interword

A LinkedIn, mint marketing eszköz? Persze!

Olvasási idő 3 perc
2018. 02. 23. péntek
Gondoltad volna, hogy a LinkedIn az egyik leghatékonyabb eszköz céged népszerűsítésére?

A Facebook, Instagram, Twitter útmutatók mellett ritkán találkozni hasonló jellegű bejegyzésekkel, ha a LinkedIn-ről van szó, pedig a szakmai Facebooknak is becézett közösségi oldal jobban teljesít, mint előbbi platformok. 



Kezdjük az elején. Mi is az a LinkedIn?
A LinkedIn 2003-ban indult útjára, és mára a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózatává vált. A platform középpontjában elsősorban a karrier- és kapcsolatépítés, valamint az álláskeresés áll, ám egyre jobb lehetőséget kínál a marketingre is. 

Évekig csak bizonyos szakmák képviselői használták - informatikusok, marketingesek, HR-esek -, mára azonban egyre többen fedezik fel maguknak olyan iparágak közül is, mint az oktatás, az építőipar vagy a távközlés.

Miért érdemes a te cégednek is jelen lennie a LinkedIn-en? 

  • Fizetett álláshirdetéseket hozhatsz létre.
  • Céges blogbejegyzéseidet itt is közzéteheted, melyeket a felhasználók különböző csoportokba oszthatnak tovább.
  • A követők főoldalán megjelenik tartalmad, melyet az ő ismerőseik is olvashatnak, like-olhatnak, továbboszthatnak.
  • Esélyes, hogy követőid között megtalálod céged következő csapattagját.
  • Ha jól csinálod, később SEO-zhatod profilodat. 
  • Egy jó profil pedig mindenképpen növeli szakmai hitelességed.

Hogyan hozd létre céged LinkedIn oldalát?

  1. Először is készítsd el személyes LinkedIn profilodat (ha még nincs), ugyanis céges LinkedIn profilt csak regisztrált felhasználó hozhat létre.
  2. Koppints az alábbi linkre és kezdj hozzá: www.business.linkedin.com/marketing-solutions/company-pages
  3. Figyelj, hogy milyen nevet adsz itt meg, mert ez lesz a céges profilod neve is, amit később nehézkesen tudsz csak módosítani!
  4. Add meg az alapadatokat: alkalmazottak száma, szolgáltatás/termékkategóriák, tevékenységek, stb. - ezeket úgy érdemes megadnod, hogy ezek alapján minél könnyebben megtalálható legyen céged a potenciális ügyfelek számára!
  5. Ne felejts el egyedi url-t beállítani - pont, mint Facebookon!
  6. Írj egy rövid és tartalmas bemutatkozást (max. 2000 karakterben) - ha magyar nyelven szeretnéd a későbbiekben használni a LinkedInt, akkor magyarul, ha angol nyelven, akkor angolul fogalmazd ezt meg. Érdemes tanulni a multiktól ezen a téren (is)!
  7. Profilképnek - ugyanúgy, mint Facebookon - állítsd be céged logóját a megfelelő formátumban. (Standard logo 400x400 px)
  8. Állíts be egyedi borítóképet - hasonló módon, mint Facebookon tetted! A legjobb, ha céged tevékenységéhez kapcsolódó képet választasz, akár fontos üzenettel ügyfeleid számára. (BG kép 1536x768 px)
  9. Az oldal kezelői közé - az üzleti Facebook oldalkezeléshez hasonlóan - számos személyt felvehetünk, akik a későbbiekben bejegyzéseket helyezhetnek el az oldalon, illetve szerkezthetik a névjegyet, moderálhatják a történéseket. Viszont ne feledkezz meg arról, hogy először magánszemélyként ismerősi kapcsolatba kell lenned az adott személlyel, mielőtt hozzáadod az oldal kezelőihez.

Mit posztolj a Linkedin-en? 

  • cégkultúrával kapcsolatos információt
  • a cég, illetve a munkatársak eredeményeit
  • munkavállalói tapasztalatokat
  • álláshirdetéseket
  • aktuális híreket (blog, új termék/szolgáltatás, stb.)
  • szakmai tartalmakat

Less el tippeket a Facebooktólwww.linkedin.com/company/facebook! 

+ Tippek, trükkök, praktikák

  • Helyezz el kulcsszavakat a profilodban, bejegyzéseidben!
  • Mindig reagálj a hozzászólásokra!
  • Írj lista-jellegű posztokat!
  • Használd a megjelölést (tudod, @XY)!
  • Profilodhoz tölts fel egy rövid videót is cégedről!

Ha elkészült céged LinkedIn oldala, ne felejtsd el megosztani ügyfeleiddel egy blog / Facebook bejegyzésen vagy hírlevélen keresztül!

 

Mi az a LinkedIn? (angol nyelvű)
Zsófi írta Zsófi