A tartalomgyártás során nemcsak a folyamat fontos, hanem a megfelelő szavak használata is. A nem oda passzoló szavakkal lényegesen kisebb elérésre vagyunk képesek. Megmutatjuk, azokat a kifejezéseket, amelyek nagy hatással lehetnek olvasódira!
Miért használj figyelemfelkeltő szavakat?
A “power words”, azaz a bűvös szavak megragadják az olvasó figyelmét, képesek interakciót kiváltani és motiválni. Ezért nagyon fontos rendszeresen használni ezeket. Érzelmeket kötünk minden egyes szóhoz. Nézzük a kifejezések mögöttes tartalmát!
1. Ezeket a szavakat mindenképp használd!
Te - A vásárlóid közelebb fogják magukat érezni hozzád, mert közvetlenül szólítod meg őket. Személyre szabott hatása lesz az ajánlatodnak. Pl: A tökéletes karácsonyi dekoráció számodra..., Te milyen karácsonyi dekorációról álmodsz?
Mert - Kíváncsi lesz az olvasó a magyarázatra, ezért rá fog kattintani a cikkre vagy posztra. Pl: A Maldív-szigetek a legnépszerűbb nyaralóhely, mert...
Ingyenes - Ezzel a szóval rendkívül egyszerű felkelteni a fogyasztók érdeklődését. Pl: Ingyenes házhoz szállítás a hétvégén
Garantált - Biztonságot nyújt és eloszlatja a kételyeket az olvasó fejében. Ez az ígéret valamit biztosít a vevő számára. Pl: Garantálom a pénzvisszatérítést, ha nem válik be a termékem
Fedezd fel! - Ösztönzi az olvasót arra, hogy olvassa el a cikket vagy próbáljon ki egy terméket. Pl: Fedezd fel milyen lehetőségeket nyújt számodra egy új elektromos autó
Tipp: Ezeken a szavakon kívül még számos hasznos kifejezést célszerű használni. Próbáljunk a vevő fejével gondolkodni, hogy az egyes szavak vajon pozitív vagy negatív érzést váltanak-e ki belőle.
2. Pozitív érzelmeket kiváltó szavak
Utolsó lehetőség - A vevő késztetést fog érezni, hogy megvásárolja a terméket. Vissza nem térő alkalomnak gondolja. Pl: Utolsó lehetőség, hogy kihasználd karácsonyi akciónkat!
Most - Vásárlásösztönző hatása van, ha a fogyasztó vásárol akkor jutalomban fog részesülni. Pl: Ha most rendelsz, akkor a szállítás ingyenes
Alkalmasság - Miért hasznos a termék? Célszerű olyan dolgokat felsorolni, amely a vevő szempontjából lényeges. Könnyebbé teszi a vásárló életét, ha a terméket megvásárolja. Pl: Ez a gyógyszer kiválóan alkalmas rendszeres fejfájással küzdőknek
Köszönöm - Érdemes megköszönni, ha valaki rendel tőlünk vagy csak végigolvas egy emailt. Ezzel a megbecsülésünket fejezzük ki iránta. Pl: Köszönöm, hogy időt fordítottál levelem elolvasására!
Vegyél egyet és kapsz még egyet (1+1) - Ez az egyik legnépszerűbb marketingfogás. Ki nem örülne annak, ha ajándékba kap egy terméket? Pl: 1 termék vásárlása esetén, egyet ajándékba küldünk
Nyugodt - A cégek próbálnak a célközönség érzelmeire hatni és ezáltal egy személyes kapcsolatot felépíteni. A cél, hogy érzelmi alapon vegyék meg a terméket. Pl: Válaszd a diffúzorunkat a nyugodt alvás érdekében!
Csatlakozz! - Mindenki szeretne tartozni egy közösséghez, ahol kedvezményekhez juthat és vele közös érdeklődési körrel rendelkező emberekkel találkozhat. Pl: Csatlakozz hozzánk és használd ki kedvező ajánlatainkat!
Limitált - A limitált termékek csak egy adott időszakban kaphatóak, ami egy motivációt vált ki a vásárlásra, hiszen bizonytalan meddig fog tartani a készlet. Pl: Próbáld ki te is a limitált kiadású ízt!
Most vagy soha - Ha most nem vásárolod meg a terméket, akkor később megbánhatod. Most kell dönteni, ezért az emberek hirtelen hoznak döntést, nem gondolják át. Pl: Most vagy soha vissza nem térő ajánlatunk csak neked!
Biztonságos - Ez a szó a koronavírusnak köszönhetően még fontosabbá vált. Minden cég a biztonságra koncentrál, ezáltal nő a bizalom a vevőkben. Sokkal szívesebben veszik igénybe az érintésmentes kiszállítást, mint a sima házhozszállítást. Pl: Vásárolj tőlünk biztonságosan
3. Ezt az 5 szót kerüld!
Vannak olyan szavak, amelyekről nem is gondolnánk, hogy negatív hatást váltanak ki a látogatókból.
Csoda - A legtöbb embernek a csoda szó hallatán, valószínűleg a megtévesztés jut eszébe. A mögöttes tartalomra nem térnek ki.
Forradalmi - A “forradalmi” termékek körül általában csak a felhajtás nagy, de nagy a kétely vele kapcsolatba.
Egyedi - Az egyediséget a tulajdonságok által tudjuk megmutatni. Nem szükséges az egyedi szót használnunk. A potenciális vásárlók érezni fogják, hogy a termékünk sajátos.
Jó - Bátran használjunk kifejezőbb, lényegesebb szavakat. Pl: kifogástalan, remek, kitűnő
Izgalmas - Általános és egyszerű kifejezés. Helyette inkább használjuk a bámulatos, vagy a lebilincselő szót.
Záró gondolat
Érdemes pozitív hangvételű szavakat beépíteni a tartalomgyártási szokásainkba, de fontos a mérték. Képesek leszünk több interakciót kiváltani olvasóinkból, nagyobb lesz ezáltal az elérésünk és a konverziónk.