interword

A nagy Facebook mustra a Veszprém megyei nagyvállalatoknál - 1. rész

Olvasási idő 9 perc
info tipp 2020. 10. 15. csütörtök
Tavalyi kutatásunkat olyan élvezettel készítettük, hogy úgy döntöttünk idén megismételjük - ezúttal egy egészen más területen. 17 db Veszprém megyei TOP vállalkozás Facebook használatát elemeztük egy előre meghatározott szempontlista alapján. Az elemzéseket két részletben tesszük közzé. Íme 10 vállalkozás a kiválasztottak közül!


CONTINENTAL MAGYARORSZÁG

A Facebook oldal: Continental Magyarország
Célok a megfigyelt posztok alapján: imázsépítés, tájékoztatás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 8.882 fő
  • Követések: 9.013 fő

Összességében remekül használják a Facebook-ot. Pár hiányosság van, ami a még jobb működést szolgálná, ezek közült kiemelten fontos lenne a névjegy részletes kitöltése, és az interakcióra buzdító posztok. A névjegybe írtak rendkívül lényegre törően megfogalmazottak, és jó pár információ hiányzik: telefonszám, cím, és a hosszabb leírás. Az interakcióra buzdító posztokkal több komment születne, ami biztosítja a posztok magasabb elérését. További tippünk a márka hashtag használata, főleg, hogy világmárkáról van szó. Ez tulajdonképpen kereső címkeként működik, és ha valaki beírja a keresőbe, hogy Continental, akkor a #continental hashtaggel ellátott bejegyzések is nagy valószínűséggel listázódni fognak, ami azért nem utolsó szempont. Dicséretre méltó az eddigi Facebook használat, és javasoljuk, hogy a továbbiakban is ilyen precizitással, és rendszerességgel kezeljék az oldalukat.

Igyekeztek érdekességekkel, felelősségvállalással kitűnni. 

 

VÖRÖSKŐ Kft. - EURONICS MŰSZAKI ÁRUHÁZLÁNC

Célok a megfigyelt posztok alapján: értékesítés
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 188.579 fő
  • Követések: 187.491 fő

Remekül használják a Facebook-ban rejlő lehetőségeket. Viszont apróságokkal sokkal jobb eredményeket is elérhetnének a posztjaik. Hogyan? Sokkal több CTA használatával, azaz bátorkodjanak még több kérdést feltenni, buzdítsanak sokkal többször kommentelésre. Ennyi követő ajándék, használják ki. Természetesen célszerű a kommentekre reakció, esetleg válasz adása. Emellett márkahashtag használatával még egyedibbé tehetik az oldalukat, főleg, hogy országosan ismert brandről van szó. Az emojikat remekül választják a posztokhoz. Jó tanács, hogy az emojik esztétikusabb kinézete miatt tegyenek szóközt a szöveg és az emoji közé, továbbá döntsék el, hogy kettős pontot vagy mutató ujjat használnak a linkek előtt, mert a kettő együtt nem szép. Dicsérendő a grafikák remek használata és minősége, és a rendszeres posztolás. Összességében nagy hibák nincsenek az oldalukon, így tovább!

Pontszám: 87,5 pont

A covid első időszakában háztartási gépekkel támogatták a kórházakat, és igyekeztek közösségi oldalaikon is felhívni a figyelmet a biztonságos vásárlásra.     

 

BMI BRAMAC MAGYAROSZÁG

A Facebook oldal: BMI Bramac Magyarország
Célok a megfigyelt posztok alapján: értékesítés és márkaépítés
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 10.839 fő
  • Követések: 11.085 fő

Mindent összevetve kiválóan használják a Facebookot. Külön dicséretre méltó, hogy követve a legújabb trendeket, folyamatosan tesznek közzé videós tartalmakat, használják a felugró chatablak funkciót és a kiemelt gombra is hangsúlyt fordítanak. A posztok stílusa egységes, változatos típusú és témájú, kreatívan használják a szavazás funkciót is és mindig ügyelnek a CTA felhívások elhelyezésére. A Névjegy lapfülben érdemes lenne bővíteni az About részt. Az emojik bátrabb használatával még egyedibbé és élvezhetőbbé lehetne formálni a szuperül megfogalmazott bejegyzéseket. Márkahashtag elhelyezésével pedig még különlegesebbé és kereshetőbbé válhatnának a fényképes és videós tartalmak is. 

Pontszám: 89,5 pont

 

VALEO AUTO-ELECTRIC MAGYARORSZÁG Kft.

