interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Marketingszótár - Mit jelent az RLSA?

Olvasási idő 1 perc
info tipp 2021. 08. 27. péntek
Építkezz korábbi látogatóidra és érdeklődőidre a Google Ads RLSA funkciójával!

Remarketing Lists for Search Ads, azaz a keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták segítségével még személyre szabottabb hirdetésekkel szólíthatod meg a potenciális vásárlókat. A listák alkalmazásával ugyanis azokat a személyeket érhetjük el, akik a honlapon egy bizonyos terméket, termékcsoportot már megtekintettek, egy meghatározott témában blogot olvastak vagy valamilyen konverziót hajtottak végre. Az online kampányunk tehát csak azon személyeknél jelenik meg, akik már valamilyen érdeklődést mutattak a honlap vagy a cég irányába.


Remarketing listát a Google Ads fiókban hozhatunk létre. Bármennyi lista készíthető, a mentése után pedig azonnal felhasználhatjuk a kampányunk során. Amennyiben több listát hozunk létre, érdemes leírást is adni hozzájuk a későbbi félreértések és rossz beállítások elkerülése érdekében.

A listák remarketingcímke segítségével hozhatók létre. Ez egy kódrészlet, amelyet a honlap oldalaira helyezhetsz el és összegyűjti a megadott időszakban az oldalra látogató felhasználók adatait.

Kétféleképpen használhatjuk:

  • Kulcsszavakra vonatkozó ajánlatok optimalizálása
  • Korábbi látogatók esetében egyedi kulcsszavas hirdetések indítása

RLSA megléte esetén tehát teljesen egyedi, hideg célközönségnél eredményesebb kampányokat is indíthatunk. További előnye, hogy egyéni kombinációs listát is létrehozhatunk belőlük. Ez történhet “és”, “vagy” és “nem” típusú kapcsolatok beállításával is. Ruházati webshop esetében például a “Cipők” és a “Táskák” termékkategóriák látogatóinak készíthetünk olyan egyedi ajánlatot, ami egymáshoz passzoló, kedvezményes árú termékeket mutat be. De a kizárást is jól használhatjuk forgalomterelésre például egy készletkisöprés esetén.

Egyéni kombinációs lista a webhelylátogatók, alkalmazás felhasználói, ügyféllista és videófelhasználók listatípusok párosításából is létrejöhet. A kizárás és a feltétlen egyezés esetén azonban fontos ellenőrizni a célközönség méretét, hiszen a kombinációk gyakran olyan szűk csoportot érnek el, ami erősen rontja a hirdetés sikerességét.

Viki írta Viki