interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

Így készíts profi tartalomnaptárt

Olvasási idő 3 perc
info tipp 2020. 03. 20. péntek
A tartalommarketing a marketing stratégia egyik fontos elemének tekinthető, amelynél a tervezés és következetesség kiemelten hangsúlyos szempontok. Ahhoz, hogy rendszeresen megfelelő tartalmat gyárts, érdemes lehet egy content calendar alkalmazása. Blogunkból megtudhatod mi az a tartalommarketing, továbbá a tartalomnaptár szerepéről, létrehozásáról és előnyeiről is olvashatsz.

Mi az a tartalommarketing?

A tartalommarketing tartalmak előállítását, közzétételét és megosztását jelenti, a meglévő és potenciális fogyasztókkal történő kapcsolattartás érdekében. Tulajdonképpen a lényege a célcsoportodhoz illő értékes és érdekes tartalom gyártása, amely a vállalati profillal is párhuzamban áll. A megfelelő tartalom generálásával a kívánt konverziók sem maradnak el. Manapság az online tér rengeteg lehetőséget nyújt a tartalom készítésre, a közösségi média oldalaktól kezdve a saját honlapokig. 

A jó tartalommarketing segít a fogyasztók problámainak megoldásában, így növeli az elkötelezettséget. Ezen felül fontos a tájékoztató funkció is, melynek értelmében a lényeges információk mindig érthetően jutnak el a fogyasztókhoz. A folyamatos tartalom generálás nem csak SEO és lead szempontból előnyös, hanem vásárlói körödet is könnyen építheted, gyarapíthatod. 

A tartalomkészítés során alapvetően ügyelni kell a célközönségnek értékben, mennyiségben és változatosságban is megfelelő kínálatra. Nem szabad mindig az értékesítésre koncentrálni, más egyéb típusú tartalmat is nyújtanod kell, amelyre egy jó módszer például a storytelling. A mennyiséget tekintve érdemes az arany középút megkeresése.  A változatossághoz tartozik a tartalmat támogató fényképek, videók és egyéb kreatívok változatos használata is. 

A content calendar, azaz a tartalomnaptár szerepe

A folyamatos és jó minőségű tartalomgyártás nem könnyű feladat, érdemes a tematikus és rendszeres munkavégzés, és sokat segíthet ha nem fejben próbálod összerakni a dolgokat. A tartalomnaptár lehetőséget nyújt arra, hogy pontos tervet készíts és jelöld magadnak, milyen tartalmat, mikor, milyen formában és hol tervezel közzétenni. Ennek a módszernek a segítségével sokkal könnyebben átláthatod marketing feladataid. 

A tartalomnaptár előnyei

Az előre tervezéssel nem is gondolnád mennyi időt spórolhatsz magadnak, az energiáról nem is beszélve. Egy tervező segítségével sokkal átláthatóbbá válnak feladataid és kisebb az esélye annak is, hogy megfeledkezel valamiről. Sőt, segítségével a hibázási lehetőségeid is nagyban csökkentheted. 

  • Az eszköznek köszönhetően rögtön szembetűnnek a hiányosságok, ha egy időtartamra nincs elég tartalom bejegyezve, még időben tehetsz ellene és nem kell kapkodnod.
  • A naptár segít a következetesség fenntartásában is, amely egyrészt a rendszerességre utal és a változatos tartalomra. A közösségi média esetében például érdemes lehet egy-egy tematikus napokat kijelölni, például egy étterem esetében minden kedden egy vendégvélemény kerül posztolásra. 
  • A tartalomnaptár segítségével könnyen elkerülheted, hogy hasonló tartalmat tegyél közzé rövid időn belül.
  • A szezonális tartalmak megtervezését is egyszerűvé teheted. Sőt, a naptárban érdemes lehet a vállalkozásodhoz kapcsolódó világnapok bejelölése is, így biztosan nem felejtesz el tartalmat gyártani ezekre a napokra sem. 
  • Általában nemcsak egyetlen egy ember felelős egy vállalatnál a tartalomgenerálásért, így egy naptár segítségével egyszerűbb a csapatmunka, hiszen egy alapot nyújt a tematikáról, könnyen egyeztethetitek a feladatokat és hozzárendelhetitek a felelősöket is. 

Hogyan készíts tartalomnaptárt? 