A Facebook oldal: Valeo Veszprém
Célok a megfigyelt posztok alapján: toborzás, kiemelt hírek megosztása, tájékoztatás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 1.210 fő
  • Követések: 1.270 fő

Nem aknázzák ki teljes mértékben a social media-ban rejlő lehetőségeket. Rendszertelen, és a posztok sem esztétikusak. Szuper, hogy állásokat itt is közzétesznek, ezek elegendő információt tartalmaznak és megfelelően tagoltak. Érdemes nemcsak erre a témára fókuszálni, hanem még több egyedi tartalmat is megosztani.
Tipp: az állások lapfület helyezzék előrébb, a videókat pedig hátrébb, akár ki is cserélhető a kettő. Emojik esetében célszerű kiválasztani néhányat, ami illeszkedik a vállalathoz, ráadásul zöld színben több is van. Grafikák nem szerepelnek a Facebook oldalon, pedig biztos vagyok benne, hogy vannak jó minőségű anyagaik, amelyek az offline mellett, akár online megjelenésben is szuperül használhatók. Mindenképpen folytassák a gyárban és a dolgozókról készült képek posztolását, megmutatva a Valeo-hangulatot.

Pontszám: 59 pont

Az állásajánlatok feltöltése jó példa lehet másoknak is.

 

A covid berobbanásánál tettek közzé pár kreatív posztot, buzdítva dolgozóikat a kép küldésre, és arra, hogy maradjanak emberek a nehéz időkben is. Igazán tartalmas és magvas mondanivalójú posztok születtek.

 

VALEO-SIEMENS E-AUTOMOTIVE HUNGARY KFT.

Célok a megfigyelt posztok alapján: toborzás, tájékoztatás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 543 fő
  • Követések: 567 fő

A vizsgált időszakban rendszertelen a posztolás. A szeptemberben újra nagyon sok poszt került ki - főként állásajánlatok-, de előtte márciusban volt az utolsó. Ésszerű lenne nemcsak linket elhelyezni a bejegyzésben, hanem szöveget is, ezzel interakcióra buzdítani a követőket, vagy akár plusz információkat közölni, személyhez szólóbbá tenni a posztot. Mivel túl kevés volt a poszt ezért belepillantottunk a 2020. év eleji időszakba is, és ott szintén ügyesen posztoltak. A felugró chat ablakban szereplő kérdéseket ajánlott a vállalatra szabni, jelenleg nem releváns kérdések szerepelnek benne. Még több grafika, fotó a dolgozókról további téma lehetőségeket nyújt. Ne féljenek emojikat használni, hiszen ezzel egyedi stílust alakíthatnak ki.

Pontszám: 59 pont

Csak a vizsgált időszakon kívülit tudnánk példaként megmutatni... Kövessék bátran a 2020. éveleji stratégiát!

 

PÁPAI HÚS Kft.

Az oldal: Pápai Hús
Célok a megfigyelt posztok alapján: értékesítés és márkaépítés
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 7.994 fő
  • Követések: 8.088 fő

Mindent figyelembe véve nagyon jól menedzselik Facebook oldalukat. Rendszeresen tesznek közzé jó minőségű, kreatív és változatos tartalmakat. Az egyedi színvilág minden kreatívon visszaköszön kivétel nélkül. A szövegezés egységes hangvételű, ötletes, interaktív és emojikkal színesített. Cselekvésre ösztönző mondatok is gyakran fellelhetők a tartalmakban. A hashtag használat még tovább fokozza a posztok egyediségét és kereshetőségét. Külön kiemelendő, hogy szabályos nyereményjátékokkal is felturbózzák az oldalt. Jó pont, hogy a videós tartalmakat is előszeretettel használják. A felugró chatablak bevezetésével és a borítókép aktualizálásával még jobban fel lehetne dobni az oldalt. Érdemes lenne a Névjegy lapfület részletesebben kitölteni, feltüntetve az About részt. Pozitívum, hogy többször posztoltak a COVID-19-cel kapcsolatos tájékoztatással és felhívással kapcsolatban.

Pontszám: 95 pont

 

POPPE+POTTHOFF HUNGÁRIA Kft.

Célok a megfigyelt posztok alapján: munkatársak, álláskeresők tájékoztatása
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 1.751 fő
  • Követések: 1.789 fő

Mindent összevetve sokoldalúan használják a Facebook-ot, az álláshirdetésektől kezdve a munkatársak tájékoztatásán át az életképek megosztásáig. Próbálnak egységes képet alkotni a posztok szövegében és képi világában egyaránt, egyedül a posztok gyakorisága nem rendszeres. A cég Névjegy kitöltése hiányosnak bizonyult, így a tájékoztatás nem teljeskörű. A képek, videók minősége megfelelő, a képaláírások általában jól sikerülnek. Esetleg helyszín megjelöléssel lehetne néhány esetben kiegészíteni. A hangvételhez és a posztok jellegéhez több interakcióra buzdítás illene, ezáltal kicsit a külsős személyek felé is nyithatnának. A honlapon javasolt a social felületek listáját frissíteni, érdemes lenne a Facebook linket betenni, a Google+-t pedig törölni.

