interword

Social media: 7+1 poszt-tipp, hogy változatosak maradjunk

Olvasási idő 2 perc
2018. 06. 19. kedd
Márkaként, vállalkozásként jelen lenni a közöségi médiában szinte kötelezőnek számít amennyiben fel szeretnénk kerülni a marketing-térképre, azonban a beregisztrált fiók nemhogy fél, még negyed sikernek sem mondható. Félig akkor vettük meg a célközönséget, ha elkezdünk tartalmat gyártani, ám nem mindegy, hogy milyet, hiszen a folyamatos megújulás, figyelemfenntartás alapkritérium, a látogatók minőségi tartalomra vágynak - változatosan tálalva.

Kim Garst nyomán mutatunk néhány tippet, melyekkel a közösségia média királyaivá léphetünk elő, ha megértjük és kiszolgáljuk a követőink igényeit.

Az embereknek szükségük van támogatásra, még akkor is, ha rengeteg inspiráló idézet arról szól, hogy az erő magunkban rejlik - szükség lenne erről idézni bárkit is, ha csak és kizárólag így lenne? Vizsgáld meg, hogy a célközönséged milyen gondokkal küzdhet, majd gondolkodj el rajta, mit szeretnének hallani, hogy motiválva és támogatva érezzék magukat. Gyönyörű természetfotók/hatásos képek + elgondolkodtató idézetek = az emberek imádni fogják!

A kommunikáció nem csak azért fontos, hogy követőid érezzék, számít a véleményük, hanem mert többek között a Facebook az a platform, ahol még jól működik az “oszd meg és uralkodj elv” (alaposan újragondolva). Annál több ember üzenőfalán jelenik meg a posztod, minél több interakciót generál, úgyhogy elő a kérdésekkel, a kedvelők szeretik, ha megszólítják őket!

Íme három kérdéstípus, melyre nem tudjuk megállni, hogy ne válaszoljunk:

  • nyitott kérdés: engedd, hogy elmondják a véleményüket. Még izgalmasabb lehet, ha csak annyit kérsz, emojival vagy egy GIF-fel válaszoljanak!
  • “fill-in-the-deep blank”: kezdj el egy állítást, de hagyd nyitva a végét és engedd, hogy mindenki saját kedvére fejezze be, pl.: “A hétfőket általában úgy élem túl, hogy….”.
  • szavazások: még brit kutatócsoportnak sem kell lenned ahhoz, hogy szinte valóságos közvélemény-kutatásokat tarts egy-egy jól megformált Facebook-szavazással.

A statisztikák a legtöbb esetben elég unalmasak, szabadidőnket pedig végképp nem akarjuk adatok bogarászásával tölteni  - ennek ellenére viszont mindenkit érdekelnek az informatív jellegű adatok, főleg, ha már első ránézésre egyértelmű, hogy mi hova tartozik! Az interneten fellelhető szerkesztőprogramokkal (pl.: Onlinechartool, Piktochart, Canva) ma már látványos grafikonokat, diagramokat, vagy akár infografikákat hozhatunk létre.

Forrás: snapretail

Egy-egy vicces fotó (akár az interneten ismert, népszerűbbek közül is, kreatívan felhasználva) vagy videó önálló életre tudja kelteni üzenőfalunkat. Ugyanilyen népszerű lehet még, ha vicces, vagy érdekes tényeket osztunk meg, saját szerkesztésű képekkel. Elég ha a Google-n rákeresünk az adott kulcsszóra, mellé írva a “fun fact” szót, és ömleni fog a jobbnál jobb tartalom, amit ez után már csak - saját ízlésünk és stílusunk szerint - szerkeszteni kell. A humor mellett a cukiság az, képes minden szívet meglágyítani, ezért ne féljünk néha aranyosnak lenni!

Mutasd meg a közönségnek az emberi oldaladat is! A követők a szokásosnak tekintett reklámok és marketinfogások után szeretik látni, hogy az egész mögött hús-vér emberek állnak, akik ugyanúgy esznek, isznak, kutyát sétáltatnak, kávéznak és kirándulnak, mint ők. Nem kell túl személyesnek lenni, egy-egy fotó a háziállatunkról, vagy egy home office-ban, csapatépítőn elkapott pillanat, és máris közelebb kerülhetünk a célközönséghez.

Mi, emberek versenyző típusok vagyunk, mindenki szereti magát megmérettetni. A közösségi média pedig kiváló terep arra, hogy összecsapjanak a követők egy-egy fotóverseny vagy nyereményjáték kapcsán apró, vagy nem annyira apró ajándékokért - s az sem utolsó szempont, hogy “posztolj képet” felhívások esetén jó időre betárazhatunk megosztandó tartalmakból, melyet a követők is szívesen látnak majd viszont oldalunkon.

Most, hogy minden foci vb körül forog, látjuk mennyire fontos, hogy felüljünk a szembe jövő lovakra - hiszen mindenki más is ezt teszi. Karácsony, húsvét, olimpia, anyák napja, vakáció - mind olyan témák, melyekre érdemes odafigyelnünk és kreatívan, saját magunkra szabva tartalmat kreálni hozzájuk.

A közösségi média egy olyan hely, ahol sajnos felesleges azzal dobálózni, hogy nem számít a külső… a márkák esetében pedig fokozottan így van, elég egy-egy jól megkomponált kép termékünkről, és aznapra beégünk a követők agyába.

Aki ezt a képet megnézi reggel, ne akarná este megkóstolni? Nehéz elképzelni.

Óriási igény van arra, hogy minőségi, releváns tartalmat tegyünk le követőink elé megfelelő időközönként. Az erre való törekvés mellett pedig fontos, hogy hitelesek maradjunk, mert a tartalom hiába jó, ha köszönő viszonyban sincs azzal, amit el szeretnénk adni, legyen szó akár termékről, szemléletmódról, stílusról - lényeges, hogy minden a helyén legyen, jókor, jó időben találja meg a közönséget, mert néhány csetlés-botlás után hamar elpártolhatnak tőlünk hűségesnek hitt követőink.

Gabi írta Gabi