interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Így vidd sikerre a lokális marketinged a járványhelyzetben - 2.rész

Olvasási idő 3 perc
kezdő tipp 2021. 04. 01. csütörtök
Blog sorozatunk első részében arról írtunk, hogyan mérheted a lokális marketinged sikerességét. Most pedig azt mutatjuk be, hogy milyen eszközök állnak rendelkezésedre, amelyekkel kifejezetten a helyi fogyasztókat célozhatod!

Mielőtt azonban belevágunk, összegyűjtöttük, milyen előnyökkel jár a digitális jelenlét még akkor is, ha “csak” lokális vásárlói körrel rendelkezel!

Sok egyéni vállalkozónak nincs honlapja, de még üzleti Facebook profilja vagy Google My Business profilja sem. Míg korábban egy jó festő vagy ablakos szájhagyomány útján vált ismertté, napjainkban - főként a fiatalabbaknak vagy más településről származóknak - egyre nehezebb rátalálni a jó szakemberekre. Ha szeretnéd, hogy még többen rád találjanak, nem árt digitálisan is hangot adnod magadról!

Senki nem szeret vaktában vásárolni vagy szakembert megbízni, pláne, ha nagyobb összeget kell érte fizetni. Azonban a korábbi megbízók által írt testimonial segítségével még látatlanul is elkezd egyfajta bizalom kialakulni feléd, amit neked már csak a minőségi munkáddal kell megerősíteni!

 

 

Ki ne emlékezne azokra az időkre, amikor folyamatosan csörgött a fodrászok telefonja hajvágás közben. Ez a közösségi médiának hála már a múlté, hiszen a legtöbben már Facebook Business profillal rendelkeznek és a vendégeikkel ott tartják a kapcsolatot. Így sokkal egyszerűbb a szolgáltatónak is tájékoztatni vendégeit esetleg betegség miatti időpont cseréről. Továbbá honlapon keresztül működő időpontfoglaló rendszer nyújthat még nagyobb segítséget a vállalkozóknak és az ügyfeleknek egyaránt.

Még ha csak helyi szinten fogadod ügyfeleid, nem biztos, hogy mindenki tudja, hol van a “lakótelepi cukrászda mellett két házzal”. Google Cégem vagy Facebook profilodhoz viszont hozzáadhatod a címedet, így nem csak a “beavatottak” találnak rád.

 

MELYEK A LOKÁLIS MARKETING ESZKÖZEI?

Ha már eldöntötted, hogy szeretnél élni a lokális marketing adta lehetőségekkel, íme a lista, ami segíthet specifikálni a marketinget helyi szinten!

Taggeld be posztjaidon vagy a sztorikon a pontos címed (ez nem fog látszani, de a lokációra koppintva a térképen a Te címed mutatja majd a kis gombostű) vagy a települést, illetve használj földrajzi, lokációs hashtageket! Veszprém esetében a #veszprem és #veszprém verzió egyaránt gyakorta használt, de a #veszpremcity, #helloveszprem vagy az #iloveveszprem is jó opció, hogy még több felhasználót tudj elérni.

A közösségi médiában nemcsak érdeklődési kör alapján tudsz célcsoportot létrehozni! Adott címtől akár 1 km sugarú körön belül élő vagy mostanában itt járt személyeket is megcélozhatunk a Facebook kampányokban. A körzetet 1-80 km-re állíthatod be, így fókuszálhatsz a közvetlen környezetedre, de a szomszédos településekre is. Ezzel pedig nemcsak az elért emberek körét, de a költségeid is jócskán leszűkítheted, a hirdetésed hatékonyságát pedig látványosan növelheted!  A célközönség elérése minden olyan helyet magában foglal, amely a sugáron belülre esik.

A lokáció alapú hirdetés az év bármely szakaszában hasznosnak bizonyulhat. Egy étterem esetében a korlátozások idején ételkiszállítás témában megcélozhatod a helyi lakosokat vagy azokat a személyeket, akik korábban a környéken jártak. Később pedig, ha a településen valamilyen rendezvényt tartanak, vétek nem kihasználni a hirtelen megnövekedett, környékben tartózkodók célzását!

