Mi is az a 20%-os szabály?
A szabály a hirdetéseknél felhasznált képek szövegfedettségére vonatkozott, miszerint a szöveg aránya a kreatívok felületének 20%-át nem haladhatta meg. Ennek célja az volt, hogy a fizetett kampányok maximális értéket nyújthassanak a felhasználóknak. Ez bizony sokszor megkeserítette a tartalomgyártók életét és a tartalmak átvizsgálása is nehézkes volt, főleg a kezdetekben.
forrás: Facebook
Néhány kreatív kivételt képezett a korlátozás alól, például az infografikák, esemény poszterek vagy a címlapok.
Jelenlegi újítások
A Facebook többeket arról tájékoztatott, hogy a továbbiakban nem kerülnek hátrányba azok, akik 20%-nál magasabb szövegtartalmú képekkel hirdetnek. Azonban megjegyezték, hogy továbbra is ajánlott a szabály betartása, hiszen a kevesebb szöveggel futtatott kampányok általában sikeresebbek. Ezt ki is hangsúlyozták a tájékoztatás során.
forrás: Search Engine Journal
Ami a “Szövegfedettség eszköz” működését illeti, nálunk jelenleg nem használható, így kíváncsian várjuk mi lesz a sorsa.
Záró gondolat
Az újdonság ellenére véleményünk szerint, nem érdemes szöveggel elárasztani a kreatívokat. Egyrészt az algoritmus preferenciái, másrészt pedig az esztétikus megjelenés miatt. Te mit gondolsz?