interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

#Júzerélmény a közösségi médiában 1.

Olvasási idő 3 perc
2018. 10. 01. hétfő
Így válj népszerűvé Facebookon és Snapchaten.

Arról már számos alkalommal beszéltünk, hogy miért fontos egy közösségi média platformon való jelenlét a vállalkozásod számára, de azt tudod, hogy a felhasználók mit keresnek? 

A következő, háromrészes blogsorozatban megmutatjuk, hogyan lehetsz vonzó a legnépszerűbb felületeken, azaz, milyen taktikával nyújthatod a legszuperebb #júzerélményt követőid számára:

1. Facebook

Aki nincs fent Facebookon, az nem is létezik - tartja a mondás. 
Bizony, ma azt az időt éljük, mikor nemcsak a személyeket, de a márkákat is először Facebookon csekkolják a felhasználók. És, ha ott elnyerik tetszésüket, jöhet a többi felület. 

  • Egy Facebook oldal létrehozása csak pár percet vesz igénybe, azonban érdemes időt szentelni a megfelelő kialakításra: minden elérhetőségedet, cégeddel kapcsolatos információt tüntess fel a Névjegy lapfülön, hiszen a felhasználók szeretnek mindent egy helyen megkapni, minél gyorsabban.
  • A mai felgyorsult világban a Facebook felhasználók gyors, lényegre törő és kreatív tartalmakat várnak. Egy nemrég megjelent kutatásból kiderült, hogy 55%-uk (!) a Facebookról informálódik elsőként. Azért ez elképesztő, nem igaz? Éppen ezért nem győzzük hangsúlyozni, hogy kreatív, kreatív, kreatív! Ma már nem elég egy, a böngészőben talált illusztrációs képet - amivel nem mellesleg valószínűleg szerzői jogot is sértesz - odabiggyeszteni a poszthoz, egyedi tartalomra van szükséged, hogy kitűnj a tömegből. Ez lehet egy profi fotó saját termékedről, vállalkozásodról, magadról vagy akár a munkatársaidról, illetve egy klasszul megszerkesztett, feliratozott kép.
    Zárójelben: a felhasználók nagyon szeretnek bekukkantani a kulisszák mögé, és ha személyes tartalmakat is posztolsz, még közelebb kerülhetsz a szívükhöz.
     
  • Az utóbbi időben - a Facebook Watch megjelenésével pedig még inkább - a videók használatával növelhető az elkötelezettség mértéke és a felhasználói élmény, hiszen ezek a tartalmak sokkal könnyebben megragadják a figyelmet. És mivel Facebookon a videók nagy részét hang nélkül nézik meg a felhasználók, így ha a bejegyzésed anélkül is élvezhető, nyert ügyed van! 
     
  • A felhasználói élmény növelése érdekében a bejegyzések minősége mellett a másik meghatározó tényező, hogy milyen gyorsan reagál az adott márka a felhasználói megkeresésekre, legyen az privát üzenet vagy a bejegyzés alá írt komment. Mert ugye nem kérdés, hogy minden megkeresésre illik válaszolni. Minél előbb, annál jobb, hiszen a felhasználók állandó online jelenlétük miatt szinte azonnali reakciót várnak.
    Tipp: Ha nem tudod 0-24 órában Facebook oldaladat fürkészni, állíts be válaszasszisztenst (Beállítások / Üzenetküldés)  vagy használj chatbotot, hiszen a felhasználók előnyben részesítik a vállalkozásokkal történő kapcsolatfelvétel során a chat-et, mely pozitív érzést vált ki belőlük, növelve így a vállalkozás iránti elköteleződésüket
     
  • Próbálj meg minél inkább haladni a korral, és minél előbb alkalmazni az újdonságokat - természetesen céged profiljának megfelelően!  
A közösségi média a kapcsolatépítésről szól. Cégként jelen lenni a Facebookon nem nagy ördöngösség, jól csinálni, azaz, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújtsd, viszont már jóval nehezebb feladat. Azonban ha ezeket a szempontokat figyelembe veszed, a siker garantált! 

Így csináljuk mi: 
www.facebook.com/InterWORD 

 
2. Snapchat 
 

Bár a Snapchaten csak akkor érdemes jelen lenned, ha a fiatalabb generációt szeretnéd elérni, ezt a közösségi oldalt is érdemes "júzerszemmel" megismerni.
 
Az átlagos Snapchat-felhasználó motivált és igen elkötelezett az általa követett dolgok iránt, így ha az alábbi szempontokat figyelembe veszed, vállalkozásoddal ezen a felületen is népszerűvé válhatsz: 
 
  • Mivel a felhasználók szeretnek "bevonódni" a márka életébe, szeretik, ha kérdéseket kapnak a fejlesztésekkel kapcsolatban, vagy ha kikérik véleményüket egy-egy újdonság kapcsán.
     
  • A Snapchat lelke a filter, így a fiatalok elvárják, hogy a márkák is használják azokat.
     
  • Ennek a közösségi oldalnak lényege a humor és a spontaneitás, így felejtsd el a komolyságot. Légy laza, spontán, szórakoztató és személyes. Engedj bepillantást a "színfalak" mögé!
     
  • Vedd elő a legkreatívabb éned és tanuld meg a Snapchat speciális nyelvezetét!
     
  • Hozz létre geofiltert (on-demand)! - A filterek harmadik szintje, amikor már márkák és események is tudnak egyes lokációkon belül filtert készíteni.
     
  • Posztolj röviden, tömören és lényegre törően!

Habár a Snapchat üzleti célokra való használata nem kis feladat, mégis megéri, hiszen ez az egyetlen felület, ahol biztosan eléred a Z-generációt! 


FOLYTATJUK...

 
Zsófi írta Zsófi