Az első és legfontosabb: MARADJ JELEN!
Ha a bejegyzéseid a megfelelő témákban, a megfelelő / illendő hangnemben íródnak - egyre népszerűbb lehetsz! Hogy melyek ezek a témák? Ebben segítünk most! Megosztjuk tapasztalatainkat, és hogy milyen trendeket látunk az elmúlt időszakban a közösségi médiában!
Adj helyzetjelentést!
Mindenek előtt ne felejtsd el posztolni, hogy épp mi történik a vállalkozásoddal! Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket, amikor megírod a tájékoztató posztot:
Az Aldi közösségi oldalán is posztolta a vásárlásra vonatkozó kormányrendeletet:
A veszprémi Partner Medical távkonzultációs szakrendelést vezetett be az átmeneti időszakra:
Flamingó Wellness és Konferencia Hotel üzemszünetet tart május végéig:
Buzdíts nosztalgiázásra!
A nosztalgiázással boldog, örömteli élményeket idézhetünk fel, így javul a közérzetünk, és a kedvünk is. És az sem utolsó szempont, hogy kommentben özönleni fog a UGC, ami tökéletes további tartalmakat fog biztosítani számodra az elkövetkezendő időszakban. Ezeknek a tartalmaknak a felhasználásához ne felejts el engedélyt kérni privát üzenetben, vagy akár kommentben!
Mutass példát!
És persze ezt ne felejtsd el posztolni sem! Amellett, hogy a többi vállalkozásnak is pozitív, követendő példa lehetsz, számos új ügyfelet, vevőt szerezhetsz a példamutató emberséges magatartásoddal. Természetesen az is érthető, ha névtelen hősként szeretnél jótékonykodni, de mi arra buzdítunk, hogy ezt ne félj kiposztolni, és ne félj kezet nyújtani, amennyiben lehetőséged van rá!
Csatlakozz kezdeményezésekhez!
Több mozgalom is napvilágot látott a social mediában a bajban lévő ágazatok megsegítésére.
Motiválj idézetekkel!
Ez mindig használható hálás téma. Tartsd fenn a pozitivitást, és a reményt a követőidben, még akkor is ha ez számodra is kihívásokkal teli időszak. Az interword esetében például kiugróan magassá vált a többihez képest az optimizmussal és a pozitivitással kapcsolatos idézetekre érkezett like-ok száma.
The Body Shop ezt megfordította, és azt kéri Te ossz meg velük valami pozitívat:
Posztolj hangulatképeket!
Tulajdonképpen kapcsolódik az előzőhöz, hiszen a cél itt is az, hogy lássák, van kiút ebből, lesz még EZUTÁN. Tegyél közzé olyan posztokat, ahol a képen a vállalkozásoddal kapcsolatos élményt sugárzó téma látható. Például egy tavaly nyári fotót, étteremként ezzel a képaláírással: “Alig várjuk, hogy újra a nevetésetektől legyen hangos teraszunk!”
Kapcsold a karantén helyzetet a termékedhez!
Használd ki, és gyárts belőle valami kreatívat!
Edukációs tartalmak - írj blogot!
Jó téma lehet, ha össze tudod kapcsolni a blogodat a koronavírussal, például ha saját tippeket adsz az otthon maradáshoz. A fókusz azonban legyen a márkáddal, vállalkozásoddal kapcsolatos bármiféle oktató tartalmakot. Gondold át és tervezd meg a stratégiádat ne csak néhány hétre, hanem hónapokra előre. Igen, akár már az őszi időszakra is.
Tipp: mindezt videós formában is megoldhatod!
Tereld a honlapodra a közönséged!
Ha tudsz olyan tartalmat biztosítani a követőidnek, amellyel segíted őket ebben az időszakban, akkor itt az ideje, hogy ezt kihasználd.
A Tourinform Veszprém honlapján sok érdekeséggel találkozhatsz, melyek linkjeit csokorba is szedték, hogy könnyebben rájuk találj:
Indíts útjára egy kihívást!
Ez a challangek időszaka lett. Indíthatsz humoros, vagy kreatív, de akár karitatív jellegű kihívásokat is.
Készíts videókat!
A videó napjainkban az egyik legfontosabb és leghatékonyabb online marketing eszköz a termék vagy szolgáltatás megismertetésében, a márkaépítésben, az értékesítésben és a konverziók növelésében is. Itt az ideje, hogy ezt kihasználd!
Az elmúlt hetekben számos márka, vállalkozás szólította meg videóban a követőit. Szinte dübörög a kapcsolattartás online videós formában.
Aldi a dolgozóival kéri videójában, hogy figyeljünk egymásra
Mutasd be a munkatársakat!
Jó, ha betekintést engedsz a kulisszák mögé, másrészt a kollégáidnak is nagyon jól fog esni, ha meglátják, hogy ebben a helyzetben is gondolsz rájuk.
Helyzetjelentés home office-ból
Záró gondolatok
Ha pedig igazán pro vagy, és meg tudod tenni, hogy digitalizáld a vállalkozásodat, akkor vágj bele! Még keresed a legmegfelelőbb eszközt? Elakadtál? Keress minket, segítünk!
Te melyiket választod?