interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

A nagy Facebook mustra a Veszprém megyei nagyvállalatoknál 2. rész (végeredménnyel)

Olvasási idő 9 perc
info tipp 2020. 10. 16. péntek
Íme itt A Nagy Facebook Mustra második része, ahol további 7 Veszprém megyei vállalat Facebook használatának elemzését olvashatod. A blogot pedig a várva-várt végeredmény zárja!


BEURER-HUNGÁRIA KFT. 

A Facebook oldal: Beurer-Hungaria Kft.
Célok a megfigyelt posztok alapján: tájékoztatás, márkaépítés, toborzás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 799 fő
  • Követések: 834 fő

Sajnos nem használják jól a Facebook-ban rejlő lehetőségeket. Annyira színes, eladható és érdekesek a náluk gyártott termékek, hogy sokkal több grafikai anyaggal remek posztokat lehetne készíteni róluk. A megfelelően kiválasztott emojik pedig tovább fűszerezhetnék az egyébként jó poszt szövegeket. Amit folytassanak az a rendszeres posztolás, és rendkívül pozitív a hangulat, ami árad a képekről a dolgozók megmutatásakor. Tetszik, hogy van fix elem a termékposztokban: Ez is BEURER termék! - mindenképpen követendő a jövőben is. Javasolt továbbá néhány esetben bevonni a követőket is, interakcióra buzdítani őket.

Pontszám: 69,5 pont

A gyárban maszkot készítettek a vészterhes időszakban, melyet kórházaknak, egészségügyi intézményeknek ajánlottak fel.


HERENDI PORCELÁNMANUFAKTÚRA Zrt. 

Célok a megfigyelt posztok alapján: imázsépítés, termékek bemutatása
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 15.438 fő
  • Követések: 16.083 fő

Nagyon tetszenek a vizuális tartalmak az oldalon. Látszik, hogy időt és energiát fordítanak arra, hogy ezek a tartalmak igényesek és szépek legyenek. Tetszik, hogy gyakran osztanak meg videót, amelyek szintén kifogásolhatatlan minőségűek. A fotók katalógusba illőek. Mindamellett, hogy a posztok szövege jól megkomponált, és remek, hogy kétnyelvű, hiányoljuk az emojikat. Az oldalon a letisztultság kiemelkedő szereppel bír, így túlzásba esni nem kell, de a témához, a festett mintához, a porcelánhoz illőt is lehet választani. A szövegbe kerülhet weboldalra terelő link. A hashtag használat jó. A lapfüleknél javaslunk bizonyos módosításokat eszközölni: az állások és a welcome felesleges, azok kivehetők, a sorrend viszont jó. A névjegy kitöltése szintén szuper. Tetszik, hogy eseményeket is hoznak létre.

Pontszám: 88 pont

Ők inkább kreatívan közelítették meg a koronavírust.


BALLUFF ELEKTRONIKAI KFT.

Célok a megfigyelt posztok alapján: márkaépítés és toborzás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 2.399 fő
  • Követések: 2.460 fő

Összességében jól kihasználják a Facebook lehetőségeit, néhány változtatással még jobban fel lehetne dobni az oldalt. Szuper, hogy egységes színvilágú, jó minőségű képeket használnak fel a kreatívokhoz, illetve a kiemelt gomb is egyedi. Érdemes lenne alkalmanként videókat közzé tenné, amelyekben bemutatható például néhány pillanat a cég illetve a dolgozók életéből. A márkahashtag (#balluff) néhány posztnál feltűnik, ezt bátran lehetne használni az összesnél a buzdító CTA felhívások mellett. Az ügyfelekkel történő kommunikáció fontos eleme a felugró chatablak, ennek bevezetése megkönnyíthetné az érdeklődéseket. Az emojik használatával sokkal tagoltabbá lehet varázsolni a hosszabb, egybefüggő szövegű posztokat. A COVID-19 kapcsán egy egyedi, virtuális rendezvényt is népszerűsítettek a Facebook oldalukon.

Pontszám: 70 pont


LASSELSBERGER-KNAUF Kft.

