interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

6 tipp, hogy mindig könnyedén tudj tartalmat gyártani

Olvasási idő 3 perc
kezdő tipp 2020. 12. 16. szerda
Biztosan te is találkoztál már olyan szöveggel, amiben rengeteg töltelékszó és fölösleges magyarázat volt. Ez történik akkor, amikor nincs elég időnk és szeretnénk feltűnő, ötletes tartalmat gyártani. Ez a 6 tipp segítségedre lesz abban, hogy hogyan is írj tudatosabb és feltűnőbben.

1. Legyen mindenki számára érthető

Az emberek egyszerűen tovább lapoznak az írásodon, ha bonyolult kifejezéseket és nyelvtani szerkezeteket tartalmaz. Nehezíti a megértést és többszöri elolvasást is igényelhet. Lássuk be, a mai felgyorsult világban az időnk mindennél többet ér. Viszont elengedhetetlen, hogy az írásod megfelelően közvetítse az üzenetedet.

Tipp: Figyelj hány szó van egy mondatban. Legfeljebb 8-14 szavas mondatokat érdemes írni, a figyelem fenntartása érdekében. Egyes helyeken bonts ketté a mondataidat. 

2. Legyen váza a szövegednek

Ez megkönnyíti számodra az írás folyamatát. Írd le egy papírra a gondolataidat, céljaidat. Először találd meg az ideális ügyfél karakteredet. Ezután fedezd fel a probléma forrását és próbálj megoldásokat találni. Végül fogalmazd meg az egymásba kapcsolódó gondolatokat, és már nem sok választ el attól, hogy sikeres legyen a tartalmad. 

Mutatok egy példát, ami alapján már biztosan menni fog!
  • Karakter: Motoros akinek szenvedélye a szabadság, de fél a balesetektől.
  • Probléma: Nem tud túljutni a mentális félelmen.
  • Terv: Megszüntetni a szorongást és megtanítani a biztonságos közlekedésre, fizikailag és pszichológiailag.
  • Siker: Újból szenvedéllyel motorozni gátlások nélkül.

Tipp: Ne felejtsd el, mennyire fontos a megfelelő kulcsszavak megtalálása.

3. A cím jelentősége

Próbálj kitalálni egy frappáns, lényegretörő címet. Mindenki többször olvassa el a címet és csak azután dönti el, hogy érdekes lehet-e számára a téma. Bátran használj kulcsszavakat, amelyek tükrözik a témádat. Ahhoz, hogy átláthatóvá váljon a szöveged, használj alcímeket is. 

4. Beszélj valakivel az ötleteidről

Nem kell hozzáértő személynek lennie, hiszen a legjobb ötletek külső szemlélőtől érkezhetnek, mivel képesek tisztán látni a helyzetet. Viszont akár önmagaddal is “megbeszélheted”, ehhez próbáld meg kikapcsolni az agyadat és hívd a tudatalattidat segítségül.

5. Ne gondolkodj folyamatosan

Túl sok koncentráció után, egyszerűen képtelen vagyunk meglátni a hibát. Ilyenkor foglald el magad valami mással. Mondjuk sportolj, pihenj vagy akár szórakozz a barátaiddal. A lényeg, hogy maradj távol a “problémától” és hidd el, egy váratlan pillanatban be fog ugrani egy jó ötlet.

6. Annyiszor írd át, amennyiszer szükséges, olvasd fel hangosan

Senki sem írt még elsőre tökéletes szöveget. Nem biztos, hogy egyből megtalálod a tökéletes szavakat. Szükséges párszor átfogalmaznod egyes részeket, hogy eszedbe jussanak az oda tökéletesen passzoló kifejezések. Találd meg a felesleges szavakat, mondatrészeket, amelyek nem tükrözik egyértelműen a marketing üzenetedet. Itt is törekedj arra, hogy mindenki számára érthető legyen.

Tipp: Amikor azt érzed, hogy már majdnem kifogástalan a szöveged, akkor alkalmazd az előző pontban leírtakat. Könnyebben megtalálod az oda nem illő részeket, ha hangosan felolvasod az írásodat. Meg is mutathatod a szövegedet egy külső személynek, aki könnyedén rávilágíthat a hibákra.

Záró gondolat

A tisztán és egyszerűen fogalmazott gondolatokra kell összpontosítanod, ha szeretnéd, hogy célba érjen az üzeneted. Ha alkalmazod a leírtakat, akkor máris könnyedebben fogsz tartalmat gyártani.

Laura írta Laura