interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Starbucks - Tanulj a nagyoktól!

Olvasási idő 4 perc
info tipp 2021. 05. 14. péntek
Új sorozatunkban elhozzuk nektek a legnagyobb márkák praktikáit, megoldásait a közösségi média kommunikációjukból. Elsőként kávézni hívunk benneteket a Starbuckshoz.

Ha még nem volt alkalmad náluk elfogyasztani a reggeli, vagy barátnőkkel beszélgetős kávéd, hallani már biztosan hallottál róla. A Starbucks a 22. helyen áll a világ legismertebb brandjeinek listáján. 

Nem sokan mondhatják el magukról, hogy multimilliárd dolláros a marketing büdzséjük. Pont ezen számok miatt nehéz versenybe szállni a Starbucks-szal. Marketing terén legalábbis biztosan. 

Téged szólít meg azzal, hogy ráírja a pohárra a neved egy kis mosollyal, vagy kapsz egy személyes üzenetet. Ezzel érzed, hogy fontos vagy és nem az 1000. vásárló. Ha emellé még a barista is aranyos, az elköteleződés garantált. Örömmel fogsz visszatérni egy következő kávéra. 
 

STARBUCKS
A névvel ellátott elviteles bögréket a fiatalok rendszeresen posztolják a közösségi médiában, hiszen ez “Nagyon menő!”.  A fotókat előszeretettel osztja tovább és használja fel kampányok során a kávézólánc. A UGC, azaz vásárlók saját tartalmai az egyik fő eleme a Starbucks marketing stratégiájának. Nem véletlen, hogy rengeteg hírlevelükbe, kampányukba, posztjukba foglalják bele, hogy készíts képet, videót arról, hogy a te kávéd milyen lett. Nem ritkán nyereményjátékokkal is találkozhatunk, ahol szintén különböző tematika alapján kell saját fényképet készítenünk a náluk vásárolt itallal. 

Így fordítsd javadra
Vásárlóidtól kérj előtte-utána vagy használat közbeni képeket. Mindezt megteheted hashtag használatra buzdítással, vagy betagelés kéréssel. Későbbi tartalomgyártás során jól fog jönni neked is. Nem mellesleg az elköteleződés is nagyobb lesz, ha ügyfeleid, felhasználóid részesei lehetnek a márkádnak. 

Online vásárlással az élmény is átalakul. Nincs egy kedves eladó vagy egy mosoly a kasszástól. Webshopos rendeléseknél is próbálj meg bizalmat építeni vevőiddel. Tegyél egy üzenetet, kis üdvözlőkártyát a csomagba!


STARBUCKS
Kávéik - ahogy azt Instagramon és Facebookon is láthatjuk - mindig trendik és szezonálisak. A tökéletesen elkészített italokat mindig a legaktuálisabb színes, vidám, kreatív háttéren helyezik el. A képfolyam pörgetésekor jó érzés tölti el a felhasználót, hiszen egy élettel teli, energikus feedet láthat. Mindez tökéletes összhangban van a kávéval. A harmónia a social media és a termék között kiválóan jelen van. 

Így fordítsd javadra
Olyan stílusban kommunikálj, ami illik a termékedhez, profilodhoz. Legyél releváns, aktuális és semmiképp megtévesztő. Ha passzol a márkádhoz, törekedj egy barátságos, könnyedebb hangvételre. Ezzel előbb meg tudod szólítani célcsoportod és bátrabban kezd majd a követőtáborod interakcióba.
 

STARBUCKS
Posztjaik rendkívül változatosak. Gyakran használnak Tweet szerű posztokat, vagy emlékeztetőket, üzenet buborékokat

Így fordítsd javadra
Hasonló kreatívokat te is egyszerűen el tudsz készíteni. Nézd meg egy-két képüket, hogy ihletet meríts egy szuper termék fotózáshoz. Segítségül ajánljuk az Instagram oldalunkon készült bejegyzésünket azokról a poszt típusokról, amiken biztosan megakad követőid szeme. 
 

STARBUCKS
A márka bizalmat épített azzal, hogy elindított egy előnyökkel járó törzsvásárlói programot. A vállalatok bevételének 80%-a a vásárlói 20%-ától származik. Ezért is olyan fontos, hogy a meglévő vásárlóidnak honorációt tudj nyújtani, hogy továbbra is téged válasszanak. A kávézó a programon belül ingyen kávét, szülinapi extrákat és kedvezményeket is kínál. Mindemellett, hogy különlegesnek érezd magad, van egy úgynevezett Titkos menü ajánlata. Ezt nem sokan ismerik, hiszen az üzletekben a táblákon nincsenek feltüntetve. Ha te hallottál már valamelyikről, kérésre bármelyik kávézóban elkészítik neked a titkos italokat! 

Így fordítsd javadra
Állíts fel egy hasonló, először kisebb léptékű hűségrendszert, aminek köszönhetően szívesebben fognak visszatérni hozzád.
 

STARBUCKS
Az innováció elengedhetetlen része a cégnek. Persze nem minden új ötlet teljesített 100%-os sikerrel, ennek ellenére folyamatosan dobnak piacra új ízeket, dizájnokat, új recepteket, éttermi dekorációkat, új ajánlatokat és helyszíneket is! Ők is zártak már be kávézót, vontak ki nem keresett ízeket, mégis a marketing stratégiájuk szíve az innováció! 

Így fordítsd javadra
Te miért ne lennél képes erre? Újíts be valami régóta tervezgetett dolgot!

 

STARBUCKS
Posztjaik a közösségi oldalakon rendszeresek. Az oldalukra látogató biztosan néhány napnál nem régebbi posztba fog elsőként beleakadni! Tartalmaikon látszik, hogy tudatosan felépített, jól átgondolt stratégia alapján teszik közzé őket. Változatos stílusú bejegyzéseket osztanak meg, mint például interaktív válaszolós poszt vagy egyéb színes megoldás! Szuper, hogy miután közzétették a bejegyzést nem feledkeznek meg róla, hanem minden kommentben érkező kérdést, üzenetet készségesen reagálnak le. Ez nemcsak a kommentelő számára, de egy látogató számára is rendkívül szimpatikus és bizalomépítő

Így fordítsd javadra
Töltsd le ingyenesen elérhető content calendarunk, hogy te is egyszerűen tudj havonta előre tervezni. Amikor valami apróbb javításra szorul, a hét eleji áttekintésnél ezeket a finomításokat beiktathatod. 
 

STARBUCKS
Kiállnak közösségi ügyek mellett!
Ha a korábbi módszerekkel nem sikerült meggyőzniük, hogy ők a tuti befutó, ezzel biztosan sikerülni fog. Számtalan jótékonysági programot indítanak világszerte. Magyarországon nemrégiben a Doktor Mancsok Alapítvány mellé álltak. Amellett hogy gyűjtenek, ők is nagy összeggel támogatják a munkájukat és hívják fel és mutatják be az embereknek a tevékenységüket. 

 

Így fordítsd javadra
Buzdítunk titeket is jótékonykodásra! Válasszatok ki egy szervezetet, személyt, csoportot, ami vagy aki szimpatikus és úgy érzitek szívesen szólaltok fel érte. A közösség szemében ez óriási piros pont lesz, valamint ti is azzal a tudattal fekhettek le, hogy másért is tesztek! 


Záró gondolat

Válassz ki a felsorolt marketing elemek közül egyet-kettőt és építsd ezt be a kommunikációdba. Figyeld meg, hogyan változnak az eredményeid, majd ha szuperül működik folytasd a többivel és apránként valósíts meg mindent!

 

Panna írta Panna