A Facebook oldal: Lasselsberger-Knauf
Célok, a megfigyelt posztok alapján: tájékoztatás, márkaépítés, toborzás
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 935 fő
  • Követések: 1.043 fő

Dicsérendő a rendszeres posztolás, továbbá a nyereményjáték. Megfelelően használják a grafikákat és összességébe véve a posztok is jók. Sokkal színesebbé tehetnék az oldalukat emojikkal, mert gyakorlatilag a posztjaiknak ezen kívül minden eleme jó - külön kiemelve a márka-, és a többi releváns hashtaget. Szerencsés lehet a grafikák esetében meghatározni egy egységes méretet, mert a fényképek között lapozva, az összesnek más a mérete. A lapfülek esetében érdemes lenne szolgáltatások lapfület hozzáadni, és a sorrenden variálni, mivel videót ritkán osztanak meg, azt hátrébb sorolni. A kommenteket ne hagyják reakció nélkül, kérdés esetén pedig válaszoljanak. Pár apró változtatással még jobbak lehetnek.

Pontszám: 84 pont


NAPCSILLAG Kft. - EUROFAMILY

Az oldal: EuroFamily 
Célok a megfigyelt posztok alapján: értékesítés, imázsépítés
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 75.719 fő
  • Követések: 76.230 fő

Remekül használják a Facebook-ban rejlő lehetőségeket. Amin érdemes módosítani, az a névjegy részletesebb kitöltése, továbbá az emojik esztétikusabb (szóközzel ellátott) használata. A kommentekre legyen reakció, válasz - főleg ha kérdés érkezik - ebben legyen rendszer, ne csak hébe-hóba történjen meg. Emellett márkahashtag használatával tehetik még egyedibbé az oldalukat, főleg, hogy Magyarországon kiemelkedő vállalattá nőtték ki magukat. Dicsérendő, ahogy kezelik az oldalt, melyből külön kiemelném a grafikák használatát, és a rendszeres, különböző témájú tartalmakat (blog, érdekesség, termékek bemutatása, népszerűsítése, idézet stb), sokan tanulhatnának belőle, így kell színes tartalmat gyártani.

Pontszám: 93 pont

Informatív grafika, megfelelő emoji használat, és követők navigálása az oldalra. Egységes összkép.

A covid alatt elindult a webshopjuk, ezzel segítve az otthonról történő bevásárlást. 


HARIBO HUNGÁRIA Kft.

A Facebook oldal: Haribo Hungária
Célok a megfigyelt posztok alapján: márkaépítés, értékesítés
Facebook kedvelése és követők száma:
  • Kedvelések: 214.746 fő
  • Követések: 211.965 fő

A posztok alapján a fő irányvonal a nyereményjáték, ezáltal a márka ismertségének növelése és az értékesítés. A bejegyzések hangvétele közvetlen, a cselekvésre ösztönzést gyakran alkalmazzák. A színes bejegyzések (Emojik, képek, videók) a márka jellegét hűen tükrözik, az arculathoz illő vidám színvilág jellemző. Emojik tudatos használata július 1-től vehető észre, előtte kép/videó + szöveg volt csak. Az üzenetküldés gomb használatát esetükben megfelelőnek gondoljuk, hiszen a honlap még nem magyar nyelvű és a kommunikáció (márka ismertetése) inkább csak a Facebook-on történik. A nyereményjátékok esetében nem releváns a helyszín, viszont több képet posztolhatnának a gyárról és emberekről - akár kósoltatásról, akár munka közbeni képekről - itt viszont helyszín megjelöléssel. Saját hashtag-et is használhatnának a posztjaikban, illetve a lapfüleknél a Közösség nem releváns.

Pontszám: 91,5 pont

Emoji használat, figyelemfelkeltő kreatívok, CTA,  megfelelő szöveg - emoji - kép arány

“A HARIBO megédesíti az otthon töltött pillanatokat.”. A kommunikációjukban nem fedezhető fel változás, ugyanúgy nyereményjátékok és termékismertető posztok jellemzik. Viszont jó ötlet volt, hogy nyereményjátékot hirdettek, ahol a gyerekeknek rajzolni kellett - (szabadidős foglalkozás karantén idejére)

 

MAXON MOTOR HUNGARY Kft.

