Mi az a Google My Business?
A Google My Business - magyarul Google Cégem - egy olyan szolgáltatás, amely kiegészíti a meglévő honlapodat és garantálja a jelenléted a Google keresési rendszerében, így vállalkozásod könnyen megjelenhet a keresések és a Google Térkép találatai között. Röviden összefoglalva elkészítheted vállalkozásod cégprofilját, megadhatod a legfontosabb adatokat (pl. nyitva tartás), fotókat, újdonságokat és ajánlatokat tehetsz közzé, támogatva ezzel a kapcsolattartást és az érdeklődés felkeltését. A profil létrehozása teljesen ingyenes. Azonban nem elég csak ezt a lépést megtenni, a profillal bizony foglalkozni is kell.
A Google folyamatosan újabb és újabb funkciókkal és újdonságokkal rukkol elő, amelyeket mindenképpen érdemes követni. Egy ilyen aktuális téma például, hogy a COVID-19 vírus miatt lehetőséged van tájékoztató bejegyzés létrehozására.
A Google My Business csapata tematikusan is kínál útmutatókat és tippeket különböző iparágakban tevékenykedő vállalatoknak, pl. szállodák, autókereskedések stb. A napokban pedig kifejezetten az egészségügyi szolgáltatóknak készítettek egy tipplistát.
Megjegyzés:
A rendkívüli helyzetben a Google kénytelen volt néhány korlátozás bevezetésére is a hiteles információk megvédése érdekében. Ennek értelmében például új vélemények írására most nincs lehetőség, illetve priorizálják az egészségüggyel kapcsolatos vállalkozásokat, így késések várhatók az információk közzétételével a többi vállalat esetében. A cégprofilodon lehetőség van jelölni, hogy átmenetileg zárva tartasz a koronavírus miatt, a Google legújabb közleménye szerint ez nem befolyásolja a céged megjelenését a találati listákon.
A legfontosabb funkciók
A szolgáltatás számos különféle és jobbnál jobb funkciót nyújt. Az alábbiakban pontokba szedve olvashattok a legfontosabbakról. Javasoljuk, hogy töltsd le a Google Cégem ingyenes mobilapplikációját is, hiszen az összes funkció elérhető onnan is, nemcsak a webes felületről!
forrás: Google Cégem
1. Alapadatok megadása
forrás: Google
2. Képek és videók feltöltése
A képek és a videók manapság alapkövetelménynek számítanak az online marketing világában, segítségükkel könnyebben bemutathatod vállalkozásod és a fogyasztók figyelmét is hatásosabban felkeltheted. Jelenleg képekkel és videókkal is könnyen feldobhatod a profilod, illetve külön megjeleníthetőek a saját és a látogatók által feltöltött képek és videók is. Tudtad, hogy a fotókkal és virtuális képekkel rendelkező adatlapok kétszer olyan hatékonyan keltik fel az emberek figyelmét?
3. Értékelések és vélemények
Sok potenciális vásárló számára kiemelten fontos, hogy az adott cégről mások milyen véleménnyel vannak. A jó értékelésekkel rendelkező vállalatokat szívesebben választják az emberek, sokkal nagyobb bizalommal fordulnak hozzájuk. Sőt a vélemények a rangsorolásra is kihatnak a találati listán. Az értékelésekre könnyen válaszolhatsz, amely egy jó lehetőség az ügyfélkapcsolatok ápolására. A Google komolyan veszi a véleményeket és próbálják kiszűrni azokat a vállalatokat, akik meggátolják a negatív gondolatok kinyilvánítását vagy akik saját maguktól generálnak pozitív értékelések.
4. Bejegyzések
A bejegyzések nagyjából hasonlítanak a közösségi média oldalakon közzétett posztokra. A bejegyzéseknek három nagy fajtája különíthető el: az ajánlatok, újdonságok és az események. Különböző bejegyzéseidhez hozzáadhatsz képeket, linkeket és különféle CTA gombokat is, igy könnyen felkeltheted az érdeklődők figyelmét.
forrás: Google Cégem
forrás: Google
forrás: Google Cégem
UPDATE 2020. augusztus 28.
Ha a Google Cégem profilod “Kezdőlap” menüjére kattintasz láthatod, hogy egy újabb funkcióval bővült a COVID-19 hírekkel kapcsolatos panel. Már nemcsak a nyitvatartásod frissítésére és a koronavírushoz köthető hírek közzétételére van lehetőséged, hanem a szolgáltatásod rendelkezésére állásának frissítésére is.
Az új menüpont segítségével informálhatod a felhasználókat arról, hogy nyitva van-e üzleted, illetve, hogy milyen szolgáltatásaid vannak. Beállíthatod továbbá azt is, hogy kínálsz-e helyszíni szolgáltatásokat, valamint online időpontokat.
5. Kérdések és üzenetek
Szintén egy igen hasznos funkció, a fogyasztók könnyen kérdéseket tehetnek fel vagy üzeneteket küldhetnek a vállalatnak, így lehetőség nyílik a tájékoztatásra és a kapcsolat kezelésre is.
6. Statisztika
A statisztikák sokat segíthetnek abban, hogy jobban megismerhessük célcsoportunkat és saját hatékonyságunkat. A Google My Business segítségével számos elemzést láthatsz, többek között, hogy hogyan keresnek rá az ügyfelek a vállalkozásodra, milyen ügyfélműveleteket hajtottak végre vagy a fotómegtekintések számát, amelyek igencsak hasznos alapként szolgálnak a jövőt tekintve.
forrás: Google Cégem
7. Webhely funkció
Ha cégednek nincs honlapja, könnyen létrehozhatsz egyet ingyenesen a Google Cégem segítségével. Ezen a cégprofilodon szereplő infókat láthatod majd, melyeket kiegészíthetsz például fotókkal. A webhelyed elkészítésénél külön témák közül választhatsz, domain nevedben pedig szerepelni fog a .business szó. Ha nincs honlapod érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, főleg hogy egy mobilbarát honlapot kaphatsz!
A Google Cégem előnyei
A Google Cégem talán egyetlen árnyoldalának tekinthető, hogy a nyilvánosság által is szerkeszthető. Ez kissé sebezhetővé teszi cégprofilod, hiszen bárki átírhatja az egyes adataid pl. nyitva tartás, cím vagy elérhetőség. Ezért is kiemelten fontos, hogy ne hagyd magára és rendszeresen ellenőrizd!
Ha még nincs Google Business cégprofilod, nem kell mást tenned, mint regisztrálni ezen az oldalon. Ne felejtsd el igazoltatni vállalkozásod, hogy tudják Te vagy az igazi tulajdonos. Ezt megteheted SMS vagy telefonhívás segítségével is, további infókat ezzel kapcsolatban itt találhatsz.
Záró gondolat
A fentiekben ismertetett számos kiváló funkciónak és előnynek köszönhetően, úgy gondoljuk mindenképpen megéri foglalkoznod a Google My Business cégprofiloddal. Az online marketing és a SEO jelentőségének növekedésével, egyre nagyobb szerepet kapnak a ‘Google algoritmus-barát’ eszközök. Érdemes tehát belefognod, ha még nem foglalkoztál vele, vagy ügyelni a folyamatos kezelésre és aktualizálsra, ha eddig nem így tettél!