interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

9 gyakori webdesign hiba, így legyen SEO-barát oldalad

Olvasási idő 3 perc
haladó tipp 2020. 10. 29. csütörtök
Manapság a honlapok készítésénél a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb szempont. Ha szeretnéd Te is a találati listák élére repíteni oldalad, akkor ezt a 9 hibát kerüld el!

Az egyszerű, jól felépített navigációs menü nemcsak a felhasználóknak segít tájékozódni az oldalon, hanem a Google botoknak is. Hiába készítesz szuper SEO-barát tartalmakat, ha azokat nehéz megtalálni. A menü kialakításánál érdemes figyelembe venni a linkek hierarchiáját, a kiemelt tartalmakat és a megjelenést is.

2. Lassú oldalbetöltési sebesség

Bizonyára nem ismeretlen a szabály: ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók az oldaladon maradjanak, akkor 3 másodpercen belül be kell töltődnie honlapodnak. A gyors oldalbetöltési sebesség alapkövetelmény a keresőoptimalizálás szempontjából. Miért van ez így? Ha egy honlap lassan tölt be a legtöbb felhasználó visszalép a keresőbe, a keresőrobotok pedig ezt úgy érzékelik, hogy az oldal nem nyújt megfelelő felhasználói élményt.

Tipp: Csekkold a sebességet a Google PageSpeed Insights segítségével!

forrás: Search Engine Journal

3. Túl nagy méretűek a képek

Sokan abba a hibába esnek, hogy minél szebb és nagyobb felbontású képekkel szeretnék még lenyűgözőbbé tenni honlapjukat. Azonban nem minden az esztétikum, hiszen a nagy felbontású képek lassíthatják a betöltési sebességet. 

A PageSpeed Insights segítségével pontosan láthatod, ha valamelyik képed nem megfeleő méretű. Ilyenkor érdemes lehet átméretezni vagy összetömöríteni a képeket.

4. Nem mobilbarát oldal

Mivel a felhasználók többsége okostelefonokról böngészi az internetet így ők is és a Google botok is értékelni fogják ha mobilbarát az oldalad. Érdemes a tervezés során ilyen design-t kialakítani, de ne feledd sose késő átformálni honlapod. Hallottál már a mobile first szemléletről? Korábbi blogunkból megismerkedhetsz a témával. 

Tipp: A Google Search Console-lal csekkolhatod, hogy mobilbarát-e oldalad!

forrás: Google Search Console

5. Hiányoznak a meta tagek

A meta leírások olyan szövegek, amelyek a honlap tartalmát jellemzik, de nem jelennek meg az oldalon csupán a forráskódban. Ezek a leírások így a keresőmotoroknak munkáját segítik. Ügyelj a meta címekre (title) és a meta leírásokra (description) is!

Tipp: Adj hozzá alt tageket képeidhez is! A fotókra írt szövegeket csak a látogatók látják, a keresőrobotok nem!

6. Idegesítő pop-upok

A pop-up hirdetések tökéletesek figyelemfelkeltés céljából, azonban a felhasználók és a keresőrobotok nem mindig értékelik őket. Készíts olyan felugró ablakokat, amelyek nem zavarják meg a látogatókat! Célszerű úgy időzíteni a pop-upokat, hogy azok akkor jelenjenek meg, ha valaki már eltölött kb. fél percet az oldalon vagy letekert egy bizonyos részig.

7. Nincs hibaoldal

Sokan nem fektetnek nagy hangsúlyt a hibaoldal elkészítésére, azonban nem árt energiát szánni rá. A 404 oldal segítségével tájékoztathatod a felhasználókat hova kattintsanak, sőt egy jó designnal meg is nevettedheted a közönségedet

Íme egy kis inspiráció, hogyan csinálják mások!

forrás: interword

8. Gyenge tartalom

Ami a szövegeket illeti, a SEO barát szövegírás egy külön téma. Dióhéjban annyit, hogy a kulcsszavak beépítése - a kulcsszóhalmozást elkerülve - kiindulási alapnak számít. De fontos még a tagolás, a lényegre törő megfogalmazás és a felépítés is. Ügyelj arra is, hogy a leírások ne legyenek se túl hosszúak se túl rövidek, próbáld megtalálni az arany középutat. 

9. Végtelen görgetés

Az infinite scrolling vagyis a végtelen görgetés egy olyan honlap felépítés, ahol az újabb és újabb tartalmak lefelé görgetve folyamatosan töltődnek be. Az ilyen megjelenés meglehetősen designos és népszerű, azonban egy nagy probléma van vele: a Google botok  nem tudják indexelni megfelelően a honlap további oldalait, ez pedig nem fog előre repíteni a találati listákon. 

Záró gondolat

Érdemes átgondolnod honlapod a fentiek tekintetében, hogy még több potenciális vásárlót elérhess! Hidd el megéri a ráfordított energiát!

Fanni írta Fanni