Miért fontos a hashtag használat?
A # egyik fő célja, hogy kategorizálja a különböző tartalmakat, emiatt is lett a magyar neve keresőcímke. Az egyik legfontosabb szerepe, hogy eljuttassa az adott posztot a megfelelő célközönséghez, hiszen a hashtagek segítségével a potenciális követőid (később esetleg ügyfeleid) könnyebben Rád találhatnak. Gondoltad volna, hogy a megfelelő hashtag stratégia segítségével akár 40%-kal több embert érhetsz el az Instagramon? Ráadásul a tudatos használattal az interakciók száma is megugorhat, amely növeli az elköteleződés arányát, az Instagram algoritmus pedig értékesnek fogja tekinteni a tartalmad.
Adam Mosseri szerint a hashtagek kategorizálják a bejegyzéseket és segítenek jobban megérteni őket. Emellett kiemelte, hogy a címkék nem eredményeznek nagyobb elérést, viszont ezt a kijelentését már többen megcáfolták.
Magas értékű egy poszt, ha a felhasználók minél több időt töltenek el fölötte, továbbá belájkolják, kommentelnek alá és még el is mentik. Ha az algoritmus értékesnek ítél meg egy bejegyzést - az előbb felsorolt tényezők alapján - akkor több felhasználónak ajánlja a tartalmat, beleértve a hashtagek keresése során is.
Egy poszt manapság a tartalom miatt válik igazán népszerűvé és nem a hashtagek miatt. Ez alapján egyes marketingesek azt javasolják, hogy ne merüljünk túlságosan bele a hashtagek kutatásába, inkább összpontosítsunk arra, hogy minél értékesebb tartalmakat nyújtsunk követőink számára és célunk az legyen, hogy növeljük az elköteleződések számát.
Milyen hashtaget használj?
A hashtag stratégia kialakításának egyik alapvető eleme a megfelelő hashtagek megtalálása és alkalmazása.
Tipp: Nézd meg konkurenciád milyen hashtageket használ és less el tőle 1-2 lényegeset.
Sikerült jó pár hashtaget összegyűjtened ezzel a módszerrel? Akkor kategorizáld őket és kezd el használni posztjaidhoz, hogy mihamarabb bevonzd célközönséged. Azt javasoljuk, hogy ezt a folyamatot ismételd meg bizonyos időközönként. A megfelelő hashtagek használatával felrázhatod Instagram profilodat.
Találj ki egy egyedi, könnyen megjegyezhető, rövid hashtaget saját vállalkozásodnak / profilodnak, amely természetesen lehet a céged neve, pl. mi a #interword kifejezést használjuk. A saját hashtag alkalmazása segít a márkaépítésben. Így nemcsak egy saját hashtaged lesz, ahol a posztjaid megjelennek, hanem követőid is könnyen alkalmazhatják egy-egy posztban azt! Kezdj minden hashtag csomagot a sajátoddal.
Létrehozhatsz poszt típusaidhoz, külön-külön hashtageket. Tegyük fel recepteket osztasz meg Instán és szeretnéd, hogy ételintoleranciával rendelkező követőid gyorsabban megtalálják speciális receptjeidet. Készíts tematikus hashtageket, melyek szűrőként funkcionálnak tartalmaid között. (#xymentesreceptek, ahol “xy” a márkádat képviseli)
Az Instagramon vannak úgynevezett banned, vagyis tiltott hashtagek, amelyek használatát mindenképp kerülni kell, hiszen ezek sértőek a felhasználókra nézve. Nem csak olyan témákkal kapcsolatos hashtagek kerülnek tiltólistára, mint amire elsőre gondolnánk, pl. 18+-os tartalmak, terrorizmus, bántalmazás stb, hanem olyanok is melyeknél a közösség tagjai sok sértő posztot jelentettek pl. alone, teens, thought stb. Ha valaki ilyen hashtageket használ, akkor az csökkenti a megjelenést és az algoritmus sem fogja kedvelni a profilt.
forrás: socialinsider
Valamint ezt az oldalt se hagyd ki, amely kiszűri neked a profilodon használt tiltott hashtageket: Banned Hashtags
Tipp: Használj több olyan #-et amelyek kevésbé gyakoriak, és pár olyat melyeket akár többszázezren alkalmaznak! A lényeg, hogy mindegyik csoportból válassz hashtageket a posztjaidhoz, a lényeg az egyensúly! Ajánlásunk a magyar piachoz igazodik.
