interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

Google My Business útmutató - funkciók, előnyök, tippek

Olvasási idő 4 perc
kezdő tipp 2020. 04. 01. szerda
A Google Cégem marketing jelentőségét nem szabadna alábecsülni senkinek. Az alábbiakban bemutatjuk a felületet és azt, hogy miért is érdemes ezt alkalmazni és folyamatosan kezelni. A Google My Business fiók segítségével könnyen kitűnhetsz versenytársaid közül és számos új ügyfelet is szerezhetsz vállalkozásodnak, hiszen könnyebben meghódíthatod potenciális ügyfeleid, amikor a Google-ben böngésznek. (utolsó frissítés: 2021.08.24.)

Mi az a Google My Business?

A Google My Business - magyarul Google Cégem - egy olyan szolgáltatás, amely kiegészíti a meglévő honlapodat és garantálja a jelenléted a Google keresési rendszerében, így vállalkozásod könnyen megjelenhet a keresések és a Google Térkép találatai között. Röviden összefoglalva elkészítheted vállalkozásod cégprofilját, megadhatod a legfontosabb adatokat (pl. nyitvatartás), fotókat, újdonságokat és ajánlatokat tehetsz közzé, támogatva ezzel a kapcsolattartást és az érdeklődés felkeltését. A profil létrehozása teljesen ingyenes. Azonban nem elég csak ezt a  lépést megtenni, a profillal bizony foglalkozni is kell. 

A Google folyamatosan újabb és újabb funkciókkal és újdonságokkal rukkol elő, amelyeket mindenképpen érdemes követni. Jelenleg a statisztikák és teljesítménymutatók megújításán dolgoznak, az aktuális frissítésekről pedig a Google Cégem Súgóban találsz részletes tájékoztatást. 

A Google My Business csapata tematikusan is kínál útmutatókat és tippeket különböző iparágakban tevékenykedő vállalatoknak, pl. szállodák, autókereskedések stb. A napokban pedig kifejezetten az egészségügyi szolgáltatóknak készítettek egy tipplistát.

A rendkívüli helyzet kezdete óta egyre több, ehhez köthető funkciót fejlesztett ki a Google. Többek között bekerült az “ideiglenesen bezárt” állapot, beállíthatod az egészségügyi és biztonsági óvintézkedésekre vonatkozó információkat (pl.: maszk kötelező, foglalás kötelező, a látogatások között fertőtlenített  felületek vagy hogy a személyzet maszkot visel).

A COVID-19-járvánnyal kapcsolatos bejegyzések jól láthatóan jelennek meg a profilodban.  Továbbá a különböző szektorban tevékenykedő cégeknél más-más attribútumokat vezetett be a Google. Így a szolgáltatók a tevékenységi körükhöz igazodva tájékoztatják az ügyfeleket - azaz információkat oszthatnak meg a rendkívüli nyitvatartásról, kiszállításról vagy az átmeneti online szolgáltatásokról.


A legfontosabb funkciók 

A szolgáltatás számos különféle és jobbnál jobb funkciót nyújt. Az alábbiakban pontokba szedve olvashattok a legfontosabbakról. Javasoljuk, hogy töltsd le a Google Cégem ingyenes mobilapplikációját is, hiszen az összes funkció elérhető onnan is, nemcsak a webes felületről! 

forrás: Google Cégem

1. Alapadatok megadása

Cégprofilodon megadhatod a vállalkozásoddal kapcsolatos legfőbb adatokat, legyen szó a címről, nyitva tartásról vagy az elérhetőségekről (pl. telefon és honlap). Ezeken kívül közzétehető még az alapítás dátuma, a szolgáltatások listája és még rövid leírást is készíthetsz. 
 
