interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Marketingszótár - Mit jelent az Instagram Follower Loops

Olvasási idő 1 perc
info tipp 2021. 09. 03. péntek
Egyre több influenszer Insta oldalán találkozhatunk Follower Loops nyereményjátékokkal. Mutatjuk, mit is jelent ez pontosan!

Az Instagram Follower Loops egyfajta nyereményjáték. Magyarul talán “követői hurok”-ként fordítható és az MLM rendszeréhez hasonlítható a működési elve. Lényege, hogy az influenszer fizet bizonyos összeget a nyereményjáték tulajdonosának, hogy csatlakozhasson egy csoporthoz. Amint kialakult az érdekeltségi kör, megosztják a nyereményjátékot, melyben a hirdető arra kéri a követőket, hogy a leírásban vagy az Instagram storyban megjelölt profilokat kövessék be. Az eredeti posztot a résztvevő influenszerek szintén megosztják, így még több személyhez ér el a játék híre.


Mivel a játékban való részvétel minden egyes profil követésével lesz érvényes, így az influenszerek gyakorlatilag egymás követőtáborából építik a sajátjukat. Ezáltal legálisan, valódi személyekkel növelik az oldaluk elérését és a follower számot, annak reményében, hogy így még szorosabb üzleti kapcsolatot építhetnek ki a márkákkal.

Ez a fajta népszerűség növelési technika bizonyos profilok esetében kifejezetten jó eredményeket hozhat, máshol viszont inkább visszásan sül el az üzlet, ugyanis sok esetben a játékosok az eredményhirdetés után kikövetik a profilokat. Persze nem minden  felhasználó tart ekkora “rendet”  követett személyek listáján, így valószínűleg 1-2 játék végeztével jóval magasabb követőszámot tudhat magáénak az egyébként kevésbé népszerű véleményvezér. Ekkor azonban jön a második hátulütő, az engagement rate. Egyre több márka ez alapján választ együttműködésre partnert, viszont ha Follower Loops miatt növekedik egy profil követőtábora, valószínűleg kevesebb interakcióra számíthat a friss követőktől, így az elköteleződési arány is csökken.

Fontos: Nemzetközi viszonylatban több Instagram Follower Loops típusú nyereményjátékkal találkozhatunk. Viszont, mivel a friss követők nem a  tartalmakért, csupán az értékes ajándékokért lépnek kapcsolatba az influenszerek profiljával, a nagyobb márkák és ügynökségek megítélése alapján körülbelül a követő vásárlással van egy szintén. Így érdemes alaposan átgondolni, mielőtt valaki belevág az ilyen típusú együttműködésekbe!

Viki írta Viki