interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Így tedd egyedivé az Instagram Highlightok borítóképét

Olvasási idő 3 perc
kezdő tipp 2021. 03. 11. csütörtök
Instagramon a profilkép és a bio leírás mellett a highlight, azaz az összefoglaló-történet is egy kiváló eszköz arra, hogy megszólítsd a célközönségedet és növeld az elköteleződést. Ráadásul highlight-jaidon keresztül megismerhetik a követőid a márkád személyiségét és értékeit.

1. Mi is az a highlight?

A Highlight lehetőséget nyújt arra, hogy történetben megosztott tartalmaid 24 óra elteltével is láthatók legyenek.
 
A highlight mappasor az Instagram profilodon a bio alatt helyezkedik el. Magában foglal egy kicsi kör alakú grafikát és egy rövid címkét. Tölthetsz fel saját borítóképet, vagy hagyhatod, hogy az Instagram a sztorid részletét jelenítse meg. Fontos, hogy a rögzített történeteid vizuálisan is összhangban legyenek egymással. A későbbiekben bővebben kitérünk a highlight elnevezésére és a borítókép jelentőségére.
 
 

2. Melyik struktúra a nyerő?

Kulcsfontosságú a csoportosítás, a vizualitás és a megfelelő elnevezés. Ezek kombinációjával érheted el a leghatásosabban, hogy a látogatók rákoppintsanak higlightjaidra. Képzeld el, hogy úgy funkcionálnak, mint a honlapodon a menüsor. Rendezheted akár tartalom, típus vagy esemény szerint is - ennek csak a képzeleted szab határt.
 
Az alábbi három struktúrából érdemes választani.
 
  • Tartalom típusa szerint

Ez akkor megfelelő választás, ha többféle tartalmat gyártasz és szeretnéd őket elkülöníteni. Tegyük fel készítesz podcastot, írsz blogot és posztolsz videós tartalmat is. Ha ezek alapján rendszerezed rögzített történeteidet, akkor követőid könnyen meg fogják találni, amit keresnek.
 
  • Témák szerint

Kiváló választás, ha magas követőtáborral rendelkezel és egy adott termékre, témára szeretnéd felhívni a figyelmet. Például létrehozhatsz egy rögzített történetet friss termékeidnek azzal a névvel, hogy „Újdonságok”, vagy használhatod egy aktuális promóció kiemelésére is.

  • Események szerint

Fonhatod az események köré is a struktúrádat, ha esetedben ez rendszeres. Csoportosíthatod név vagy dátum szerint is Higlightjaidat, hogy az emberek biztos megtalálják azokat eseményeket, amelyek részt vettek, vagy részt szeretnének venni.
 

3. Highlight létrehozás lépésről lépésre

3.1. Instagram profilodon a bio leírás alatt vagy fent a felhasználóneved mellett kattints a plusz jelre. Ha töltöttél már fel történetet, akkor az archívumból is hozzá tudod adni.

3.2. Tartsd az ujjad hosszan azon a highlighton, amelyiknek a borítóját meg szeretnéd változtatni, majd válaszd ki a borító szerkesztést.

 

4. Így növeld az interakciók számát

4.1. Borító és címke

Lényeges, hogy ha a felhasználó ránéz egy rögzített történetre, akkor számára egyértelmű legyen, hogy az adott highlight mit fog tartalmazni. Ezért célszerű a rögzített történet borítóját igényesen megtervezni és elkészíteni. Ehhez használhatsz különböző grafikai programokat, vagy szimplán fel is tölthetsz egy képet.

Népszerű megoldás egy ikon egyszínű háttéren, a névben pedig egy releváns szó vagy emoji. Ez fordítva is alkalmazható, így a borítón egy szó szerepel és az elnevezésben pedig egy oda passzoló emoji.

Hangulatjelek által márkád sokkal közvetlenebbé és barátságosabbá fog válni. Tudtad, hogy az emberek 60.000-szer gyorsabban dolgozzák fel a vizuális tartalmakat, mint a szövegeset? Teszteld te is highlightodat emojikkal!

Tipp: Ha szeretnéd a borítóképet saját ízlésedre szabni, akkor méretezd 1080x1080 pixel méretűre a vizuális tartalmat.

4.2. Arcképek

Mindenki szereti, ha arcokat kapcsolhat a márkákhoz, mert általában ezek a személyek közvetítik a márka üzenetét és személyiségét. Gondoljunk csak bele, ha elhangzik Steve Jobs, vagy Mark Zuckerberg neve akkor egyből eszünkbe jut egy arc és egy márka. Ha ki szeretnéd próbálni ezt a variációt, akkor választhatod saját arcképed, vagy akár márkád nagykövetéjét is.

 4.3. Bátor színek

Ma már túl basic, ha valakinek a márkája, vagy a honlapja színeivel egyeznek meg highlight coverek. Próbálj feltűnő, hivalkodó színeket választani, hogy odavonzd a figyelmet. Minél kontrasztosabb a  highlight borítód, annál több kattintást generálhatsz.

5. Néhány extra ötlet

Mielőtt igazán belekezdenél a highlight cover gyártásba, érdemes inspirálódnod az Instagramon. Összegyűjtöttünk néhány fiókot, akik szerintünk kiváló kreatív ötlettel dobták fel profiljukat.

 

6. Canva

Ez egy olyan képszerkesztői program, amely segítségével szaktudás nélkül is rendkívül profi képeket tudsz készíteni.
 
Ezért válaszd a Canva-t: 
  • Kezelése rendkívül egyszerű
  • Ingyenesek az alapfunkciók
  • Szuper sablonokat tartalmaz
  • Online program, telepítést nem igényel

Záró gondolat

Ha még nem kezdtél el komolyabban foglalkozni az highlight cover gondos tervezésével, akkor itt az ideje, hogy belevágj! Már tudod, hogy a rögzített történeteiden keresztül kifejezheted vállalkozásod személyiségét, ráadásul növelheted elérésedet és új elkötelezett felhasználókat szerezhetsz.

Laura írta Laura