Tippek: 
  • Frissítsd mindig nyitvatartásod, amennyiben módosul és ne felejtsd el jelölni az ünnepnapokkal kapcsolatos rendet sem. 
  • A szolgáltatások felsorolásánál lehetőség van kategóriák létrehozására, árak és rövid leírások megadására. 
  • A  leírásban ügyelj arra, hogy csak a szöveg első 250 karaktere jelenik meg a panelben, így fogalmazz lényegre törően. 
 

forrás: Google

2. Képek és videók feltöltése

A képek és a videók manapság alapkövetelménynek számítanak az online marketing világában, segítségükkel könnyebben bemutathatod vállalkozásod és a fogyasztók figyelmét is hatásosabban felkeltheted. Jelenleg képekkel és videókkal is könnyen feldobhatod a profilod, illetve külön megjeleníthetőek a saját és a látogatók által feltöltött képek és videók is.  Tudtad, hogy a fotókkal és virtuális képekkel rendelkező adatlapok kétszer olyan hatékonyan keltik fel az emberek figyelmét?

Tippek:
  • A videók hossza maximum fél perces legyen, a hosszabbakat nehezen kezeli a rendszer.
  • A képeknek és a videóknak a cégedről kell szólniuk (pl. az iroda belseje vagy külseje), különben lehetséges, hogy a Google törölni fogja a tartalmadat.
  • Tölts fel képeket minél több kategóriába, pl. belső/külső fotó az üzletről, termékekről, illetve a csapatról!
  • Használd a 360 fokos virtuális túra lehetőséget, így az emberek könnyebben felfedezhetik vállalkozásodat!

3. Értékelések és vélemények

Sok potenciális vásárló számára kiemelten fontos, hogy az adott cégről mások milyen véleménnyel vannak. A jó értékelésekkel rendelkező vállalatokat szívesebben választják az emberek, sokkal nagyobb bizalommal fordulnak hozzájuk. Sőt a vélemények a rangsorolásra is kihatnak a találati listán. Az értékelésekre könnyen válaszolhatsz, amely egy jó lehetőség az ügyfélkapcsolatok ápolására. A Google komolyan veszi a véleményeket és próbálják kiszűrni azokat a vállalatokat, akik meggátolják a negatív gondolatok kinyilvánítását vagy akik saját maguktól generálnak pozitív értékelések.

Tippek:
  • Bíztasd ügyfeleid a véleménynyilvánításra!
  • Válaszolj a kommentekre, akár pozitív akár negatív hozzászólás érkezik!
  • Tanulj a negatív értékelésekből és javítsd azokat!

4. Bejegyzések

A bejegyzések nagyjából hasonlítanak a közösségi média oldalakon közzétett posztokra. A bejegyzéseknek három nagy fajtája különíthető el: az ajánlatok, újdonságok és az események. Különböző bejegyzéseidhez hozzáadhatsz képeket, linkeket és különféle CTA gombokat is, igy könnyen felkeltheted az érdeklődők figyelmét. 

forrás: Google Cégem

Tippek:
  • Használj képeket, a legoptimálisabb méret minimum: 720 x 720 px, a fájl mérete pedig legyen 10 KB és 5 MB között!
  • Írj rövid, lényegre törő és figyelemfelkeltő szövegeket! Az első 80 karakter kiemelten fontos, hiszen ezek jelennek meg a kép alatt.
  • Dobd fel szövegeid emojikkal!
  • Egy-egy bejegyzés kiemelve csak 7 napig elérhető (vagy az esemény végéig), így fontos mindig aktualizálni ezeket. A régebbi bejegyzések az összes bejegyzésre kattintva láthatóak. 

forrás: Google

5. Kérdések és üzenetek

Szintén egy igen hasznos funkció, a fogyasztók könnyen kérdéseket tehetnek fel vagy üzeneteket küldhetnek a vállalatnak, így lehetőség nyílik a tájékoztatásra és a kapcsolat kezelésre is.

Tippek: 
  • Az üzeneteket érdemes ellenőrizni rendszeresen
  • Az üzenetküldés panel segítségével automatizált válasz üzeneteket is küldhetsz a vásárlóknak. (pl. Köszönjük kérdésed, hamarosan válaszolunk!)

