interword

A Facebook algoritmust frissít a szenzációhajhász egészségügyi tartalmak terjedésének megakadályozására

Olvasási idő 2 perc
2019. 07. 09. kedd
A Facebook frissítette a hírfolyam algoritmusát annak érdekében, hogy csökkentse a szenzációhajhász vagy túlzó egészségügyi tartalmakat, melyek a platformon terjednek. 

A cég azon bejegyzések elérését is limitálja, amelyek összefüggésbe hozhatók a fentebb említett egészségügyi termékek vagy szolgáltatások reklámozásával.

Mindkét frissítés múlt hónapban jelent meg. 

“A Facebook jó hely arra, hogy az azonos érdeklődési körű felhasználókat összehozza, jelen esetben azokat, akik szívesen tanácskoznak és ajánlanak termékeket a táplálkozás, fitnesz és egészségügyi problémák témakörében. Annak érdekében, hogy az emberek pontos egészségügyi információhoz és támogatáshoz jussanak, elkerülhetetlen, hogy minimalizáljuk azt a tartalmat, ami félrevezető.

A Facebook fogja meghatározni, hogy mely posztokat limitálja, oly módon, hogy felismeri a gyakran ismételt kifejezéseket és eldönti, hogy az adott poszt tartalmaz-e álhír jellegű állításokat és olyan promóciókat, amelyek az egészséggel kapcsolatosak. 

Ezek a posztok tehát a hírfolyamon lentebb fognak megjelenni. A Facebook ezzel a frissítéssel nem egész oldalak elérését limitálja, csak egyedülálló posztokét. 

A Facebook állítása szerint ez a frissítés nem lesz túl nagy hatással az oldalak elérésére. 

Nyilvánvalóan azok az oldalak, melyek rendszeresen posztolnak kerülendő egészségügyi kijelentéseket, ők észrevehetik majd az elérésük csökkenését, ha folytatják az efféle tartalom megosztását. 

Forrásunk szerint ez a változás érinteni fogja azokat az oldalakat is, amelyek étrend-kiegészítőket és egészség-, és wellness termékeket árulnak. 

A csökkentett elérést tekintve, amely az egészséggel kapcsolatos termékeket vagy szolgáltatásokat reklámozza, a Facebook nem nyilatkozott úgy, hogy az állításoknak természetüknél fogva szenzációhajhásznak kell lennie. 

Ez áll a közleményben:

“A második frissítésnél megfontoljuk, hogy a poszt egy terméket vagy szolgáltatást egészséggel kapcsolatos állításra alapoz-e, például amikor a reklám azt ígéri, hogy egy gyógyszer segít lefogyni.”

Tehát, egy étrend-kiegészítőkkel foglalkozó bolt érezheti az elérése csökkenését olyan posztok esetében, mint a zsírégető tabletták, mialatt a fehérjeporos posztokra ez abszolút nem lesz hatással. 

A Facebook a következő tanácsot tette közzé az oldalak számára:

“Az oldalaknak ajánlatos elkerülni az olyan egészségüggyel kapcsolatos posztokat, mely túlzó és félrevezetheti az embereket, és azokat, amelyek egészséggel kapcsolatos termékeket árulnak. Ha egy oldal nem folytatja az ilyen jellegű tartalmak közlését, a frissítés nem lesz többé hatással a posztjaikra.”

Ez a frissítés a Facebook folytatólagos erőfeszítéseinek része, mely megpróbálja minimalizálni az alacsony minőségű egészségügyi tartalom terjedését. 

Rebeka írta Rebeka