interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Marketingszótár - Mit jelent a CPV

Olvasási idő 1 perc
info tipp 2021. 08. 06. péntek
Az online marketing világában számos ajánlattételi módszer van, melyek más és más kampányok esetén választhatók.

A Cost per View - magyarul Megtekintésenkénti költség - a Google Ads videokampányokhoz, azaz a YouTube-os hirdetésekhez használható ajánlattételi módszer. Amennyiben ezt az árazást választod, csak a megtekintett, promotált tartalmak után kell fizetned. A számlázás az alábbiak szerint alakulhat:

  • 30 másodperces megtekintés után
  • végignézett hirdetés (amennyiben a videó 30 mp-nél rövidebb)
  • bármely interakció után - pl.: szalaghirdetésre kattintás


CPV-ajánlat beállításához először meg kell adni a max. CPV-t, azaz a legmagasabb összeget, melyet a hirdetéscsoportban indított hirdetésekért fizetnél. A számlázott összeg megegyezik vagy alacsonyabb lesz a megadott összegnél - ez függ a többi hirdető által megadott értékektől. Ennek az értéknek meghatározásában a forgalom-előrejelzési adatok lesznek segítségedre. Érdemes ezeket minden új hirdetéscsoportnál áttekinteni, főként, ha nem vagy még rutinos Google Ads-es.

A költségkeret nagyban meghatározza a videohirdetések elhelyezését és a megjelenési gyakoriságot is. Így nem érdemes túl alacsony max. CPV-t beállítani, hiszen ezzel a hirdetéseink teljesítményét csökkentjük. Fontos továbbá, hogy a maximális költési összeg nem egyenlő a ténylegesen fizetett CPV-vel. A tényleges CPV ugyanis a minőségi mutató és a hirdetés rangsor szerinti helyének szorzata.

  • Minőségi mutató - mennyire releváns az adott felhasználó számára a hirdetés, illetve mekkora megtekintési aránnyal rendelkezik a videó
  • Rangsor szerinti hely - a hirdetés pozíciója más hirdetések között, azaz a helyért folytatott verseny rangsora.

Természetesen elrugaszkodott max. CPV-t sem érdemes megadni, hiszen a felvert aukció sok esetben megemeli a hirdetési hely árát és végül a hirdetéscsoportért fizetendő összeget. Inkább a tartalom optimalizálásával és megfelelő célzással a minőségi mutatón érdemes javítani, hogy végül jó eredménnyel és csökkentett tényleges CPV-vel zárjuk a kampányt.

Viki írta Viki