Számos template / sablon áll rendelkezésre az interneten, azonban nem árt némileg személyre szabni és a vállalkozás számára legfontosabb tényezőket szerepeltetni benne. Összegyűjtöttünk néhány olyan faktort, amelyet a legtöbb esetben érdemes feltüntetned

  • Tartalom típusa: milyen formában jelenik meg a tartalom, pl. szöveges poszt, link, fényképes poszt, blog stb. 
  • Bejegyzés szövege: konkrét szövegterv, így például a közösségi média esetében innen már csak másolni kell a szöveget a megfelelő helyre
  • Megjelenés időpontja: pontosan mikor jelenik meg
  • Megjelenési platform típusa: melyik csatornán vagy csatornákon jelenik meg a tartalom
  • Buyer persona: abban az esetben ha tág célcsoporttal rendelkezel, ezt is jelöld meg
  • Felelős: amennyiben többen felelősek a tartalomgyártásért, nem árt tisztázni ezt sem 
  • Link/forrás: ha link vagy egyéb forrás kapcsolódik az adott szöveghez, az egyszerűség kedvért érdemes azt is feltüntetni

Érdemes a heti tervezés mellett, havi illetve akár éves tartalomtervet készítened a jobb átláthatóság érdekében. Valamint ajánlatos különböző jelölőszínek használata is a jobb átláthatóság érdekében, például ha időzítettél már egy social media posztot, jelöld azt egy adott színnel a naptáradban. 

Tartalomnaptár online

Manapság már nem kell a papír és toll kombóra hagyatkoznod a naptár esetében - persze van aki számára ez a megfelelő. Rengeteg online felület is lehetőséget nyújt erre. Például az Excel vagy egy Google Drive dokumentum segítségevel is könnyen létrehozhatsz egy tartalomnaptárt, vagy választhatsz számos ingyenes és fizetős szolgáltatás közül is pl. CoSchedule, Trello, Evernote stb. Érdemes az egyszerűségre törekedned és tényleg csak a legfontosabb infókat felvinned a naptárba. 

Tartalomnaptár feltöltése témákkal

Talán az egyik legnehezebb feladat a tartalomgyártás során, a megfelelő és változatos témák kitalálása. Javasolt összegyűjteni bizonyos “általános” témaköröket, így rendelkezni fogsz egy alappal amikor a konkrét témát és szöveget kell megírnod. Ezeket a meghatározott témákat előre elhelyezheted a content naptáradban, így biztosan nem leszel unalmas sem. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány témakört amiket érdemes lehet bevetned Neked is. 

  • Termékeddel/ szolgáltatásoddal kapcsolatos posztok: ezek a posztok főként az értékesítésre, megismertetésre, figyelemfelkeltésre használatosak
  • Alapvető értékek: kommunikáld az alapvető vállalati értékeket és világgal kapcsolatos nézeteidet, hogy a fogyasztók könnyebben azonosulhassank Veled
  • Backstage betekintés: engedd meg vásárlóidnak, hogy bepillanthassanak a vállalati folyamatokba, mutasd be a csapatodat és a céged mindennapjait
  • Vásárlói vélemények közvetítése: a fogyasztói vélemények és a user generated content megosztása kiemelten fontos az ügyfélkapcsolat fenntartása szempontjából és bizalomépítés tekintetében is
  • Fontos események: ide tartoznak a cégedhez kapcsolódó jelentős események (pl. alapítás, kollégák szülinapja) illetve a termékhez/szolgáltatáshoz köthető fontosabb világnapok, esetleg ünnepek

Tartalomnaptár sablon 

Készítettünk Nektek egy heti tartalom és egy havi témakör sablont, amely kiindulási alapként szolgálhat a saját tartalomnaptáraitok elkészítéséhez. Kattintsatok az alább található linkre, majd iratkozzatok fel hírlevelünkre és máris küldjük ingyenes anyagunkat! Miután megérkezett, válasszátok ki a jobb felső sarokban a Sablon használata gombot, majd módosítsátok a sorokat a posztjaitok száma alapján. Töröljétek ki azokat a platformokat, amelyeket nem használtok, vagy vigyetek fel továbbiakat, amelyeket igen! Reméljük hasznosnak találjátok!

Utolsó módosítás2021. 01. 21. csütörtök
K.Fanni írta K.Fanni