Sok településen működik kifejezetten helyi lakosoknak fenntartott, kedvezményekre feljogosító vásárlói kártya vagy kuponfüzet. A kezdeményezéshez csatlakozó cégek 5-10-15% árengedményt biztosítanak a kártya tulajdonosának, így a helyiek ezen vállalkozások szolgáltatásait veszik előbb igénybe.

A kedvezményre jogosító kártyáknak olyan típusa is van, amelyet a környékre látogató turisták igényelhetnek. Veszprém környékén ilyen a Bakony & Balaton kártya, amely 15-100% terjedő árengedményt biztosít a kártya használójának.

Forrás: bakony-balaton.hu

A kártya szintén a lokális marketing jól bevált eszköze, hiszen a kezdeményezés egyfajta ajánlólevél is. Számos helyen találkozhatunk az elfogadóhelyek listájával, a hivatalos honlapon pedig részletesen leírást találhatunk a kedvezményt biztosító szolgáltatókról.

Amennyiben helyieket célzol, nem árt néhány közérdekű, szórakoztató vagy látványos tartalmat megosztanod. Ezek segítségével elnyered az emberek bizalmát, illetve érdemesnek tartják bekövetni az oldalad. Ha egy kis reklámot csinálsz a saját településednek, környékednek vagy egy másik helyi cégnek, az nem kerül neked semmibe, viszont biztosan szimpatikus lépésnek tartják majd a vásárlóid. Emellett pedig színesítheted vele tartalmaid, valamint, ha éppen nincs időd vagy ötleted egy alaposan kidolgozott, értékesítő jellegű posztot készíteni, jó ötlet lehet a némaság megtörésére!

 

HOGYAN TÁMOGATHATOD VÁSÁRLÓKÉNT, LÁTOGATÓKÉNT A HELYI VÁLLALKOZÁSOKAT, MÁRKÁKAT?

Természetesen bármilyen marketing tevékenységről beszélünk, nem árt, ha támogató közeg fogadja a közzétett tartalmakat. A járványhelyzetben különösen felértékelődtek a “Vedd és védd a helyit!” kampányok, amelyek a régióban megtermelt vagy előállított termékek és szolgáltatások promótálásával foglalkoznak.

Fogyasztóként mindenkinek a saját döntése, hogy honnan szerzi be a számára szükséges termékeket, de ha valakinek fontos a lokális cégek támogatása, ezt nemcsak a vásárlásaival fejezheti ki! A közösségi média segítségével mások figyelmét is felhívhatjuk a kezdeményezés fontosságára vagy elmondhatjuk nyilvánosan a véleményünk egy számunkra fontos szolgáltatóról.

Íme, egy általános lista, a teljesség igénye nélkül:

  • Google Review / vélemények írása
  • Facebook vélemények írása (ajánlod vagy nem ajánlod)
  • TripAdvisor értékelések adása
  • Posztolj a privát Facebook oldaladon a vásárolt termékről a vállalkozás / márka betagelésével a szövegben, vagy jelentkezz be a helyszín megadásával
  • Posztolj a Instagram oldaladon a vásárolt termékről a vállalkozás / márka egyedi hashtagének használatával vagy a profil betagelésével
  • Kommentelj helyi cégek posztjaihoz vagy használd a reakciógombokat
  • Helyi cégek posztjainak megosztása az ismerősökkel

 

Záró gondolat

Érdemes tehát kellő figyelmet és energiát fordítani a lokális marketingre, hiszen ezzel nemcsak a célzást egyszerűsítheted, de a hirdetésekre költött költségeket is oda összpontosíthatod, ahol biztosan megtérülnek. Az eredményesség érdekében pedig buzdítsd követőid és korábbi vásárlóid user contentek előállítására!

 

Viki írta Viki