interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Merülj el a Canva képszerkesztő rejtelmeiben - 3. rész

Olvasási idő 3 perc
info tipp 2021. 06. 29. kedd
Blog sorozatunk előző két részében kifejtettünk a Canva működését, majd lépésről lépésre megmutattuk, hogyan készíts tartalmakat. Ha idáig eljutottál, akkor nem sok választ el attól, hogy ügyes Canva felhasználóvá válj. Most megmutatunk néhány praktikát, melyekkel elkápráztathatod követőtáborodat sőt, mi több, gyarapíthatod is és javíthatsz tartalomgyártási stratégiádon.

Canva billentyű parancsok

Ha már belejöttél a tartalmak gyártásába, akkor valószínűleg már a kezdethez képest töredék idő alatt készítesz kreatívokat. Billentyűkombinációk használatával lefaraghatsz még egy kis időt. Mutatjuk is a leghasznosabbakat.

Elemek
  • Megkettőzés: Ctrl + D billentyű
  • Mozgatása: Nyilakkal
  • Törlés: Delete billentyű
  • Másolás: Ctrl + C billentyű
  • Beillesztés: Ctrl + V billentyű
Szöveg
  • Szövegbox beszúrása: T billentyű
  • Jobbra igazítás: Ctrl + shift + R billentyű
  • Középre igazítás: Ctrl + shift + C billentyű
  • Balra igazítás: Ctrl + shift + L billentyű
  • Stílus másolása: Ctrl + alt + C
  • Stílus beillesztése: Ctrl + alt + V

Időzítés közösségi platformokra

Ez a funkció csak a PRO felhasználók számára érhető el, emellett rendelkezni kell Instagram Business fiókkal, mely egy Facebook oldalhoz hozzá van kapcsolva.

Jelenleg ezekre a platformokra tudsz időzíteni:
  • Instagram
  • Facebook oldal és csoport
  • Twitter
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Slack
  • Tumblr

Ha PRO fiókod van és már furdal a kíváncsiság, hogyan tudsz közvetlenül a Canva-ból a fent említett oldalakra időzíteni, akkor olvass tovább.

1. Jelentkezz be fiókodba
2. Kattints rá a “Tartalomtervező” menüpontra (Itt fogod látni ütemezett bejegyzéseidet)
3. Döntsd el melyik napra szeretnél posztot időzíteni, állj rá a kurzorral és koppints a plusz ikonra
 
 
4. Válaszd ki a posztolni kívánt tartalmat. Ha nemrég készítetted el, akkor a “Recent” alatt fog megjelenni. Viszont ha régebben, akkor “Könyvtár”-ba fogod megtalálni és könnyebb dolgod van, ha mappába vannak rendszerezve terveid. Kiválaszthatsz egy sablont is, de készíthetsz egy teljesen egyedi tervet, ha a “Terv készítése”-re koppintasz.
 
5. Ha megtaláltad a kreatívot akkor még lehetőséged van módosítani a dátumot, majd mindenképpen állítsd be a posztolás pontos idejét. Ezután válaszd ki a felületet, ahova posztolni szeretnéd és gépeld be a bejegyzés szövegét emojikkal.
 
6. Végül koppints rá a “Bejegyzés ütemezése”-re vagy mentsd el vázlatként.
 
Tipp: Ha az ütemezett bejegyzésed nem került ki, akkor csekkold email fiókodat, mert levélben tájékoztatnak a problémáról.
 

Canva sablonok

Több ezer ingyenes, használatra kész sablonnak ad otthont a Canva. Ezeket felhasználhatod, módosíthatod, de akár inspirálódhatsz is belőlük, ha kifogytál az ötletekből vagy csak nem jön az ihlet.
 
Ez vagy az?

Tegyél fel márkáddal kapcsolatban eldöntendő kérdéseket, kép vagy szöveg formájában. Ha például cipő boltod van, akkor fotózz le kettő cipőt, oszd meg sztoriban vagy posztban és döntsék el követőid, melyik a tetszik nekik jobban. Ha a szövegeset választod, akkor gyűjts össze ellentétes párokat oszd meg sztoridban és “hívj ki” embereket a megválaszolására. Ezáltal ők is meg fogják osztani történetükben. Ezzel a módszerrel rendkívül egyszerűen bírhatod interakcióra követőidet és jobban megismerheted igényüket és ízlésüket.

Tipp: Instagramon a szavazó matricát is segítségül hívhatod.

Forrás: www.canva.com
Kérdezz tőlem

Engedd követőtáborodnak, hogy jobban megismerjen téged. Készíts Canva-ba egy szuper esztétikus kreatívot és válaszold meg a kérdéseket. Ha elég bátor vagy akkor live vagy videó formába tedd ezt. Így növeled a bizalmat követőid felé és máskor is bátran fognak hozzád fordulni.

Tipp: Ha nincs sok időd szöszölni a kreatívval, akkor tölts le egy hátteret a Canva-ból, majd oszd meg sztoriban kérdés matricával. 

Forrás: www.canva.com
Feladat lista

Készíts egy üres “To Do List”-et, melyet posztolj Facebookra vagy Instagram sztoriba. Így követőid kinyomtathatják és kitölthetik, viszont ha igazán menő vagy, akkor kitölthető pdf-ként osztod meg velük. Csekkold a miénket.

Forrás: www.canva.com

Végül összegyűjtöttünk Neked 5 tippet, melyet ha kipróbálsz, akkor mindenki csak ámulni fog, hogy milyen profi vagy. 

Helyezz egymásra elemeket
Szeretnéd valamelyik részt előrébb helyezni? Kattints rá az adott grafikára, majd a pozíció gomb segítségével rakd előrébb vagy hátrébb.

Tipp: Két egyforma alakzattal pillanatok alatt 3D-s hatást érhetsz el.

 
Varázsold szuper keretbe képeidet
Böngéssz a keretek között, melyek közül a legnépszerűbb a telefon és a laptop. Válaszd ki a legszimpatikusabb, majd könnyedén húzd rá a fotódat. 

Tipp:  Illeszd be telefon vagy laptop keretbe honlapod főoldalát vagy landing page-d.

Dobd fel különleges effektekkel terveidet
Írd be a fotó keresőbe például a “smoke” vagy a “fire” szót és számos szuper elemet találsz.

Tipp: Ha PRO fiókkal rendelkezel, akkor könnyedén eltüntetheted a hátteret a képekről az effektusokon belül a “Háttér-eltávolító” segítségével. Ne bánkódj, ha nincs előfizetésed, csupán írd oda kereséseid mögé a “png” szót.

Szúrj be hangfelvételt tartalmaid alá
Kattints rá a feltöltések almenüre, ahol egyszerűen tölts fel médiafájlt, majd húzd rá a képre. Fontos, hogy MP4-videó formátumban töltsd le a tartalmad.
 
Animáld képeidet
Ha már posztolásra készen áll a terved akkor dobd fel egy kis animációval, hogy biztos megállítsd követőidet a görgetésben. Ezt úgy tudod megtenni, hogy bal sarokban rákattintasz az animálás gombra, végül döntsd melyik passzol a legjobban tartalmadhoz. Itt is fontos az MP4-videó formátum a letöltésnél.

Tipp:  Figyelj oda arra, hogy ne vidd túlzásba az animálást.

Zárógondolat

Ha végig követted három részes sorozatunkat, akkor már biztosan Te is egyetértesz velünk, hogy nincs a Canva-nál klasszabb képszerkesztői program. Reméljük hozzá tudtunk járulni tartalomgyártási stratégiád tökéletesítéséhez.

Laura írta Laura