interword

Felkészültél már 2019-re? Ezek lesznek a legmeghatározóbb trendek a közösségi médiában!

Olvasási idő 3 perc
2019. 02. 04. hétfő
A közösségi média egy masszívan és gyorsan változó platform. Lépést tartani a legújabb trendekkel időt és energiát igényel, de ha lemaradsz, valószínűleg behozhatatlan hátrányban leszel a versenytársakkal szemben.

Ráadásul a közönséged is megérzi, mert sokszor ők azok, akik a leggyorsabban alkalmazkodnak, sőt, igazából a divatot is ők diktálják… Úgyhogy figyelj, 2019-ben valószínűleg ezek lesznek az iránymutatók:

Ha te nem mutatod ki, mennyire értékeled őket, akkor miért várnád el ezt viszont is? Először adj, és meglátod, mit kapsz vissza cserébe. Hidd el, nem kell sok hozzá, hogy megszerettesd és érzelmileg a cégedhez, márkádhoz, általad képviselt termékhez kösd a követőket: a legfontosabb, hogy légy fogékony és válaszolj mindenre. Ez persze melós, de bele kell vetned magad a kommentek és kérdések sűrűjébe, ha mással nem is, legalább egy likekal/szívecskével  éreztesd, számít a véleményük. A legrosszabb, amit tehetsz, hogy teljesen figyelmen kívül hagyod a reakcióikat. Így természetes, hogy elmegy majd a kedvük a további kommunikációtól, és szép lassan eltűnnek az oldalról. Óriási előnybe kerülsz, ha a versenytársakkal szemben Te aktív párbeszédeket folytatsz a követőkkel, és megmutatod, számít a véleményük. Így leszel hiteles a szemükben - főképp, ha még gyors is vagy.

… mesélj “személyes” történeteket! Nincs megnyerőbb, mint néha megmutatni az embereknek, mi van a kulisszák mögött, hogy hús-vér emberek készítik a nekik szánt terméket, tartalmat, szolgáltatást. Vond be őket a “titkokba”, sokkal nagyobb elköteleződést érhetsz el, mint egy bármilyen jól megírt reklámszöveggel. Ne feledd, az Instagramon most a Stories éli aranykorát, rövid idő alatt szuper képeket, videókat dobhatsz össze, a követők pedig a jól sikerült tartalomra gyorsan rákapnak.

A közösségi média-guru, Mari Smith szerint 2019-ben az influenszerek tevékenysége meghatározza majd a piacot. A jelző alatt nem csak a celebeket kell értenünk, akik ismertségüket kihasználva, a terméked, szolgáltatásodat ajánlva óriási meggyőzőerővel rendelkeznek a saját követőik felé, hanem az úgynevezett “nanoinfluencer”-ek vannak feltörőben. Ők azok a “szomszéd lányok és fiúk”, akiket nem a tévéből vagy az újságokból ismersz, hanem éppenséggel személyesen, a szűkebb/tágabb ismerősi körödbe tartoznak. Ők a népszerűségüknek köszönhetően akkora követőbázist alakítottak már ki, hogy valószínűleg rengeteg emberhez eljut egy általuk reklámozott termék. Sok esetben pedig jóval meggyőzőbben és hitelesebben is adják át az üzenetet, mint híres társaik, ezért ebben az évben valószínűleg a Te “átlagos”, és kedvelt barátaid, ismerőseid között is bukkannak majd fel olyanok, akik hirtelen boldogan kürtölik világgá, hogy milyen kókusztejet, arckrémet, étrendkiegészítőt használnak…

Az elmúlt évek kutatásai, statisztikái, felmérései egyértelműen bizonyították a videós tartalmak erősségét, ezért ez nem jelent semmi újat. Aki eddig is figyelte az újdonságokat, valószínűleg képben volt az élő, vagy utólag feltöltött, szerkesztett, vágott videók eléréseinek számaival.

Fontos, hogy folytasd, vagy minél előbb kezdj hozzá mozgóképes tartalmak gyártásának, építsd fel stratégiát, mindig legyen célja a videóidnak és alakítsd az aktuális platform igényeihez.

Az utóbbi időben a közösségi média mintha kezdené elveszíteni a “közösségi” jelzőt. Sokszor annyira öncélú és egyirányú a tartalmak jellege, hogy nehéz azt gondolni, valóban egy közösséghez tartozunk. Néhány márka már rájött, hogy felszínes próbálkozásokkal, szövegekkel egyre kevésbé érhetik el a céljukat, az őszinte, hiteles kommunikáció viszont egyre fontosabbá válik. Hozz létre csoportokat, ahol minőségi kommunikációt folytathatsz a közönséged egy kisebb részével (ők azok, akiket tényleg valójában érdekelsz), és add vissza a közösségi életérzést.

Gondolj arra, hogy a kiposztolt tartalmat jó eséllyel mobilon, nem pedig asztali számítógépen fogják megnyitni - ezért optimalizáld, vagy akár design-old kimondottan a mobilos felhasználók számára. Apró, de fontos dolog: a Facebook-os borítóképednél is gondolj erre, mert ami jól mutat nagyképernyőn, annak egyes részeit a mobilnézet levágja. Ennek kiküszöbölésére van egy tippünk:  az eddig használt 820x315 pixel helyett növeld a magasságot, és legyen 820x461px az új standard!

A mobilos optimalizálás nagyon fontos lesz 2019-ben, a borítókép csak egy alap, amire mindenképpen figyelj oda, de gyakorlatilag minden közösségi médiás tartalmadat szabd mobilra. Ha választanod kell, inkább ott működjön tökéletesen, mint számítógépen, hiszen a közönséged legnagyobb részét a “zsebében” éred el valójában.

Gabi írta Gabi