6. Statisztika

A statisztikák sokat segíthetnek abban, hogy jobban megismerhessük célcsoportunkat és saját hatékonyságunkat. A Google My Business segítségével számos elemzést láthatsz, többek között, hogy hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásodra, milyen ügyfélműveleteket hajtottak végre vagy a fotómegtekintések számát, amelyek igencsak hasznos alapként szolgálnak a jövőt tekintve. 

forrás: Google Cégem

Hamarosan új statisztikai mutatókkal találkozhatunk a vállallkozásprofilban. A módosítást követően azon kívül, hogy hogyan keresnek rá a vállalkozásra az ügyfelek, arról is részletes információt kapunk, hogy az ügyfelek milyen interakcióba léptek a GMB felülettel. Így pontosan láthatjuk, hányan kezdeményezek telefonhívást, hányan küldtek üzenetet, foglaltak vagy terveztek útvonalat a cégprofilban.

2021. februárjában már a statisztikák frissítésének egy része megtörtént. Azóta részletesebb adatokat kaphatunk a platform és eszköz szerinti lebontásról is. Így nemcsak a mobil és desktop közötti arányokról értesülhetünk, hanem az is jól láthatóvá válik, hogy keresésből vagy Google Maps-es találatból érünk-e el több látogatót.

Forrás: Google Cégem

További újdonság lesz, hogy a keresések negyedéves időszak helyett havonta frissülnek és legfeljebb 6 hónapig lesznek elérhetők. A mutatók azonban letölthetők lesznek, így ha később is szükségünk lehet ezen adatokra, érdemes bizonyos időközönként elmenteni az aktuális adatokat.

7. Webhely funkció

Ha cégednek nincs honlapja, könnyen létrehozhatsz egyet ingyenesen a Google Cégem segítségével. Ezen a cégprofilodon szereplő infókat láthatod majd, melyeket kiegészíthetsz például fotókkal. A webhelyed elkészítésénél külön témák közül választhatsz, domain nevedben pedig szerepelni fog a .business szó. Ha nincs honlapod érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, főleg hogy egy mobilbarát honlapot kaphatsz!

 

A Google Cégem előnyei

  • Költséghatékony eszköz!
  • Könnyen közzéteheted legfontosabb információid a vállalkozásoddal kapcsolatban!
  • Növelheted a vásárlók elkötelezettségét!
  • A fogyasztók könnyen rád találhatnak, így új ügyfeleket szerezhetsz!
  • Könnyen kapcsolatba léphetsz ügyfeleiddel!
  • Felturbózhatod vállalatod SEO szempontjából és a találati listákon is előrébb léphetsz!
  • Pozitív fényben tűnik fel vállalkozásod, ha a cégprofilod mindig naprakész! Gondoltad volna, hogy az emberek 94%-a megbízhatóbbnak találja azt a vállalkozást, amelynek adatlapja megjelenik a keresések során? 
  • Nagyobb láthatóságot kínál honlapodnak, így könnyen fokozhatod annak forgalmát!
  • A Google My Business összeköttetésben áll a Google Ads és a Google Maps szolgáltatásokkal!

A Google Cégem talán egyetlen árnyoldalának tekinthető, hogy a nyilvánosság által is szerkeszthető. Ez kissé sebezhetővé teszi cégprofilod, hiszen bárki átírhatja az egyes adataid pl. nyitva tartás, cím vagy elérhetőség. Ezért is kiemelten fontos, hogy ne hagyd magára és rendszeresen ellenőrizd!

Ha még nincs Google Business cégprofilod, nem kell mást tenned, mint regisztrálni ezen az oldalon. Ne felejtsd el igazoltatni vállalkozásod, hogy tudják Te vagy az igazi tulajdonos. Ezt megteheted SMS vagy telefonhívás segítségével is, további infókat ezzel kapcsolatban itt találhatsz

 

Záró gondolat 

A fentiekben ismertetett számos kiváló funkciónak és előnynek köszönhetően, úgy gondoljuk mindenképpen megéri foglalkoznod a Google My Business cégprofiloddal. Az online marketing és a SEO jelentőségének növekedésével, egyre nagyobb szerepet kapnak a ‘Google algoritmus-barát’ eszközök. Érdemes tehát belefognod, ha még nem foglalkoztál vele, vagy ügyelni a folyamatos kezelésre és aktualizálsra, ha eddig nem így tettél!

 
Források: 
Utolsó módosítás2021. 08. 24. kedd
K.Fanni írta K.Fanni