interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

Influencer marketing blogsorozat - Az együttműködés lépései

Olvasási idő 3 perc
info tipp 2020. 08. 06. csütörtök
Ha egy influencer marketing kampány alkalmazása mellett döntesz, akkor a blogsorozatunk mostani bejegyzése kifejezetten Neked szól! Összeállítottunk egy kis iránymutatást a gördülékeny együttműködés menedzseléséhez.

A kampány lépései

Lépésről-lépésre bemutatjuk az influencer kampány egy lehetséges megvalósítási menetét.

0. A megfelelő influencer megtalálása

Az előző bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy a két legfontosabb tényező egy véleményvezér kiválasztásánál, az influencer hitelessége, illetve hogy a követők megegyeznek-e a márka célcsoportjával. Ez bizony időigényes munka, de alapvetően meghatározza a kampány sikerességét, így nem érdemes elhanyagolni. 

Az Influencerkereső oldal segítségedre lehet a kutakodás során, a honlapon megtekintheted az Instagram, a Facebook és a Youtube véleményvezérek toplistáját is.

Számos influencer szerződésben áll valamilyen ügynökséggel, így egy erre specializált céggel is felveheted a kapcsolatot

Tipp: Válassz ki több potenciális influencert, akik szóba jöhetnek!

1. Előzetes kapcsolatfelvétel

Keresd fel a kiválasztott influencereket egy előzetes egyeztetés céljából, hogy lásd mennyire érdeklődnek kampányod iránt. Ezt megteheted telefonon, e-mailben, vagy akár egy Instagram véleményvezér esetében egy DM segítségével is könnyedén elindíthatod a beszélgetést. 

2. Brief kiküldése

Ha kialakult a kölcsönös szimpátia érdemes egy brief-ben egyeztetni a legfontosabb adatokat.

A megrendelő részéről ennek mindenképp tartalmaznia kell az alábbiakat:
  • A márka alapadatai (pl. célcsoport, versenytársak, termékjellemzők)
  • Kampány pontos leírása (pl. cél, időszak, tiltott tartalmak)
  • Igénybe vett social media platformok és tartalomtípusok (pl. fénykép, story, videó)
  • Együttműködési forma, melyről az Alapfogalmak részben olvashatsz bővebben. (pl. kötelező és tiltott tartalmak.)
  • Poszt számok

Ezt a lépést érdemes jól átgondolni, mivel az itt feltüntetett tartalmak az egész együttműködés alapját képezik.

Tipp: Szánj rá elegendő időt a tervezésre, gondold ki pontosan, milyen tartalmakat és célokat szeretnél. 

3. Szerződés megkötése 

Ha az influencer elfogadta a briefben található irányelveket és sikerült megállapodni az árakkal kapcsolatban is, akkor mindenképpen szerződésbe kell foglalni az elhangzottakat
Ennek magját általában a brief képezni, kiegészítve a jogi keretekkel. Amennyiben a véleményvezér egy influencer ügynökséggel dolgozik együtt, a céged pedig egy közösségi média ügynökség szolgáltatását veszi igénybe a tartalomgyártáshoz, akkor ügyelj arra, hogy őket is feltűntesd a szerződésben. 
 

4. Tartalomgyártás

A tartalomgyártás menetét tulajdonképpen a szerződés határozza meg, így kampányonként eltérő lehet.
Hoztunk két tippet, amely fokozhatja az együttműködés sikerességét:
  • Érdemes lehet belefoglalni a szerződésbe a tartalom korrekció lehetőségét, természetesen ez influencer és megbízó függő. Ennek értelmében azonban, miután a véleményvezér elkészítette a tartalmat, akkor a reklámozott márka csapata lecsekkolhatja azt a véglegesítés előtt.
  • Határozzatok meg konkrét időpontokat, vagy legalábbis intervallumokat, hogy könnyen beütemezhető legyen a tartalom közzététel.

5.  Az eredmények mérése

Már sokat írtunk arról, hogy milyen fontos az elemzések készítése legyen szó néhány posztról vagy akár egy átfogó marketing kampányról. A megállapodás során előnyös kitérni arra is, hogy milyen mutatók eredményességét szeretnéd látni a kampány végén vagy adott esetben akár közben is. Blogsorozatunk következő bejegyzésében részletesebben kitérünk arra, hogy milyen tényezőket érdemes feltétlenül mérni egy influencer kampány esetében. 

Záró gondolat

Véleményünk szerint fontos, hogy elegendő időt szánj a megfelelő influencer megtalálására, valamint az együttműködés pontos megtervezésére. Hidd el a későbbiekben kifizetődik a befektetett energia! Tarts velünk blogsorozatunk következő részében, ahol az influencer marketing legfontosabb mérőszámaival ismerkedhetsz meg!

 

K.Fanni írta K.Fanni