interword

Ezért készíts Instagram Carousel posztokat

Olvasási idő 3 perc
haladó tipp 2020. 09. 07. hétfő
A carousel - vagy ahogy mi magyarul hívjuk a “lapozós” - posztok az utóbbi idők nagy kedvencének számítanak az Instagram felhasználók között. Bejegyzésünkben most utánajártunk a legfrissebb okos számoknak a témát illetően.

Az új carousel trend

Manapság a folytonosságot sugalló, több egymással összekapcsolható képből összeálló, lapozós posztok a legtrendibbek. Ezek lényege, hogy ahogy lapozol a képek között, úgy érzed, mintha egy hosszú, összefüggő képsávon haladnál. Egy biztos: a jó minőségű carousel posztok elkészítése időigényes munka, de a várt hatás nem marad el, hiszen sokkal kreatívabb és egyedibb tartalmakat gyárthatsz.

Bizonyára már láttál ilyet, de ha mégsem vagy benne biztos mire gondolunk, mutatunk egy példát!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Interword Web & Social (@interword.hu) on

 

A carousel posztok népszerűsége egyre nő

3 évvel ezelőtt az Instán közzétett tartalmak mindössze 3%-a volt lapozós poszt, ez a szám felkúszott 20%-ra. A képek még mindig töretlenül a lista élén állnak, de a videók és a carousel posztok egyre jobban előtérbe kerülnek. Érdekesség, hogy ami a 2020-as számokat illeti, hónapról hónapra nő a közzétett lapozós posztok száma

Mi a helyzet az elköteleződési aránnyal?

Ha szeretnél többet megtudni az elköteleződési arányról, olvasd el korábbi blog bejegyzésünket!  A Socialinsider friss kutatása szerint a lapozós posztok büszkélkedhetnek a legmagasabb elköteleződési aránnyal (1,92%). A képek állnak a második helyen (1,74%), a sereghajtó videók (1,45%) előtt. 

Tipp: Ösztönözd a követőket az első képen vagy a captionben arra, hogy tovább lapozzanak!

Hány elemből álljon a bejegyzés?

Az Instagram felületén maximum 10 képet oszthatsz meg egyszerre. A legtöbb felhasználó és márka általában 2-3 képből álló bejegyzéseket készít. Gondoltad volna, hogy a 8-10 slideból álló posztok elköteleződési aránya általában meghaladja a 2%-ot?

forrás: socialinsider

Videós és mix carousel? Igen!

Nem megdöbbentő módon a felhasználók kb. 90%-a általában képekből álló posztokat tesz közzé. Azonban megéri keverni a képi és a videós világot egy carousel bejegyzésen belül is, hiszen ez általánosságban 2.33%-os elköteleződési arányt produkál.

A videós lapozós posztok több kommentet kapnak, mint a többi, így ha a kampányod célja a beszélgetés indítás, mindenképp ezt a típust válaszd! 

Használj carousel posztokat Te is!

Mi csak ösztönözni tudunk arra, hogy egy-egy lapozós bejegyzést is beütemezz tartalomnaptáradba! Amellett, hogy sokkal egyedibb és érdekesebb tartalmakat gyárthatsz, van még egy fontos előnye ennek a posztípusnak. Ha feltöltesz egy "normál" posztot és valaki végig pörgeti a feedjét, akkor a bejegyzésed nem jelenik meg újra ugyanannak a követőnek. Ezzel szemben észrevetted, hogy a carousel posztok esetében, ha tovább görgeted a feeded anélkül, hogy végiglapoztad volna a bejegyzést, akkor az Insta újra megjeleníti Neked később ugyanazt a posztot? Igaz, annyi különbséggel, hogy a carousel poszt második képét látod és nem az az elsőt ismét. Trükkös, nem?

Carousel tipplista
  • Használj egységes színeket, kreatív elemeket, fényképeket!
  • Kapcsold össze folytonosan a slideokat! (Például az összes képen végig haladó nyíl egy jó trükk.)
  • Ügyelj arra, hogy az első kép kifejezetten figyelemfelkeltő legyen!
  • Biztasd követőid, hogy lapozzanak balra!
  • Alkalmazz egységes margókat!
  • FIgyelj arra, hogy a feliratok jól olvashatók legyenek!
  • Mindig teszteld az elkészült kreatívot mielőtt közzétennéd, hogy nem csúsztak-e el az egyes elemek!

Záró gondolat

Kísérletezz bátran, hogy a Te követőid a képi, a videós vagy a mix carousel posztokat kedvelik jobban! Szánj időt a tervezésre és a kivitelezésre, de a legfontosabb, hogy merj kreatív lenni!

Utolsó módosítás2020. 09. 07. hétfő
Fanni írta Fanni