interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Marketingszótár - Mit jelent a CPM?

Olvasási idő 1 perc
info tipp 2021. 02. 05. péntek
Legfrissebb marketingszótár bejegyzésünk a hirdetésekkel kapcsolatos, ismerkedj meg a CPM-mel!

A CPM magyarul ezer megjelenítésenkénti költséget jelent, a digitális hirdetések egyik árképzési módszere. Ennek értelmében a hirdetőnek minden ezredik megjelenés után egy adott összeget kell fizetnie. A megjelenés (impression) azt árulja el, hogy összesen hány alkalommal látták hirdetésedet, hiszen egy felhasználó többször is megnézheti azt.

Így számíthatod ki:
  • Oszd el a kampányodra elköltött teljes összeget a megjelenések számával, majd szorozd meg ezerrel! Példa: ha 80 dollárt költöttél és 10.000 megjelenést értél el, akkor a CPM 8 dollár).
Mikor javasolt CMP-et alkalmazni?
  • A márkaismertség növelésekor: amikor az a célod, hogy minél több ember megismerkedjen a brandeddel.

Tipp: Ha újonnan léptél be a piacra vagy valamilyen kiemelt ajánlatot készítettél, használd ezt a módszert!

Fanni írta Fanni