interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

19 poszt ötlet, ha nem jönne az ihlet

Olvasási idő 5 perc
info tipp 2021. 02. 19. péntek
A közösségi média platformokra érdemes olyan tartalmakat posztolni, amelyek magas elköteleződést és interakciót váltanak ki. Biztosan veled is megesett már, hogy nem tudtad miről posztolj és milyen módszerrel. Segítségképp összegyűjtöttünk Neked pár ötletet posztjaidhoz, amelyeket bármikor előhúzhatsz a kalapból.

Kutatások, statisztikák

1. Készíts igényes diagramot, grafikont vagy infografikát saját vagy más adataiból. Az infografika a rajz, a fénykép és a szöveg együttes alkalmazása. A legfrissebb felmérések szerint ez a fajta vizuális tartalom a legnépszerűbb. Többnyire ingyenesen vagy minimális költséggel te is el tudod készíteni. Remek alkalmazás erre Canva és a Piktochart. Válassz ki egy iparágat, ezután végezz te magad felmérést egy adott témában, de ha időt akarsz spórolni, akkor dolgozhatsz meglévő adatokkal is. Ne felejtsd a forrás feltüntetését. Például csinálj egy kutatást arról, hogy 2020-ról 2021-re mennyivel sikerült növelned az elköteleződésedet. Készíts hozzá valami ütős képet, hogy biztosan megállítsd az embereket a görgetésben.

 

Interakciót kiváltó posztok

2. Tegyél fel kérdést egy megosztó témával kapcsolatban - a lényeg, hogy az emberek szükségszerűnek érezzék a kommentelést. Minél több hozzászólás érkezik egy adott posztra, annál több emberhez eljut, hiszen a közösségi média elköteleződésének ciklikus hatása van.

3. Kérd követőidet, hogy kommentben küldjenek képet egy bizonyos témában. Adj meg egy időintervallumot és utána válaszd ki a szerinted legjobbat, legötletletesebbet. Például: Csatolj képet, hogy te hogyan sportolsz otthon.

4. Indíthatsz nyereményjátékot de, ehhez szükséges megírnod a játékszabályzatot, amiben pontosan meg kell határoznod, hogy kik vehetnek részt a játékban és mit kell tenniük a győzelemért, valamint a játék kezdő és vég időpontját. Ráadásul meg kell szabnod a sorsolás és nyeremény átadásnak a mentét is. Fontos, hogy a nyereményjátékod feltétele nem lehet a poszt megosztása vagy más személyek megjelölése. Ha a kommentelős játék mellett döntesz akkor,  tegyél fel egy kérdést termékeddel vagy a nyereménnyel kapcsolatban és a helyesen válaszolókból sorsold ki a nyertest. 

Nyereményjátékokról bővebben az alábbi blogbejegyzéseinkben olvashatsz:

5. Buzdítsd szavazásra követőidet, ha visszajelzésre vágysz a célközönségedtől! Megadhatod te a válaszlehetőségeket, vagy átadhatod az irányítást a kommentelőknek. Ez igazán jó lehetőség arra, hogy megtudd mit gondolnak rólad az emberek.

6. Írj egy befejezetlen mondatod, hogy követőid kiegészíthessék. Ha jó mondatokat gyártasz, akkor például arra is fény derülhet, hogy miért kevés a komment a posztjaid alatt. Például: “Akkor kommentelek egy poszt alá, ha …”

Kép és videó

7. Készíts olyan termékfotót ami szemet gyönyörködtető, de nem árad belőle az értékesítési szándék. A sokszínű, feltűnő fotók odavonzzák a figyelmet. Az emberek azt fogják érezni, hogy ki kell próbálniuk.

8. Ossz meg személyes fotót vagy videót azért, hogy a követőid közelebb érezzék magukat hozzád. Posztolj mondjuk  csapatodról vagy irodádról.

Szórakoztató

9. Liveozz Facebookon vagy Instagramon, itt csak a képzeleted szabhat határt. Tarthatsz motivációs beszédet, bemutathatod termékedet, vagy egyszerűen átadhatod az irányítást követőidnek. 

Bővebben a live-ról az alábbi blogbejegyzésünkben olvashatsz:

10. Humoros képek posztolása is remek választás.

Újdonságok

11. Legyél te az első aki posztol a legfrissebb hírekől, ez remek eszköz a bizalom növelésére. Az ofcom készített egy kutatást, amiben az emberek hírolvasási szokásait vizsgálták meg. A közösségi portálokon való hírolvasás a második helyet kapta 65%-kal - a tévé után. Sőt leggyakrabban a Facebookon tájékozódnak a hírekről. Pontosabban az emberek 66% használja a Facebookot és ebből 45%-ának a hírforrása.
A legmegdöbbentőbb, hogy csak az emberek harmada olvas híreket újságokból.

12. Figyeld a közelgő eseményeket vagy a termék megjelenéseket és oszd meg követőiddel. Ez azt fogja sugározni, hogy te mindig, mindennel képben vagy.

Rövid vagy hosszú poszt?

13. Kutatások bizonyítják, hogy a rövid posztok váltják ki a legnagyobb elköteleződést, függetlenül a közösségi platformtól. Legyen ütős, lényegretörő és inspiráló. Gondolj arra a problémára amivel a célközönséged küzd. Majd írj olyan posztokat, amivel segíteni tudod őket és egyben motiválni.

14. Néha érdemesebb hosszabb posztot is írni, mint átirányítani olvasóidat a honlapodra. A közösségi média használók nem szívesen hagyják el az adott platformot. Egy ilyen bejegyzéssel pontot tehetsz egy téma végére vagy mélyebbre áshatod magad. Írhatsz például az iparágaddal kapcsolatos jóslatokról, problémákról vagy mesélhetsz egy személyes sztorit is.

Ha tényleg nincs ötleted

15. Posztolj hasznos tippeket, amelyek neked beváltak. Ezt akár rendszeressé is teheted, így lesz egy állandó tartalmad az érdekesebbnél érdekesebb témákról.

16. Ossz meg rendszeresen, inspiráló idézeteket követőiddel. Azért sikeres az effajta tartalom, mert mindenki szereti ha motiválják és ösztönzik. Nem utolsó sorban így könnyedén előre tudod tervezni posztjaidat.

 

17. Mesélj egy személyes történetet, vagy beszélj a gyerekkorodról. Hidd el nagyobb eséllyel fogják elolvasni posztodat, ha úgy kezded: “ Amikor gyerek voltam…”.

18. Böngészd át az emailjeidet, üzeneteid és ragadd ki belőlük az olyan kérdéseket, amelyek másokat is érdekelhetnek. Gyűjtsd össze ezeket, válaszolj rájuk, majd öntsd poszt formába. 

19. Bizonyára te is tudod már, mennyire fontosak az ajánlások és a vélemények. Célszerű rendszeresen megosztani ezeket, így könnyen válthatsz ki érdeklődést és közben bizalmat is építesz vele. Nagyobb elérésre leszel képes, ha videó formába osztod meg a véleményeket. 

Záró gondolat

Szelektálj a fenti listából, hogy melyek építhetők bele a jövőbeni tartalmaidba. Érdemes váltogatni a posztjaid stílusát, tartalmát és hosszát is.

Laura írta Laura