interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Marketingszótár - Mit jelent a Brief?

Olvasási idő 1 perc
info tipp 2021. 02. 24. szerda
E heti marketingszótár bejegyzésünkben ügynökségi vizekre evezünk.

A Brief egy rövid, írott összefoglalás, mely tartalmazza a megbízás minden fontos paraméterét. Marketing ügynökségek, webfejlesztők és grafikusok fontos dokumentuma, melyben az ügyfél pontosan meghatározza a megbízásra vonatkozó feladatokat és kéréseket. Tartalmazza többek között a cég adatait, a megbízás okát és célját, a piaci helyzetet, célcsoportot, pozicionálást és a termék vagy szolgáltatás részletes bemutatását.

A brief jellemzői:

  • Írásos - minden információ írásban rögzített a későbbi félreértések elkerülése érdekében
  • Informatív - az ügyfél minden fontos információt a kivitelező tudomására juttat
  • Komplex - nincs előre meghatározott hosszúsága, mélysége és kidolgozottsága a megbízás típusától függ
  • Célorientált - rész- és fő célokat egyaránt tartalmaz a későbbi összehasonlítás érdekében
  • Egyértelmű - világos, tömör fogalmazás, stílusban illeszkedve a termékhez vagy szolgáltatáshoz
  • Motiváló - gondolatébresztő és ösztönző hatással van a kivitelezőre

Tipp: A brief elkészítését minden esetben egy ajánlatkérés és egy ajánlat kiküldés előzi meg. A folyamat ezen részeiben érdemes előre egyeztetni a brief azon elemeiről, amik mindenképpen szükségesek a feladat elkezdéséhez!

Viki írta Viki