interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Így írj ütős Web Copy-kat

Olvasási idő 4 perc
pro tipp 2020. 11. 04. szerda
Blogsorozatunk előző részében arról írtunk, hogy mikor érdemes frissíteni a webes törzsszöveget. Most ássunk kicsit mélyebbre és nézzük át, milyen szempontokat kell figyelembe venned az új web copy írása közben!

Miért kell nagy hangsúlyt fektetned a Web Copy-ra?

Ahogy már korábban megtudhattad, a web copy az az első benyomás, aminek azonnal meg kell ragadnia a látogatód figyelmét és ott kell tartania addig, amíg nem alakul ki benne egy elköteleződés a márkád iránt.

Erre pedig a szakértők szerint mindössze 7 másodperced van! Ez alatt kell bogarat ültetned az érdeklődő fülébe és bebizonyítanod, hogy Te vagy a tökéletes választás a problémája megoldására. Ha ez megtörtént, jó úton vagy már a valós értékesítés felé!

A webes törzsszöveg megírásához sok gyakorlatra és annál is több szabály betartására van szükséged. Ahhoz, hogy valóban meg tudd ragadni a látogató figyelmét, az alábbi 8 tippet kell figyelembe venned!

Azaz legyen egyszerű és könnyen értelmezhető! Míg az emberek szeretnek elmerengeni egy könyv olvasása közben, addig az online világban éppen az ellenkezője történik. Az offline és online olvasás ma már össze sem hasonlítható, az emberek éhezenek a minél gyorsabb információszerzésre, ehhez pedig frappáns, de rövid web copy-ra van szükséged.

 

 

Tipp: Használj rövid, tömör bekezdéseket, feltűnő fejléceket és alcímeket, amik egyértelműen kifejezik az olvasók számára, hogy az adott szakaszban milyen információkra számíthatnak!

Tedd fel magadnak a kérdést: miért látogattak el hozzám ezek az emberek? Mit tudok én nyújtani nekik, amire szükségük lehet?

Függetlenül attól, hogy Te marketinges, blogger vagy építész vagy, biztosan van valami konkrét ok, amiért naponta számos ember megfordul a honlapodon. Ragadd meg ezt az okot, írj róla, kommunikáld minél hangosabban és felejtsd el az öncélú, felesleges tartalmakat! Fókuszálj inkább az átláthatóságra, hogy minél egyszerűbben találhassanak rá ügyfeleid a konkrét adatokra!

Amikor a honlapod elrendezésén gondolkodsz, mindig jusson eszedbe: az oldal teteje a csali! Ha ott már csalódást okozol az érdeklődőknek, nem sok esélyed van a továbbiakban a terméked vagy szolgáltatásod értékesítésére.

Tipp: Priorizálj látogatói szemmel! Írj egy listát a fontos szövegekről, nyilazgass vagy számozz, a lényeg a jól átgondolt tervezés!

Biztosan Te is találkoztál már olyan törzsszövegekkel, amelyek kiakasztottak a fölényes, okoskodó stílusukkal. Ha nem szeretnéd elijeszteni a látogatókat, inkább törekedj az informatív, de közben esztétikus és barátságos megfogalmazásra!

Jó módszer, ha úgy kezdesz írni, mintha beszélnél. Írd le minden gondolatodat anélkül, hogy a szöveg szerkesztésén gondolkodnál! Ha megvan az első, finomítatlan változat, olvasd el újra, szanáld belőle a felesleges tartalmakat és próbáld leegyszerűsíteni a mondataid! Ha 3-4 alkalommal átfutod figyelmesen a tervezetet, szépen lassan kiforr a tökéletes web copy szöveg!

Nem szabad elfelejtened, hogy általában nem a téma szakértőinek írsz. Ha Te laptopok értékesítésével foglalkozol, nagy valószínűséggel a honlap olvasóinak jelentős hányada nem informatikus. Ez a szolgáltatások esetében is ugyanígy van, fodrászként sem érdemes  különböző hajvágási technikákkal elhalmozni az oldalt, miközben az ügyfeleid csak egy festésre szeretnének időpontot foglalni.

Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a szakmai szöveget teljesen száműzni kell a honlapodról, sőt! Nyugodtan használd őket a webes tartalomban, de a web copy-t hagyd meg az általános információknak és a CTA-nak!

A webes törzsszöveg megírásakor nem csak az internetezők érdekeit, de a keresőmotorok algoritmusát is figyelembe kell venned. Gondold át, hogy ha Te Veszprémben szeretnél szállást foglalni, milyen szavakkal keresnél rá. Ugyanezt a gondolatmenetet alkalmazd a saját vállalkozásod esetében is, majd az eredményeket hasznosítsd a web copy megírásánál!

Tipp: Hogy még hatékonyabb kulcsszavakkal dolgozhass, hívd segítségül a Google Keyword Planner vagy a Google Trends szolgáltatásait!

Ahogy már korábban említettük, az offline és az online olvasás nem egy és ugyanaz, ezáltal az írásnak és a szövegszerkesztésnek is különböznie kell!

Használd ki a formázási lehetőségeket az alábbiak szerint:

  • Tördeld a szöveget bekezdésekbe: átlagosan egy bekezdés négy mondatot bír el úgy, hogy ne vesszen el benne a lényeg!
  • Rövidítsd le a mondataid!
  • Hagyd el a felesleges szakzsargont és egyszerűsítsd a nyelvezetet!
  • Szólítsd meg az olvasóid és használj személyes névmásokat!
  • Ne ismételd önmagad!

Fontos: A szövegírás is éppúgy tanulható, mint minden más. Ne keseredj el, ha az elején nehezen megy, a sok gyakorlás itt is meghozza a gyümölcsét!

Ha már megvannak az ütős törzsszövegeid, gondolkodhatsz az egyéb tartalmakon is! Mivel a web copy a márkád ismertetésére íródik, a web contentet ehhez mérten kell elkészítened. A honlapod kitöltése során figyelj  a minőségi tartalmakra, a képek és grafikus elemek relevanciájára és az elhelyezésükre.

Fontos: Amennyiben újdonságot vezetsz be a vállalkozásod életébe, legyen szó új termékcsoportról vagy szolgáltatási körről, valószínűleg a web contentedben fogsz róla először hírt adni. A megfelelő elérés érdekében ebben az esetben se feledkezz meg a web copy-ról!

Záró gondolat

A fenti tippek alkalmazása időigényes folyamat lesz, de ez is kifizetődik. Azt viszont soha ne téveszd szem elől: elsődlegesen az ügyfeleid és látogatóid számára „gyártod” a tartalmakat, így a legfontosabb szempont mindig az, hogy nekik meg tudj felelni!

Viki írta Viki