interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Hogyan használd az Instagram storykat terméked reklámozására?

Olvasási idő 2 perc
info tipp 2020. 07. 16. csütörtök
Az Insta storyk használatának szinte végtelen lehetőségeiről már sokat írtunk az interword blogon. Mostani blogbejegyzésünkben 4 gyakorlati tippet gyűjtöttünk össze, melyekkel felturbózhatod termékeid promótálását.

1.“Visszaszámlálás” matrica? Igen!

A countdown opciót bátran használhatod két esetben is, ha reklámozni szeretnéd terméked vagy szolgáltatásod. Alkalmazhatod akkor, amikor nyilvánosságra hozod például egy új kampányod kezdetét, de használhatod arra is, hogy jelezd meddig tart még ajánlatod. A visszaszámláló matrica egy gyors és hatékony eszköz arra, hogy felkeltsd a követők figyelmét. Amellett, hogy szembetűnő, a sürgetés érzését is kelti, amely egy igen erős marketing eszköz. 

Sőt, tudtad, hogy a felhasználók a countdown matricára koppintva bekapcsolhatnak egy emlékeztetőt? Így, egy értesítést kapnak a visszaszámlálás befejezése után, hogy semmiképp se felejtsék el az eseményt. Érdemes a funkció használatára ösztönöznöd követőid! Ezenfelül a számlálós storykat egy koppintással megoszthatja bárki, a user generated content erejét pedig sosem szabad lebecsülni!

forrás: @kedvencem.veszprem

2.Alakítsd ki Highlight stratégiád!

Valószínűleg nem ismeretlen számodra a Highlight funkció és alkalmazod is. Egy fontos tipp: A kategóriák bővítésére és frissítésére mindig időt kell szánni! Egy-egy nagyobb kampány során mindenképp készíts külön Highlightot ajánlataidnak! Ennek azonban természetesen csak akkor van értelme, ha több történetet is posztolsz a témában. 

Miről ossz meg történetet mindenképp egy ajánlat kapcsán?
  • A kampány pontos leírásáról
  • Az időszakáról: mettől meddig tart
  • Az igénybevétel módjáról

Arról se feledkezz meg - főleg egy nagyobb promóció során, ha fizetett hirdetéseket is készítesz - hogy sok látogató fog érkezni a profilodra. A bio mellett, a Fókuszba helyezett történeteiddel találkoznak először a felhasználók, az első benyomás szerepe pedig a virtuális világban is fontos. 

Mutatunk néhány kategóriát, amit feltétlenül illessz be stratégiádba:
  • “Rólunk” -  a vállalkozással kapcsolatos tartalmak gyűjteménye
  • “Csapattagok” - ha szeretnéd személyesebbé tenni céges profilod, akkor ezt ne hagyd ki
  • “Tőletek” - ebbe a Highlightba összegyűjtheted a repostolt storykat
  • “Ti mondtátok” - a vásárlók véleményei
  • “Helyszín” - amely nemcsak az elhelyezkedést mutatja be, hanem az odajutást is
  • “Portfólió” - ha állandó termékekkel, ajánlatokkal is rendelkezel
  • “IGTV” - amennyiben videókat is feltöltesz, ezeket sem árt egy összefoglalóba tenni

3.Liveolj a “Kérdések” matricával!

Ahhoz, hogy nagyobb érdeklődést kelts egy kampányod iránt, ne feledkezz meg a liveolásról! Az élő videók rejtélyeiről korábbi blogunkban részletesebben olvashatsz. A live videós tartalmakat kifejezetten kedvelik a felhasználók, így általában a kiváltott interakciók száma is igen magas az ilyen posztoknál. Készíts egy “elő-történetet”, amelyben a “Kérdések”("Questions") matrica segítségével arra ösztönzöd követőid, hogy írják meg Neked a kampányoddal kapcsolatos legfontosabb kérdéseiket!

Tipp: Ha 24 órán belül liveolsz, a videód során a kérdések ikonra koppintva láthatod a számodra feltett kérdéseket.

4. Mutasd meg hol tart kampányod!

Ha korlátozott mennyiségű terméket vagy szolgáltatást reklámozol, tudasd ezt követőiddel. Számolj be bizonyos időközönként arról, pontosan hogyan áll promóciód! Ez nemcsak egyfajta bizonyíték arra, hogy sokan érdeklődnek terméked/szolgáltatásod iránt, hanem egyediséget és sürgetést is sugall. 

forrás: socialmediaexaminer.com

Záró gondolat

Amint láthatod, az Insta storyk számos lehetőséget nyújtanak különböző ajánlataid promótálására, amelyeket érdemes kipróbálnod. Válogass kedvedre és tapasztald ki nálad melyik válik be a legjobban!

Fanni írta Fanni