Mi az a tartalommarketing?
A tartalommarketing tartalmak előállítását, közzétételét és megosztását jelenti, a meglévő és potenciális fogyasztókkal történő kapcsolattartás érdekében. Tulajdonképpen a lényege a célcsoportodhoz illő értékes és érdekes tartalom gyártása, amely a vállalati profillal is párhuzamban áll. A megfelelő tartalom generálásával a kívánt konverziók sem maradnak el. Manapság az online tér rengeteg lehetőséget nyújt a tartalom készítésre, a közösségi média oldalaktól kezdve a saját honlapokig.
A jó tartalommarketing segít a fogyasztók problámainak megoldásában, így növeli az elkötelezettséget. Ezen felül fontos a tájékoztató funkció is, melynek értelmében a lényeges információk mindig érthetően jutnak el a fogyasztókhoz. A folyamatos tartalom generálás nem csak SEO és lead szempontból előnyös, hanem vásárlói körödet is könnyen építheted, gyarapíthatod.
A tartalomkészítés során alapvetően ügyelni kell a célközönségnek értékben, mennyiségben és változatosságban is megfelelő kínálatra. Nem szabad mindig az értékesítésre koncentrálni, más egyéb típusú tartalmat is nyújtanod kell, amelyre egy jó módszer például a storytelling. A mennyiséget tekintve érdemes az arany középút megkeresése. A változatossághoz tartozik a tartalmat támogató fényképek, videók és egyéb kreatívok változatos használata is.
A content calendar, azaz a tartalomnaptár szerepe
A folyamatos és jó minőségű tartalomgyártás nem könnyű feladat, érdemes a tematikus és rendszeres munkavégzés, és sokat segíthet ha nem fejben próbálod összerakni a dolgokat. A tartalomnaptár lehetőséget nyújt arra, hogy pontos tervet készíts és jelöld magadnak, milyen tartalmat, mikor, milyen formában és hol tervezel közzétenni. Ennek a módszernek a segítségével sokkal könnyebben átláthatod marketing feladataid.
A tartalomnaptár előnyei
Az előre tervezéssel nem is gondolnád mennyi időt spórolhatsz magadnak, az energiáról nem is beszélve. Egy tervező segítségével sokkal átláthatóbbá válnak feladataid és kisebb az esélye annak is, hogy megfeledkezel valamiről. Sőt, segítségével a hibázási lehetőségeid is nagyban csökkentheted.
Hogyan készíts tartalomnaptárt?
Számos template / sablon áll rendelkezésre az interneten, azonban nem árt némileg személyre szabni és a vállalkozás számára legfontosabb tényezőket szerepeltetni benne. Összegyűjtöttünk néhány olyan faktort, amelyet a legtöbb esetben érdemes feltüntetned.
Érdemes a heti tervezés mellett, havi illetve akár éves tartalomtervet készítened a jobb átláthatóság érdekében. Valamint ajánlatos különböző jelölőszínek használata is a jobb átláthatóság érdekében, például ha időzítettél már egy social media posztot, jelöld azt egy adott színnel a naptáradban.
Tartalomnaptár online
Manapság már nem kell a papír és toll kombóra hagyatkoznod a naptár esetében - persze van aki számára ez a megfelelő. Rengeteg online felület is lehetőséget nyújt erre. Például az Excel vagy egy Google Drive dokumentum segítségevel is könnyen létrehozhatsz egy tartalomnaptárt, vagy választhatsz számos ingyenes és fizetős szolgáltatás közül is pl. CoSchedule, Trello, Evernote stb. Érdemes az egyszerűségre törekedned és tényleg csak a legfontosabb infókat felvinned a naptárba.
Tartalomnaptár feltöltése témákkal
Talán az egyik legnehezebb feladat a tartalomgyártás során, a megfelelő és változatos témák kitalálása. Javasolt összegyűjteni bizonyos “általános” témaköröket, így rendelkezni fogsz egy alappal amikor a konkrét témát és szöveget kell megírnod. Ezeket a meghatározott témákat előre elhelyezheted a content naptáradban, így biztosan nem leszel unalmas sem. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány témakört amiket érdemes lehet bevetned Neked is.
Tartalomnaptár sablon
Készítettünk Nektek egy heti tartalom és egy havi témakör sablont, amely kiindulási alapként szolgálhat a saját tartalomnaptáraitok elkészítéséhez. Kattintsatok az alább található linkre, majd iratkozzatok fel hírlevelünkre és máris küldjük ingyenes anyagunkat! Miután megérkezett, válasszátok ki a jobb felső sarokban a Sablon használata gombot, majd módosítsátok a sorokat a posztjaitok száma alapján. Töröljétek ki azokat a platformokat, amelyeket nem használtok, vagy vigyetek fel továbbiakat, amelyeket igen! Reméljük hasznosnak találjátok!