interword

Miről posztolj a koronavírus idején? Mutatjuk a top témákat!

Olvasási idő 5 perc
info tipp 2020. 04. 10. péntek
Tudjuk, hogy sokan kerültetek nehéz helyzetbe a koronavírus járvány miatt, de ne adjátok fel! Őrizzétek meg az optimizmusotokat, koncentráljatok a stratégiai tervezésre, és maradjatok az ügyfeleitekk horizontján. Többen kérdeztétek, hogy nem tudjátok mit kellene posztolni vagy illik-e egyáltalán posztolni ilyenkor. Most ebben szeretnénk útmutatást adni!

Az első és legfontosabb: MARADJ JELEN!

Számos oka van ennek, több megközelítésből is elindulhatunk a miérteken.
  1. Az ügyfeleidnek, vevőidnek szükségük van Rád!
  2. Fontos, hogy továbbra is benne maradj a látótérben! Ha hosszú időszakot kihagysz a követőid hírfolyamában, helyetted más oldalak lesznek jelen.
  3. Sokaknak egyetlen közösségi színtere a social media. Így érthető, hogy mennyire ki vagyunk éhezve a tartalmas posztokra, főképp olyanokra, amelyek nem érintik a járvány témáját. Megnőtt a hajlandóság az interakciókra, vagyis a komment írásra, likeolásra, megosztásra. Interakcióid növekedésével a posztjaid elérése is nőni fog.

Ha a bejegyzéseid a megfelelő témákban, a megfelelő / illendő hangnemben íródnak - egyre népszerűbb lehetsz! Hogy melyek ezek a témák? Ebben segítünk most! Megosztjuk tapasztalatainkat, és hogy milyen trendeket látunk az elmúlt időszakban a közösségi médiában! 

Miről posztolj a koronavírus idején?

Adj helyzetjelentést!

Mindenek előtt ne felejtsd el posztolni, hogy épp mi történik a vállalkozásoddal! Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket, amikor megírod a tájékoztató posztot:

  • Változatlanul működsz tovább? Ha igen, akkor azt se felejtsd el tudatni, hogy milyen óvintézkedéseket tettél meg a járvány megfékezéséért. Pl: home office, védőfelszerelés, érintésmentes szolgáltatás.
    Lidl tanácsai a biztonságosabb bevásárláshoz:

Az Aldi közösségi oldalán is posztolta a vásárlásra vonatkozó kormányrendeletet:

  • Digitalizáltad a vállalkozásodat? Mondd el, hol, hogyan, milyen feltételekkel érhetnek el! Tölts fel videókat, akár hozz létre Facebook csoportot ügyfeleid számára, és erről tájékoztasd követőidet!

A veszprémi Partner Medical távkonzultációs szakrendelést vezetett be az átmeneti időszakra:

  • Sajnos be kellett zárnod? Posztold, az összes előrelátható infóval együtt!

Flamingó Wellness és Konferencia Hotel üzemszünetet tart május végéig:

  • Maradsz is, de digitalizáltad is magad? Például egyes szolgáltatásaid elérhetők továbbra is személyesen, azonban van, ami már csak digitálisan.
     

Buzdíts nosztalgiázásra!

A nosztalgiázással boldog, örömteli élményeket idézhetünk fel, így javul a közérzetünk, és a kedvünk is. És az sem utolsó szempont, hogy kommentben özönleni fog a UGC, ami tökéletes további tartalmakat fog biztosítani számodra az elkövetkezendő időszakban. Ezeknek a tartalmaknak a felhasználásához ne felejts el engedélyt kérni privát üzenetben, vagy akár kommentben!

Mutass példát!

Jelen helyzetben fontosabb a társadalmi felelősségvállalás, mint valaha. Legyél te is hős, használd ki a felszabadult kapacitásodat és tegyél valami jót.
  • Tudsz varrni? - Varrj maszkot az ügyfeleidnek, vagy akár a rászorulóknak!
  • Sok az idős az ügyfeleid között? - Segíts nekik bevásárlással, és akár tedd azt úgy, hogy ezzel a helyi (akár a partnered) zöldségest, hentest támogatod, ezzel támogatva a helyi kisvállalkozásokat.
  • Éttermed van? - #EtesdADokit vagy az otthon maradni kényszerülő gyerekeket, akiknek az iskolai étkezés jelentette a fő táplálékforrást. 
  • Szálláshelyed van, amit sajnos kénytelen voltál bezárni? - Többen ajánlották fel jelenleg kihasználatlan hotelüket karanténnak, ami ebben az időszakban hihetetlenül fontos lehet egy egészségügyi dolgozó, egy hazaérkező, vagy időssel együttélő esetében.

És persze ezt ne felejtsd el posztolni sem! Amellett, hogy a többi vállalkozásnak is pozitív, követendő példa lehetsz, számos új ügyfelet, vevőt szerezhetsz a példamutató emberséges magatartásoddal. Természetesen az is érthető, ha névtelen hősként szeretnél jótékonykodni, de mi arra buzdítunk, hogy ezt ne félj kiposztolni, és ne félj kezet nyújtani, amennyiben lehetőséged van rá!

