IGTV videóval kell rendelkezned, hogy végre tudd hajtani ezt a folyamatot!
  • A videód hosszának minimum 1 percesnek kell lennie!
  • Mondd el a felhasználóknak, hogyan érhetik el a linket! Ehhez nem kell mást tenni, mint a videó tetején lévő címre, majd a felugró linkre koppintani.
  • Az IGTV applikáció néha viszonylag lassú, így légy türelmes!
  • Ha nem szeretnéd, hogy a videód a feedben is automatikusan megjelenjen, akkor kapcsold ki az ‘Előnézet közzététele’ (‘Post a Preview’) lehetőséget, ezt a cím és a leírás alatt teheted meg!

 

Záró gondolat

Az Insta storyk számos lehetőséget nyújtanak a lead generálásra, melyeket érdemes kipróbálnod. Kedvedre válogathatsz a könnyen megvalósítható taggeléstől, egészen a valamivel komplikáltabb IGTV használatig. Tapasztald ki Nálad melyik működik a legjobban!

 

Forrás:
 
Fanni írta Fanni