Pontszám: 78,5 pont

Fotópályázat eredmény hirdetésével kapcsolatban volt tájékoztató jellegű poszt. Egyéb esetben nem jelent meg a járványhelyzet a posztjaikban.

A képaláírás és az emoji választás is jó, a felhasznált képek minőségiek.

 

VEMÉV-SZER Kft.

A Facebook oldal: Vemév-Szer Kft.
Célok a megfigyelt posztok alapján: tájékozatás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 424 fő
  • Követések: 440 fő

A honlapon és a Facebook oldalukon is minőségi tartalmakat osztanak meg, de általában leírás, helyszínmegjelölés, hashtag és emoji nélkül. A tartalmak főként külsős forrásból származnak, de saját is van képek és álláshirdetések formájában. A kapcsolatfelvétel gomb és felugró chat ablak a névjegyben feltüntetett elérhetőség mellett sok lehetőséget adnak az érdeklődőknek további információ kérésére. A névjegy részletes, a cég minden fontos adatát és a történetét tartalmazza. A majdnem mindennapos a posztolás, különböző építkezésekről és egyéb, ezzel kapcsolatos tartalmakról. Érdemes lenne néhány soros képleírást és helyszínmegjelölést alkalmazni, hogy több rekació és visszajelzés érkezzen a követőktől.

Pontszám: 74 pont

Az ügyvezető igazgató köszönetnyilvánító posztot írt a munkatársaknak, hogy ilyen nehéz helyzetben is helytállnak. A közzétett posztok többségénél nem jelenik meg a járványhelyzet, ugyanúgy az építkezésekről posztoltak.

  

BAKONYKARSZT Víz- és Csatornamű Zrt.

Célok a megfigyelt posztok alapján: tájékoztatás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 1.576 fő
  • Követések:  1.660 fő

A posztokból látható, hogy főként tájékoztatásra használják a platformot. A bejegyzések hangvétele egységes, többnyire emojikkal színesített. Külön pozitívum, hogy figyelnek a kommentek megválaszolására, még negatív vélemények esetén is. A kiemelt gombbal a honlapra irányítják a felhasználókat, figyelve a követők navigálására. Érdemes lenne nagyobb felbontású, jobb minőségű kreatívokat közzétenni a felhasználói élmény növelésének érdekében. A tájékoztató jellegű posztoknál lehetne használni a helyszínmegjelölést figyelemfelkeltés céljából. Több videós tartalom pedig még színesebbé varázsolná a megjelenést. A COVID-19 kapcsán többször posztoltak az egészségügyi intézkedések betartásával kapcsolatban.

Pontszám: 70 pont

Amelyiknél jó a kép ott a szöveg vagy az emojizás nem megfelelő. Ahol pedig a szöveg és az emojizás jó, ott nincs kép. 

 

NASS MAGNET HUNGÁRIA Kft. 

Célok a megfigyelt posztok alapján: imázsépítés, tájékoztatás, toborzás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 671 fő
  • Követések: 700 fő

Kifejezetten NASSszerű, ahogyan és amikor posztolnak, kiemelve az emoji használatot, a betűtípusokat, és a változatos posztokat. Javaslom azonban a content calendar bevezetését, mellyel rendszeressé tehető, és előre kidolgozott lenne a social media stratégia. Dicséretes a kreativitásuk, hogy használnak márkahashtaget, és hogy visszaköszön mindenhol a színviláguk, mind a grafikákban, mind a képeken. Megfontolandó a kategória csere, mert a ‘Vállalat’ elég tág fogalom, ‘Iparvállalat’ sokkal illeszkedőbb, továbbá a központi német Facebook-on is ez a kategória. Javaslunk a posztokba esetenként kérdéseket feltenni, ezzel még jobban bevonhatók a követők - bár így is aktívan osztják meg a bejegyzéseket. Összességébe véve tetszik az oldal, rendszeresebb tartalommal még jobbak lehetnének, és imázsnövelés szempontjából is szerencsésebb lenne.

Pontszám: 80 pont

Figyelemfelkeltő, kreatív tájékoztatókat készítettek az alapszínekkel.

 

Bízunk benne, hogy ezek a vállalkozások a jövőben sokkal jobban ügyelnek a tudatos online jelenlétre, és hogy tanácsainkkal segítettünk, hogy céljaikat hűen tükrözzék a social media használatuk is.
A végeredményeket a 2. részben tesszük közzé.

Addig is #STAYTUNED!