 

Csatlakozz kezdeményezésekhez!

Több mozgalom is napvilágot látott a social mediában a bajban lévő ágazatok megsegítésére.

  • #nemonddleaszállásod - inkább módosítsd a foglalásod időpontját. Támogasd ezzel a turizmust, hogy ne maradjanak el a közös élmények!
  • #neváltsdvisszaajegyet - arra buzdítanak, ha megteheted ne váltsd vissza koncert vagy színház jegyedet, segítve ezzel a magyar kultúrát és a művészeket, akiknek ez a megélhetést biztosítja.

 

Motiválj idézetekkel!

Ez mindig használható hálás téma. Tartsd fenn a pozitivitást, és a reményt a követőidben, még akkor is ha ez számodra is kihívásokkal teli időszak. Az interword esetében például kiugróan magassá vált a többihez képest az optimizmussal és a pozitivitással kapcsolatos idézetekre érkezett like-ok száma.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Interword Web & Social (@interword.hu) on

The Body Shop ezt megfordította, és azt kéri Te ossz meg velük valami pozitívat:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by The Body Shop Magyarország (@thebodyshophungary) on

 

Posztolj hangulatképeket!

Tulajdonképpen kapcsolódik az előzőhöz, hiszen a cél itt is az, hogy lássák, van kiút ebből, lesz még EZUTÁN. Tegyél közzé olyan posztokat, ahol a képen a vállalkozásoddal kapcsolatos élményt sugárzó téma látható. Például egy tavaly nyári fotót, étteremként ezzel a képaláírással: “Alig várjuk, hogy újra a nevetésetektől legyen hangos teraszunk!”

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hotel Füred Spa & Conference (@hotelfuredofficial) on

 

Kapcsold a karantén helyzetet a termékedhez!

Használd ki, és gyárts belőle valami kreatívat!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by starbucksmagyarorszag (@starbucksmagyarorszag) on

 

Edukációs tartalmak - írj blogot!

Jó téma lehet, ha össze tudod kapcsolni a blogodat a koronavírussal, például ha saját tippeket adsz az otthon maradáshoz. A fókusz azonban legyen a márkáddal, vállalkozásoddal kapcsolatos bármiféle oktató tartalmakot. Gondold át és tervezd meg a stratégiádat ne csak néhány hétre, hanem hónapokra előre. Igen, akár már az őszi időszakra is.

Tipp: mindezt videós formában is megoldhatod!

 

Tereld a honlapodra a közönséged!

Ha tudsz olyan tartalmat biztosítani a követőidnek, amellyel segíted őket ebben az időszakban, akkor itt az ideje, hogy ezt kihasználd.

A Tourinform Veszprém honlapján sok érdekeséggel találkozhatsz, melyek linkjeit csokorba is szedték, hogy könnyebben rájuk találj:

 

Indíts útjára egy kihívást!

Ez a challangek időszaka lett. Indíthatsz humoros, vagy kreatív, de akár karitatív jellegű kihívásokat is. 

 

Készíts videókat!

A videó napjainkban az egyik legfontosabb és leghatékonyabb online marketing eszköz a termék vagy szolgáltatás megismertetésében, a márkaépítésben, az értékesítésben és a konverziók növelésében is. Itt az ideje, hogy ezt kihasználd!

Az elmúlt hetekben számos márka, vállalkozás szólította meg videóban a követőit. Szinte dübörög a kapcsolattartás online videós formában.

Lehet ez akár:
  • Webinar (pl. zoom-on keresztül)
  • Élő bejelentkezés
  • Videó (YouTube, Facebook, Instagram / IGTV, TikTok)

Aldi a dolgozóival kéri videójában, hogy figyeljünk egymásra

 

Mutasd be a munkatársakat!

Jó, ha betekintést engedsz a kulisszák mögé, másrészt a kollégáidnak is nagyon jól fog esni, ha meglátják, hogy ebben a helyzetben is gondolsz rájuk.

 

Helyzetjelentés home office-ból

Néha jelentkezz be otthonról. Az alábbi kérdések segítséget nyújthatnak a posztod megfogalmazásakor:
  • Hogy éled meg az otthonról dolgozást?
  • Min dolgozol épp?
  • Tervezel, újítasz?
  • Milyen eszközöket használsz a home office megkönnyítésére?
  • Hogy néz ki egy napod? Van napi rutinod, vagy amolyan “best practice”, amelyet megosztanál a követőiddel?

 

Záró gondolatok

Ha pedig igazán pro vagy, és meg tudod tenni, hogy digitalizáld a vállalkozásodat, akkor vágj bele! Még keresed a legmegfelelőbb eszközt? Elakadtál? Keress minket, segítünk!

Ne feledd, hatalmas felelősséged van abban, hogy most milyen nyomot hagysz a social mediában!
  • Lehetsz az, akinek a posztjait olvassák az emberek, akinek a neve eszükbe fog jutni, miután lecsengett ez a nehéz időszak.
  • Vagy lehetsz az, aki most csendben marad, és aztán építhet újra mindent, amikor visszatér.

 

Te melyiket választod?

interword blog feliratkozás

Barbi írta Barbi