Célok a megfigyelt posztok alapján: munkatársak, álláskeresők tájékoztatása
Facebook kedvelések és követők száma: 
  • Kedvelések: 1.330 fő
  • Követések:  1.366 fő

A posztok többségénél nincs sem szöveges, sem emoji-s képleírás, minden információt a képek tartalmazzák. Néhány plakát olvashatatlan a minősége miatt (az álláshirdetések). A névjegy kitöltés teljes, informatív. A követőkkel való kapcsolattartás nem jellemző, inkább csak a tájékoztatás - visszajelzés kezelés nélkül. A színvilágban a fehér és a piros tudatos használata megjelenik. A kommunikációból érződik, hogy egy kollegiális viszony van jelen, nem a külsősöknek szól. A bejegyzéseknél jobb lenne néhány információt a képleírásba is feltüntetni, illetve belinkelni az álláshirdetésekhez a honlap karrier oldalát. Több képet meg lehetne osztani a közösségi rendezvényekről (pl.: gokart verseny, kézilabda meccs).

Pontszám: 58 pont

Kormányrendeleteket, korlátozásokat kommunikáltak saját kreatívon a dolgozóik számára. A kommunikációjuk nagyrészt erre a témára fókuszált, folyamatosan informálták a kollégákat az aktuális helyzetről, védőmasz használatáról, Volán menetrend alakulásáról.

Van képleírás, emoji és emberek szerepelnek a képen.


VÉGEREDMÉNY

SORREND VÁLLALAT PONTSZÁM
SORREND1. VÁLLALATPápai Hús Kft. PONTSZÁM95
SORREND2. VÁLLALATNapcsillag Kft. - Eurofamily PONTSZÁM93
SORREND3. VÁLLALATHaribo Hungária Kft. PONTSZÁM91,5
SORREND4. VÁLLALATBMI Bramac Magyarország  PONTSZÁM89,5
SORREND5. VÁLLALATHerendi Porcelánmanufaktúra Zrt. PONTSZÁM88
SORREND6. VÁLLALATVöröskő Kft. - Euronics Műszaki Áruházlánc PONTSZÁM87,5
SORREND7. VÁLLALATContinental Magyarország PONTSZÁM87
SORREND8. VÁLLALATLasselsberger-Knauf Kft. PONTSZÁM84
SORREND9. VÁLLALATnass magnet Hungária Kft. PONTSZÁM80
SORREND10. VÁLLALATPoppe+Potthoff Hungária Kft. PONTSZÁM78,5
SORREND11. VÁLLALATVemév-Szer Kft. PONTSZÁM74
SORREND12. VÁLLALATBalluff Elektronikai Kft. PONTSZÁM70
SORREND13. VÁLLALATBakonykarszt Víz- és Csatornamű Zrt. PONTSZÁM70
SORREND14. VÁLLALATBeurer-Hungária Kft. PONTSZÁM69,5
SORREND15. VÁLLALATValeo Auto-Electric Magyarország Kft. PONTSZÁM59
SORREND16. VÁLLALATValeo-Siemens E-Automotive Hungary Kft. PONTSZÁM59
SORREND17. VÁLLALATMaxon Motor Hungary Kft. PONTSZÁM58

 

Amit tapasztaltunk...

Tanulságos eredménnyel zárult ez a kutatás is - bízunk benne, hogy nemcsak számunkra. A fenti eredmények tükrözik, hogy mekkora a szórás a vállalatok között. Van, aki remekül kiaknázza a social media nyújtotta lehetőségeket, és van akinél ez a kommunikációban a fontossági sorrend végére került. Pedig nem kellene. Az online világ felé tartunk, sőt már nyakig benne vagyunk. Fordítsunk hát rá kellő energiát, és akkor meghozhatja a várt eredményeket!

Bizakodva nézünk a jövőbe!

Reméljük, hogy ezek a vállalkozások a jövőben jobban ügyelnek a tudatos online jelenlétre, és hogy tanácsainkkal segítettünk, hogy üzleti céljaikat támogassa a social media használatuk is.