Milyen hashtag típusok közül válogathatsz?
Mennyi hashtaget használj?
Az Instagram maximum 30 # alkalmazását engedélyezi egy-egy poszt esetében. A szakértői vélemények elég megosztóak ebben a témában, vannak akik szerint nyugodtan használhatsz 30 db-ot, hiszen ennyi a megengedett. Vannak akik úgy gondolják, hogy az Instagram ezt spamelésnek érzékelheti, illetve nem feltétlen segít a terjeszkedésben. (korábbi blogbejegyzésünkben is foglalkoztunk a témával.) A legtöbben a 11 db #-re esküsznek. A legnépszerűbb brandek csupán 7-et vagy annyit sem használnak.
Az Instagram 2021. októberében kiadott ajánlása 3-5 db hashtaget javasol.
Hol használd a hashtageket?
Ahogyan korábbi blogunkban is említettük, erre alapvetően két lehetőséged van, amelyek közül választhatsz: képaláírás vagy első komment. A vélemények ezen a téren szintén elég megosztóak, sokak szerint a képaláírásban elhelyezett #-ek rombolják az esztétikát, az első kommentesek pedig rontják az elérést. Érdekesség, hogy a márkák nagy része a captionbe helyezi el hashtagjeit. A legtöbb szakértő és kutatás szerint nincs túl nagy különbség a hatékonyságot tekintve, az Instagram algoritmus nem túl szigorú ezen a téren. Szerintünk érdemes kitapasztalni melyik a megfelelőbb elhelyezés számodra és azt alkalmazni.
Most megmutatjuk, hogyan tudod elrejteni képleírásba és kommentbe egyaránt a hashtageket. Ez főként azért hasznos, mert nem rontja a vizuális élményt posztjaidnál.
Hogyan ellenőrizd a hashtag stratégiád hatékonyságát?
Ezenkívül több szolgáltatást is igénybe vehetsz az ellenőrzésére. A Brand24 segítségével például csekkolhatod a hashtagek megemlítésének számát, az elérések számát, az elköteleződési arányt is, sok más egyéb mutató mellett.
Hashtagek sztoriban
Sztoriban szintén maximum 30 db hashtaget használhatsz vagy 1 darab hashtag matricát. Érdemes elhelyezni márkahashtagedet történetedben, így ha valaki rákoppint, akkor elé tárul az összes egyedi hashtageddel ellátott tartalom. Használj bátran sztoriba is keresőcímkéket, de ne vidd túlzásba a mennyiséget.
Legnépszerűbb hashtagek
Blogunk végéhez közeledve, biztosan mindenki tisztába van azzal, hogy ezeket a hashtageket nem célszerű használni a magas posztszám miatt. Itt találod a top 50 hashtaget.
Gondolj úgy a hashtagre, mint egy eszközre, amely garantálja, hogy tartalmad eljut olyan felhasználókhoz, akik érdeklődnek témád iránt.
Az Insta algoritmus kiismerése nem egyszerű feladat, tesztelést és időt igényel, de mindenképpen megéri. Próbálj ki többféle hashtag használatot, elemezd az eredményeket és alakítsd ki saját stratégiád, meglátod az eredmény nem marad el! Ne feledd - a stratégiát időnként aktualizálni kell ahhoz, hogy hatékonyan működjön! Bízunk benne hogy, ez a blog jó kiindulási alapként szolgál Neked!