interword

Google My Business útmutató - funkciók, előnyök, tippek

Olvasási idő 4 perc
kezdő tipp 2020. 04. 01. szerda
A Google Cégem marketing jelentőségét nem szabadna alábecsülni senkinek. Az alábbiakban bemutatjuk a felületet és azt, hogy miért is érdemes ezt alkalmazni és folyamatosan kezelni. A Google My Business fiók segítségével könnyen kitűnhetsz versenytársaid közül és számos új ügyfelet is szerezhetsz vállalkozásodnak, hiszen könnyebben meghódíthatod potenciális ügyfeleid, amikor a Google-ben böngésznek.

Mi az a Google My Business?

A Google My Business - magyarul Google Cégem - egy olyan szolgáltatás, amely kiegészíti a meglévő honlapodat és garantálja a jelenléted a Google keresési rendszerében, így vállalkozásod könnyen megjelenhet a keresések és a Google Térkép találatai között. Röviden összefoglalva elkészítheted vállalkozásod cégprofilját, megadhatod a legfontosabb adatokat (pl. nyitva tartás), fotókat, újdonságokat és ajánlatokat tehetsz közzé, támogatva ezzel a kapcsolattartást és az érdeklődés felkeltését. A profil létrehozása teljesen ingyenes. Azonban nem elég csak ezt a  lépést megtenni, a profillal bizony foglalkozni is kell. 

A Google folyamatosan újabb és újabb funkciókkal és újdonságokkal rukkol elő, amelyeket mindenképpen érdemes követni. Egy ilyen aktuális téma például, hogy a  COVID-19 vírus miatt lehetőséged van tájékoztató bejegyzés létrehozására. 

A Google My Business csapata tematikusan is kínál útmutatókat és tippeket különböző iparágakban tevékenykedő vállalatoknak, pl. szállodák, autókereskedések stb. A napokban pedig kifejezetten az egészségügyi szolgáltatóknak készítettek egy tipplistát.

Megjegyzés:
A rendkívüli helyzetben a Google kénytelen volt néhány korlátozás bevezetésére is a hiteles információk megvédése érdekében. Ennek értelmében például új vélemények írására most nincs lehetőség, illetve priorizálják az egészségüggyel kapcsolatos vállalkozásokat, így késések várhatók az információk közzétételével a többi vállalat esetében. A cégprofilodon lehetőség van jelölni, hogy átmenetileg zárva tartasz a koronavírus miatt, a Google legújabb közleménye szerint ez nem befolyásolja a céged megjelenését a találati listákon.


A legfontosabb funkciók 

A szolgáltatás számos különféle és jobbnál jobb funkciót nyújt. Az alábbiakban pontokba szedve olvashattok a legfontosabbakról. Javasoljuk, hogy töltsd le a Google Cégem ingyenes mobilapplikációját is, hiszen az összes funkció elérhető onnan is, nemcsak a webes felületről! 

forrás: Google Cégem

1. Alapadatok megadása

Cégprofilodon megadhatod a vállalkozásoddal kapcsolatos legfőbb adatokat, legyen szó a címről, nyitva tartásról vagy az elérhetőségekről (pl. telefon és honlap). Ezeken kívül közzétehető még az alapítás dátuma, a szolgáltatások listája és még rövid leírást is készíthetsz. 
 
Tippek: 
  • Frissítsd mindig nyitva tartásod, amennyiben módosul és ne felejtsd el jelölni az ünnepnapokkal kapcsolatos rendet sem. 
  • A szolgáltatások felsorolásánál lehetőség van kategóriák létrehozására, árak és rövid leírások megadására. 
  • A  leírásban ügyelj arra, hogy csak a szöveg első 250 karaktere jelenik meg a panelben, így fogalmazz lényegre törően. 
 

forrás: Google

2. Képek és videók feltöltése

A képek és a videók manapság alapkövetelménynek számítanak az online marketing világában, segítségükkel könnyebben bemutathatod vállalkozásod és a fogyasztók figyelmét is hatásosabban felkeltheted. Jelenleg képekkel és videókkal is könnyen feldobhatod a profilod, illetve külön megjeleníthetőek a saját és a látogatók által feltöltött képek és videók is.  Tudtad, hogy a fotókkal és virtuális képekkel rendelkező adatlapok kétszer olyan hatékonyan keltik fel az emberek figyelmét?

Tippek:
  • A videók hossza maximum fél perces legyen, a hosszabbakat nehezen kezeli a rendszer.
  • A képeknek és a videóknak a cégedről kell szólniuk (pl. az iroda belseje vagy külseje), különben lehetséges, hogy a Google törölni fogja a tartalmadat.
  • Tölts fel képeket minél több kategóriába, pl. belső/külső fotó az üzletről, termékekről, illetve a csapatról!
  • Használd a 360 fokos virtuális túra lehetőséget, így az emberek könnyebben felfedezhetik vállalkozásodat!

3. Értékelések és vélemények

Sok potenciális vásárló számára kiemelten fontos, hogy az adott cégről mások milyen véleménnyel vannak. A jó értékelésekkel rendelkező vállalatokat szívesebben választják az emberek, sokkal nagyobb bizalommal fordulnak hozzájuk. Sőt a vélemények a rangsorolásra is kihatnak a találati listán. Az értékelésekre könnyen válaszolhatsz, amely egy jó lehetőség az ügyfélkapcsolatok ápolására. A Google komolyan veszi a véleményeket és próbálják kiszűrni azokat a vállalatokat, akik meggátolják a negatív gondolatok kinyilvánítását vagy akik saját maguktól generálnak pozitív értékelések.

