interword

9 trükk a Pinterest marketing stratégiádhoz

Olvasási idő 3 perc
kezdő tipp 2020. 09. 08. kedd
Korábbi cikkünkben megismerkedhettél a Pinterest alkalmazással és bemutattuk, miért érdemes regisztrálni akár üzleti profillal is. Ha kedvet kaptál a business funkció kipróbálására, tekintsd meg az alábbi tanácsokat!

Hogyan tudsz cégként Pinterestezni?

Ahhoz, hogy üzleti tevékenységet tudj folytatni, létre kell hoznod egy vállalkozói fiókot. Ezzel az ingyenes profillal jogosult leszel a Pinterest Analitika és egyéb eszközök használatára is, melyekkel professzionális keretek között bővítheted az online jelenlétedet. A business funkciót kétféleképpen érheted el, a meglévő privát felületed bővítésével vagy a vállalkozásod egyéni regisztrálásával.

Az előbbit választva a személyes Pinterest felületedhez akár négy különböző üzleti oldalt is csatolhatsz. A fiókok között egyszerűen váltogathatsz, csak a profilod melletti kis nyílra kell kattintanod. A már meglévő tábláidat is áttelepítheted, vagy létrehozhatod az első pinedet, hogy mihamarabb megismerhessen a közösség!

Amennyiben a cégedet önállóan szeretnéd  regisztrálni, ezt az “Ingyenes üzleti fiók hozzáadása” opcióval teheted meg. A kért adatok kitöltése után kiválaszthatod, hogy szeretnél-e a jövőben hirdetni, vagy a “Még nem vagyok benne biztos” gombbal későbbre hagyhatod a döntést. A hirdetési profil létrehozásával egy szerződést kötsz a Pinteresttel, mely a számlázási adatok megadásával és a feltételek elfogadásával azonnal életbe lép.

Pinterest és az algoritmusa

A Pinterest egy keresőmotor, mely algoritmus alapján rangsorolja a hírfolyamban megjelenő posztokat. Habár a működési elve nem annyira ismert, az biztos, hogy a Google-hoz hasonló. Ahhoz, hogy a márkád terjesztése hatékony lehessen, egyensúlyt kell találni a SEO-, és a felhasználóbarát tartalmak között. 

Hogy ezt miként érheted el? Az alábbiakból megtudhatod!

Mielőtt belevágnál a pinek gyártásába, gondold át, mit is szeretnél üzenni a követőidnek! Ahogy minden más online marketing felületen, itt is egy a cél: eljuttatni az érdeklődőt a márka megismertetésén keresztül a vásárlási döntés meghozataláig. Ehhez azonban hosszú és bonyolult út vezet, mely során figyelembe kell venned, hogy alapvetően ez a platform is a felhasználók szórakoztatására jött létre. Ne legyen tehát “reklámszagú” a profilod, légy laza és egyedi, de mindezt a brand arculatának megfelelő hangvételben!

Forrás: PepsiCo

A legtöbb Pinterestező keyword segítségével keres a tartalmak között. Ahhoz, hogy az általad létrehozott pin megjelenhessen a találati listán, releváns, de sokak által használt szavakat és kifejezéseket kell használod. A keresőmotor csak az alapján tud dolgozni, amit  a címben és a leírásban megadsz, így nem szabad félvállról kezelni az írott részeket sem.

Mivel a Pinterest is egy vizuális platform, még nagyobb hangsúlyt kap a képminőség. Azt is figyelembe kell venned, hogy a felhasználók többsége mobiltelefonon használja az alkalmazást, így inkább állóképeket, azon belül is a 2:3 arányt célszerű előnyben részesítened.

Tipp: Érdemes minimális, stílusban passzoló szöveget is elhelyezni a fotóidon, hiszen a követőid elsőként azt látják meg, és csak utána a leírást.

Forrás: Everyday Eyecandy

Tudtad, hogy videók megosztására is alkalmas ez a felület? Beillesztheted a tábláidra is a termékedről vagy szolgáltatásodról készült kisfilmet, így még részletesebb képet kaphatnak a feliratkozók a márkádról.

Fontos: A videó megosztási linkjét használd hozzá, ne a videómegosztó URL-jét!

A Pinterest böngészése során számos poszttal találkozhatsz, amely elnyerheti tetszésedet. Ha ezek a vállalkozásod tevékenységi körébe passzolnak, újrapinelheted őket és hozzáadhatod a saját tábláid egyikéhez.

Érdemes olyan tartalmakra is reagálni, amik nem feltétlenül igazodnak a Te oldaladhoz. Kedveld ezeket a képeket, hiszen ezzel egyrészt a közösség aktívabb tagja leszel, másrészt értesítést kap erről a feltöltő, így akár új követőt is szerezhetsz magadnak.

A pinelésekkor nem csak a minőség, de a relevancia is fontos! Tartsd mindig szem előtt, hogy a megosztott tartalomnak passzolnia kell a brand arculatához!
Érdemes tehát előre megtervezni a pinjeid sorrendjét és üzenetét, majd ezeket a témájuk alapján táblákba rendszerezni.  Ahhoz, hogy a látogatóid megismerjenek, körülbelül 10 Board-ot javasolt létrehozni.

Tipp: Az újrapinelés is számos lehetőséget tartogat a business fiókok számára, hiszen a követőid értékelni fogják, hogy nem csak a saját márkád promotálásával találkozhatnak az oldaladon!

Ahogy megszokhattad a Facebook és Instagram esetében, a Pinteresten is adott a lehetőség a posztok automatizálására, így könnyedén a követőidhez igazíthatod a megosztások időpontját!

Amennyiben hirdetési fiókod is van, nem árt folyamatosan figyelemmel kísérni a számokat. Az Analitika gombra kattintva átfogó képet kapsz a tartalmaid hatékonyságáról, megtekintheted a legjobb pinjeidet, illetve exportálhatod az aktuális teljesítménymutatóidat. A mérőszámok és a szűrők használatával csökkentheted az adathalmazt, így gyorsabban találhatod meg a számodra fontos információkat.

Ezek a címkék egyfajta kódok, amelyek a webhelyeden elhelyezve a konverziókra vonatkozó tudnivalókat gyűjtik be. A kapott adatok alapján láthatod, hogy a felhasználók milyen tevékenységet végeznek a honlapodon, ellenőrizheted a forgalmat és javíthatsz a láthatóságodon. Tudj meg többet ide kattintva!

Záró gondolat

Amikor megtervezed az online jelenléted platformjait, érdemes számításba venned a Pinterestet is. A felsorolt tanácsokat alkalmazva idővel belőled is profi felhasználó válhat, ami a honlapod forgalmán is megmutatkozhat majd!

Viki írta Viki