interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

Viszlát Facebook 20%-os szabály

Olvasási idő 2 perc
info tipp 2020. 10. 02. péntek
Hallottál róla, hogy a Facebook régóta fennálló ún. 20%-os szabálya eltörlésre került az utóbbi napokban? Íme, a részletek!

Mi is az a 20%-os szabály?

A szabály a hirdetéseknél felhasznált képek szövegfedettségére vonatkozott, miszerint a szöveg aránya a kreatívok felületének 20%-át nem haladhatta meg. Ennek célja az volt, hogy a fizetett kampányok maximális értéket nyújthassanak a felhasználóknak. Ez bizony sokszor megkeserítette a tartalomgyártók életét és a tartalmak átvizsgálása is nehézkes volt, főleg a kezdetekben. 

A Facebook “Szövegfedettség eszközének”/ “Text Overlay” megjelenésével pár éve viszonylag könnyűvé vált a hirdetések ellenőrzése. Nem kellett mást tenni, mint feltölteni a képet, majd a Facebook automatikusan 4 kategória valamelyikébe sorolta a fotót:
  • Kép szövegmennyisége: OK - Ha ezt dobta fel nagyon örülhettél, hiszen a hirdetésed normál módon jelenhetett meg. 
  • Kép szövegmennyisége: Alacsony - Ebben az esetben az elérésed sok esetben valamivel alacsonyabb lehet. 
  • Kép szövegmennyisége: Közepes - A hirdetésed elérése sokkal alacsonyabb lehet.
  • Kép szövegmennyisége: Magas - Fennáll a veszélye, hogy a hirdetésed nem jelenik meg.

forrás: Facebook

Néhány kreatív kivételt képezett a korlátozás alól, például az infografikák, esemény poszterek vagy a címlapok.

  • Ne szórd szét a szöveget a kép különböző részeire!
  • Használj kisebb betűméretet és kevesebb szót, persze az olvashatóságra figyelj!
  • Legyen lényegre törő az üzeneted!
  • A szöveget inkább a hirdetés leírásához írd, ne a kreatívra!


Jelenlegi újítások

A Facebook többeket arról tájékoztatott, hogy a továbbiakban nem kerülnek hátrányba azok, akik 20%-nál magasabb szövegtartalmú képekkel hirdetnek. Azonban megjegyezték, hogy továbbra is ajánlott a szabály betartása, hiszen a kevesebb szöveggel futtatott kampányok általában sikeresebbek. Ezt ki is hangsúlyozták a tájékoztatás során. 

forrás: Search Engine Journal

Ami a “Szövegfedettség eszköz” működését illeti, nálunk jelenleg nem használható, így kíváncsian várjuk mi lesz a sorsa.


Záró gondolat

Az újdonság ellenére véleményünk szerint, nem érdemes szöveggel elárasztani a kreatívokat. Egyrészt az algoritmus preferenciái, másrészt pedig az esztétikus megjelenés miatt. Te mit gondolsz?

 

K.Fanni írta K.Fanni