Tippek:
  • Bíztasd ügyfeleid a véleménynyilvánításra!
  • Válaszolj a kommentekre, akár pozitív akár negatív hozzászólás érkezik!
  • Tanulj a negatív értékelésekből és javítsd azokat!

4. Bejegyzések

A bejegyzések nagyjából hasonlítanak a közösségi média oldalakon közzétett posztokra. A bejegyzéseknek három nagy fajtája különíthető el: az ajánlatok, újdonságok és az események. Különböző bejegyzéseidhez hozzáadhatsz képeket, linkeket és különféle CTA gombokat is, igy könnyen felkeltheted az érdeklődők figyelmét. 

forrás: Google Cégem

Tippek:
  • Használj képeket, a legoptimálisabb méret minimum: 750 x 750 px!
  • Írj rövid, lényegre törő és figyelemfelkeltő szövegeket! Az első 80 karakter kiemelten fontos, hiszen ezek jelennek meg a kép alatt.
  • Dobd fel szövegeid emojikkal!
  • Egy-egy bejegyzés kiemelve csak 7 napig elérhető (vagy az esemény végéig), így fontos mindig aktualizálni ezeket. A régebbi bejegyzések az összes bejegyzésre kattintva láthatóak. 

forrás: Google

Megjegyzés: A COVID-19 vírus miatt lehetőséged van tájékoztató bejegyzés létrehozására. Ennek jellemzői:
  • Nyisd meg a Bejegyzések menüpontot, majd válszd ki a 'COVID-19-hír' poszt típust!
  • Tájékoztathatod ügyfeleid a bekövetkezett változásokról! (pl. nyitva tartás, szállítás stb.)
  • A rendkívüli helyzettel kapcsolatos posztod mindig előtérbe kerül, akkor is ha újabb posztot hozol létre.
  • 14 napig elérhető.
  • A posztod csak szöveget tartalmazhat!

forrás: Google Cégem

5. Kérdések és üzenetek

Szintén egy igen hasznos funkció, a fogyasztók könnyen kérdéseket tehetnek fel vagy üzeneteket küldhetnek a vállalatnak, így lehetőség nyílik a tájékoztatásra és a kapcsolat kezelésre is.

Tippek: 
  • Az üzeneteket érdemes ellenőrizni rendszeresen
  • Az üzenetküldés panel segítségével automatizált válasz üzeneteket is küldhetsz a vásárlóknak. (pl. Köszönjük kérdésed, hamarosan válaszolunk!)

6. Statisztika

A statisztikák sokat segíthetnek abban, hogy jobban megismerhessük célcsoportunkat és saját hatékonyságunkat. A Google My Business segítségével számos elemzést láthatsz, többek között, hogy hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásodra, milyen ügyfélműveleteket hajtottak végre vagy a fotómegtekintések számát, amelyek igencsak hasznos alapként szolgálnak a jövőt tekintve. 

forrás: Google Cégem

7. Webhely funkció

Ha cégednek nincs honlapja, könnyen létrehozhatsz egyet ingyenesen a Google Cégem segítségével. Ezen a cégprofilodon szereplő infókat láthatod majd, melyeket kiegészíthetsz például fotókkal. A webhelyed elkészítésénél külön témák közül választhatsz, domain nevedben pedig szerepelni fog a .business szó. Ha nincs honlapod érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, főleg hogy egy mobilbarát honlapot kaphatsz!

 

A Google Cégem előnyei

  • Költséghatékony eszköz!
  • Könnyen közzéteheted legfontosabb információid a vállalkozásoddal kapcsolatban!
  • Növelheted a vásárlók elkötelezettségét!
  • A fogyasztók könnyen rád találhatnak, így új ügyfeleket szerezhetsz!
  • Könnyen kapcsolatba léphetsz ügyfeleiddel!
  • Felturbózhatod vállalatod SEO szempontjából és a találati listákon is előrébb léphetsz!
  • Pozitív fényben tűnik fel vállalkozásod, ha a cégprofilod mindig naprakész! Gondoltad volna, hogy az emberek 94%-a megbízhatóbbnak találja azt a vállalkozást, amelynek adatlapja megjelenik a keresések során? 
  • Nagyobb láthatóságot kínál honlapodnak, így könnyen fokozhatod annak forgalmát!
  • A Google My Business összeköttetésben áll a Google Ads és a Google Maps szolgáltatásokkal!

A Google Cégem talán egyetlen árnyoldalának tekinthető, hogy a nyilvánosság által is szerkeszthető. Ez kissé sebezhetővé teszi cégprofilod, hiszen bárki átírhatja az egyes adataid pl. nyitva tartás, cím vagy elérhetőség. Ezért is kiemelten fontos, hogy ne hagyd magára és rendszeresen ellenőrizd!

Ha még nincs Google Business cégprofilod, nem kell mást tenned, mint regisztrálni ezen az oldalon. Ne felejtsd el igazoltatni vállalkozásod, hogy tudják Te vagy az igazi tulajdonos. Ezt megteheted SMS vagy telefonhívás segítségével is, további infókat ezzel kapcsolatban itt találhatsz

 

Záró gondolat 

A fentiekben ismertetett számos kiváló funkciónak és előnynek köszönhetően, úgy gondoljuk mindenképpen megéri foglalkoznod a Google My Business cégprofiloddal. Az online marketing és a SEO jelentőségének növekedésével, egyre nagyobb szerepet kapnak a ‘Google algoritmus-barát’ eszközök. Érdemes tehát belefognod, ha még nem foglalkoztál vele, vagy ügyelni a folyamatos kezelésre és aktualizálsra, ha eddig nem így tettél!

interword blog feliratkozás
 
Források: 
Fanni írta Fanni