interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

6 jel, hogy ideje frissítened a Web Copy-dat

Olvasási idő 4 perc
pro tipp 2020. 10. 05. hétfő
Biztosan ismerősen cseng a kifejezés azok számára, akik alaposan beleásták már magukat az online jelenlét és a holnapkészítés rejtelmeibe. Most mutatjuk, miért érdemes nagy hangsúlyt fektetned a web copy optimalizálására!

Mi a különbség a web copy és a web content között?

Amikor új ügyfelek látogatnak a honlapodra, az első benyomás kapásból a web copytól származik. Ahhoz, hogy online is sikereket érjen el a vállalkozásod, elengedhetetlen megtanulnod, hogyan lehet frappáns és figyelemfelkeltő szövegeket írnod!

Mielőtt belevágunk, tisztázzunk két fontos fogalmat!

  •  Mi az a web copy?

Website copy az a törzsszöveg, amely végigkíséri a látogatókat a webhelyeden és tájékoztatja őket a brandről. A honlapod bármely oldalán, többek között a kezdőlapon, a bemutatkozó oldalon, az összes termék- és szolgáltatás menüben, de még a social felületeken is megjelenhet.

Ez azt jelenti, hogy minden szöveg web copy, amely termék bemutatókban, szponzorált bejegyzésekben, közösségi média hirdetésekben vagy hírlevelekben megjelenik. Ide tartozik minden olyan tartalom, ami promóció vagy eladás érdekében íródott.

interword_web_copy_blog_1.1

Forrás: Neil Patel

  • Mi az a web content?

A webes tartalom kategóriájába esik gyakorlatilag bármi, ami megtalálható a honlapodon! Ide soroljuk a blogokat, a közösségi médiás posztokat és videókat, illetve minden egyéb tartalmat, ami a SEO vagy szórakoztatási céllal került az oldaladra.

A legfontosabb különség a web copy és a web content között az, hogy utóbbit nem használjuk értékesítési céllal. A kiváló minőségű tartalmak elnyerik a potenciális ügyfelek bizalmát, valamint hosszútávú kapcsolatot építenek ki a célközönséggel, de közvetlenül nem generálnak bevételt. Ezzel ellentétben a web copy célja minden esetben a cselekvésre buzdítás és az eladás!
 

Milyen árulkodó jelekre figyelj az up-to-date Web Copy érdekében?

Hiába a mutatós honlap, nem jönnek a látogatók? Kezdhetsz gyanakodni!

Gyakorta előforduló hiba, hogy a design során elveszik a valódi érték: az írott szöveg. Enélkül az egész csak egy jól megkomponált kép- és színösszeállítás, ami viszont nem fogja bevonzani a látogatókat.

Mutatjuk, milyen 6 probléma esetében kell átgondolnod a törzsszöveged tartalmát!

Minden időszaknak megvan a maga divatos kifejezése és a gyakran használt szavai. 2019-ben például megérte Magyarországon a Trónok harca sorozatot említeni különböző kontextusokban. Ezzel ellentétben 2020-ban már jóval kevesebben keresnek rá, így az elért felhasználói kör is szűkül.

Forrás: Google Trends

Tipp: A divatos kifejezéseket érdemes a népszerűség csökkenésével lecserélni, vagy Evergreen kifejezéseket használni!

A website copy első számú szabálya: megoldás nyújtása egy problémára!

Amennyiben egy elavult vagy soha nem létezett nehézségre szeretnél segítséget nyújtani, nem valószínű, hogy túl sokan fizetnek majd a szolgáltatásaidért.

Az is komoly hibának minősül, amikor klisékben vagy tartalom nélküli gondolatokban próbálod megfogni a látogatók figyelmét. Azaz ha Neked egy Content gyártással foglalkozó vállalkozásod van, nem elegendő a „Tudjuk, milyen nehéz lépést tartani a trendekkel!” vagy „A szövegírás kemény dió!” mondatokkal megszólítanod az Ügyfeleid.

Ehelyett próbálj konkretizálni, például „A szövegírás legnagyobb nehézségét az aktualizálás jelenti...” És máris folytathatod a saját vállalkozásod promótálásával, amiben hangsúlyozod, hogy Te mindig a legfrissebb információkat szolgáltatod és használod a munkád során.

Nagyszerű, ha folyamatosan bővíted a vállalkozásod által kínált szolgáltatások tárát, de ezt kommunikálni is tudni kell! Amennyiben nem frissíted a webes törzsszöveged, hamar elavulttá válhat a honlapod és ezáltal az összkép is rólad.

Tipp: Ha új funkciót, terméket vagy szolgáltatást vezetsz be, tüntesd fel a kezdőlapodon!interword_web_copy_blog_1.3

Forrás: interword.hu

A versenyképesség fenntartása óriási kihívást jelent a legtöbb cég számára. Ahhoz, hogy valóban piacképes legyél, időnként érdemes egy önreflexiót tartanod, ahol alaposan megvizsgálod a honlapod tartalmát, majd összehasonlítod a versenytársakéval!

  • Meggyőzően mutatja be a látogatókban esetlegesen felmerülő problémákat?
  • Empatikus az ügyfelek igényeihez?
  • Elég személyes vagy nem túl tolakodó?
  • A márka hitelesnek és megbízhatónak tűnik mások szemében?
  • Kellően részletes a szolgáltatások bemutatása?

Fontos: Minél őszintébb vagy magadhoz és a honlapodhoz, annál eredményesebb lesz a web copy optimalizálásod!

A brandek folyamatos változáson mennek keresztül. Ahhoz, hogy a piacon tudjanak maradni, megőrizzék a pozíciójukat vagy tovább fejlődjenek, nem árt a megújulás!

Egy ilyen átalakulás során azonban nem árt pontosan meghatározni, hogy ki a célcsoport. Maradt a régi  közönség, esetleg fiatalítás vagy a tehetősebb réteg felé elmozdulás várható az új kampányokban? Ennek megfelelően változtass a hangvételen is!

Ha a fiatalabb közönséget szeretnéd megszólítani, csempéssz a szövegbe néhány szlenget, az arculatod legyen kicsit színesebb és száműzd a kommunikációdból a magázó formulát!

interword_web_copy_blog_1.4.

Forrás: FluentU

Tipp: A szlengekkel nem árt óvatosan bánni, hiszen nagyon gyorsan változik az aktuálisan kedvelt kifejezések tára, illetve ellenszenves lehet a túl sok „fiatalos” kifejezés használata

A kezdő vállalkozások költségvetésébe általában nem fér bele, hogy egy profi szövegíró írja meg a web copy-t. Ebben az esetben vagy Te magad, vagy egy kevésbé hozzáértő, az átlagnál jóval alacsonyabb bérért dolgozó szabadúszót bízol meg ezzel – ami általában nem vezet túl nagy sikerhez.

Amennyiben már nagyobb költségkeretből dolgozol, javasoljuk a hozzáértő cégek felkeresését! Hidd el, hamar visszahozza az árát a vásárlások számának növekedésével!

Záró gondolat

A megfelelő web copy érdekében próbáld fél szemmel nyomon követni az aktuális trendeket és a gyakran felkeresett kifejezéseket! Emellett kísérd figyelemmel a célközönséged alakulását is, hogy mindig a megfelelő csoportnak célozd az üzeneted! Habár ez először időigényesnek tűnhet, az elemzési számok láttán nem fogod megbánni!

A webdesign trendek szélsebesen változnak, egy honlap akár már 2 év után is elavultnak tűnhet. 

Viki írta Viki