Az elmúlt 5 évben webdesign projektjeink többsége már a mobile-first szemlélet alapján készült. 2019-re pedig megérkezett a social media-first megközelítés a marketing kampányokban. Mobil eszközökön tökéletesen működő honlap alapelem a digitális kommunikációban, hiszen a közösségi média felületekről forgalmat terelhetünk a honlapunkra. Fizetett Facebook kampány pedig az egyik fő pillér az értékesítésben.
Nézzük a helyes irányt, lássuk, hogy miben áll melléd az interword digitális marketing ügynökség!
FÓKUSZBAN A KÖZÖSSÉGI MÉDIA
Milyen egy jó Facebook oldal?
- letisztult
- egységes nyelvezetű
- egyedi stílusú
- a lényeges információkat tartalmazza
- aktív
- kapcsolatot épít a követőkkel
- interakcióra buzdít
- fizetett kampányt alkalmaz
Milyen egy jó Instagram oldal?
- elsőre érdekes
- vizuálisan egységes
- célzottan kommunikálja a lényegét
- interakciót vált ki
- aktív
- közösségépítésre helyezi a hangsúlyt
- a követők azt kapják, amiért követik a profilt
- tartja a kapcsolatot a követőkkel
- egyedi módon szólít meg
Milyen egy jó Facebook kampány?
- szabályos
- megfelelően célzott
- releváns
- erős vizualitással készül
- értéket ad
- kattintásra ösztönöz
- tiszta / egyszerű CTA-t tartalmaz
- érthető és rövid szövegezésű
- ütős
MILYEN CÉLOKAT TŰZHETSZ KI?
- Új emberek elérése, közösség építése
Használd ki a közösségformáló és összetartó erőt.
- Brandépítés
A márka hitelességét hivatott előremozdítani, valamint fontos, hogy megkülönböztethető legyen más márkáktól. Fókuszálj az értékre, amit adni tudsz és arra, amivel jobbá teszed követőid és vásárlóid mindennapjait.
- Értékesítés
A folyamatosan fejlődő online shopping lehetőségeknek köszönhetően egyre egyszerűbb vásárolni. Bejegyzésekkel, hirdetésekkel egyenesen a webshopodba irányíthatod a vevőidet, mellyel az értékesítésből származó bevételed növelheted.
- Érdeklődő gyűjtés
Ha követőd még a megfontolás szakaszában jár, add meg számára a szükséges információkat. Ha már nézelődik a honlapodon, vagy email címét megadva felkerült a listádra - egy lépéssel közelebb vagy a célodhoz.
- Bizalomépítés
Mutasd meg, mi történik a színfalak előtt és a kulisszák mögött őszinte kétirányú kommunikációval.
- Kreativitás
A közösségi média tökéletes hely a kreativitásod kamatoztatására és hasonló érdeklődési körű felhasználókkal való találkozásra.
LÁSSUK AZ OKOS SZÁMOKAT
- Átlagosan napi 2 óra 23 percet töltünk a közösségi média felületeken. (2018)
- A felhasználók 54%-a vásárolt már terméket, ami szembe jött vele Instagramon. (2018)
- Az Y-generáció 90,4%-a aktív közösségi média felhasználó. (2018)
- A magyarok 73%-a naponta használja az internetet, 3,6 millióan rendszeresen neteznek okostelefonról. (2018.)
- A magyarok 45%-a használja a Messengert. (2019. aug.)
- 5 474 000 magyar használja a Facebookot. (2019. aug.)
- Közel 2 millió magyar használja az Instagramot. (2019. aug.)
Statisztika forrás:
Mindenki netezik? – Az internetpenetráció 20 éve
Social media users in Hungary
GlobalWebIndex Social Media Flagship Report 2018
MIÉRT ÉRDEMES AZ INTERWORDDEL DOLGOZNI? (tévhitek vs. tények)
- “Nincs időd és kapacitásod…” - elhisszük, ezzel nem is neked kell foglalkozni.
- “Posztolgatás” - hidd el, nemcsak erről van szó - komoly tervezés áll minden témakör, grafika és szövegírás mögött.
- “Egyedül vagyok…” - nálunk személyi felelőse van minden projekteknek, Facebook és Instagram oldalnak, akik nap mint nap gondolkodnak a tartalmakról, a kommentek és üzenetek megválaszolásáról.
- “Nem értek hozzá..” - szeretnénk, ha bizonyos mértékben értenéd, hogy mi történik, ezért elmagyarázzuk, hogy miképp dolgozunk. Hogy megismerjünk, feltesszük a megfelelő kérdéseket.
- “A számokra vagyok kíváncsi…” - havonta érthető összefoglalót küldünk, részletezve az elért eredményeket és a következő célokat.
- “Csak csináljátok…” ügyfél oldalról is szükségünk van bizonyos mértékű támogatásra. Legtöbb esetben itt fotós tartalomra van szükségünk, főképp akkor, ha látjuk - van mit megmutatnod a márkádból, szolgáltatásodból.
REFERENCIÁINKBÓL
Flamingó Wellness és Konferencia Hotel **** Facebook oldala
Flamingó Wellness és Konferencia Hotel **** Instagram oldala
Hotel Füred Spa & Conference Facebook oldala
Hotel Füred Spa & Conference Instagram oldala
Visit Veszprém Facebook oldala
Paprika Csárda Hegyeshalom Facebook oldala
CE Plaza Hotel**** Facebook oldala
CE Plaza Hotel**** Instagram oldala
ÁPOLT ÜGYFÉLKAPCSOLATOK
Az interwordnél figyelmet fordítunk arra, hogy ügyfeleinknél ne maradjon megválaszolatlan kérdés. Ebben az automatizált világban fontos számunkra, hogy beszélgessünk - személyesen is ismerjük meg egymást.
Ha mindez rokonszenves számodra, találkozzunk!