interword

Pinterest – az alapoktól a marketing lehetőségekig

Olvasási idő 2 perc
kezdő tipp 2020. 08. 31. hétfő
Biztosan Te is találkoztál már valamilyen formában a Pinterest alkalmazással. Még ha nem is regisztráltál, tudod, hogy számos témakörben - többek között lakberendezés, DIY dekoráció, öltözködés vagy kertészkedés - találhatsz inspirációt más felhasználók által feltöltött képekből.
Blogunkból most tovább bővítheted az ismereteidet, illetve megmutatjuk, mire használhatod még a Pinterestet!

Mi is az a Pinterest?

Ez az alkalmazás egy közösségi platform, ahol ötleteket és információkat gyűjthetsz az oldalra való regisztráció után. Egy igazi felfedezőrendszer, ahol több milliárd kép közül válogathatsz kedvedre.

A pinek könyvjelzők, melyek segítségével elmentheted a kedvenc ötleteidet.  A regisztrációt követően a Pinterest „kikérdezi” az új felhasználót az általa kedvelt témakörökről, majd egy személyre szabott képfolyamot generál. A pinek egy kattintással átnavigálhatnak a posztoló webhelyére, ahol az elkészítési leírást, vagy az adott termék megvásárlásának menetét mutatják be.

Tipp: Azokat a képeket, amelyek elnyerik a tetszésedet, mentsd el magadnak későbbre! Ezeket táblákban rendszerezheted, melyek lehetnek privát használatúak is, így csak az általad meghívott személyek láthatják.

Pinterest fiókkal természetesen Te is létrehozhatsz új tartalmakat.

Nincs más dolgod, mint az alábbi lépéseket követni:

  • Kattints egy pinre a nagyított nézetért!
  • Válaszd a Fotó hozzáadása opciót!
  • Tölts fel egy képet vagy videót (az utóbbi jelenleg csak iOS eszközről érhető el)!
  • Írj egy megjegyzést a tartalmad kiegészítéséhez!
  • Kattints a Kész gombra!

A népszerűség számokban

Tudtad, hogy több mint 200 milliárd pin található a Pinterest felületén? Az Egyesült Államokban a 88 millió felhasználójával 2019 végére a harmadik legnagyobb közösségi oldallá nőtte ki magát, világszerte pedig 26 %-os növekedéssel elérte a 335 millió követőt. Ennyi profilról pedig jelentős keresési eredményt lehet generálni, szám szerint több mint 2 milliárdot havonta.

A relevanciát igazolja az is, hogy a megkérdezett Pinterestezők 98%-a mondja magáról, hogy az alkalmazásban látottak alapján kaptak ihletet és vágtak bele valami újdonságba, legyen szó akár egy új receptről, dekorációról vagy házi készítésű kozmetikumról.

Pinterest és az üzlet

Ennyi felhasználó mellett jogos a kérdés, hogy milyen marketing lehetőségek rejlenek benne. Az oldal struktúrája számos lehetőséget kínál egy vállalkozásnak arra, hogy képek formájában mutassák be termékeiket és szolgáltatásaikat. 

Íme, néhány ötlet, mellyel Te is növelheted a Pinterest eléréseid!

Mielőtt belevágsz a stratégiád kiépítésébe, érdemes üzleti fiókot létrehozni a személyes mellé. Ez az ingyenes változat sokkal több analitikus eszközt nyújt, továbbá könnyebben hozhatsz létre a márkához illő tartalmakat és kampányokat.

Forrás: Zara

A pinek esetében nemcsak a minőségi képek hangsúlyosak, de figyelmet kell fordítanod a leírások relevanciájára is! A Pinterest algoritmusa díjazza, ha a cím és a leírás egyaránt tartalmaz olyan kulcsszavakat, amelyek segítségével a felhasználók személyes oldalára beilleszthetik a posztot. Úgy tűnik, hogy nem csak a márkák, de a Pinterestezők is profitálnak a sok pinből, hiszen 77%-uk kifejezetten új szolgáltatók és termékek keresésére használja a platformot,  83% pedig már vásárolt is egy brand által kitett tartalom hatására.

Tipp: Amennyiben marketing célra használod a platformot, ne felejtsd el feltüntetni a webshopodat, valamint a pineknek megfelelő Landing Page-el várd a látogatóidat! 

A cselekvésre ösztönzés sem maradhat ki a posztokból, hiszen a statisztikák alapján akár 70%-al is megemelheti a kapcsolatfelvétel valószínűségét. Használd a „Fedezd fel” vagy a „Tudj meg többet” kifejezéseket és szerezz még több feliratkozót a hírleveleidre!

Záró gondolat

Habár a Pinterest Magyarországon nem annyira elterjedt, mint az Egyesült Államokban vagy Nyugat-Európában, mindenképpen érdemes szemmel tartani akár személyes, akár üzleti felhasználás céljából.

Viki írta Viki