interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

Marketingszótár - Mit jelent az AIDA modell?

Olvasási idő 1 perc
info tipp 2021. 09. 24. péntek
Tökéletes reklám nem létezik. Az AIDA modell segítségével azonban jelentősen növelhetjük a promóciónk hatékonyságát!

Az “AIDA” mozaikszó négy angol szó kezdőbetűiből áll össze:

A - Attention, azaz Figyelem
I - Interest, azaz Érdeklődés
D - Desire, azaz Vágy
A - Action, azaz Cselekvés
 

A betűk sorrendje tulajdonképpen a hirdetés lépéseinek sorrendjét szimbolizálja. A négy lépcsőfok teteje a kitűzött, egyéni konverzió elérése, például a vásárlás beteljesülése vagy hírlevél feliratkozás.

1. Attention - Figyelem

Egy hirdetés elsődleges célja a potenciális vásárlók figyelmének felkeltése. Ez számos formában valósulhat meg, akár egy látványos fotóval vagy kreatívval, akár szembetűnő felirattal és szöveggel. A közösségi médiában egyre nehezebb megállítani a közönséget a görgetésben, így ez sarkalatos pontja minden social media tartalomnak

2. Interest - Érdeklődés

Itt derül ki, hogy jó eszközzel keltettük-e fel az érdeklődő figyelmét. Ha számára szimpatikus volt a látvány, azonban a szöveg nem azt kínálja számára, amire számított, máris mínuszból indulunk az ő szemében. Ezért (is) nagyon fontos, hogy a figyelemfelkeltés soha ne legyen félrevezető és öncélú.

Fontos továbbá, hogy az alapvető kampánycél alapján alkossuk meg az illusztrációt és a szövegezést, valamint, hogy egyszerre hassunk az érzelmekre és az értelemre!

3. Desire - Vágy

A vágy kialakulásához elengedhetetlen, hogy az érdeklődő azonosulni tudjon a történettel. Ismerjen magára, akár a felvázolt problémák között, akár a megjelenített szituációban vagy élethelyzetben. A cél ebben az esetben, hogy azonnal meg is tudja hozni a vásárlási döntést, de fél sikernek (és egy remek remarketing alapnak) tekinthetjük azt is, ha már szöget ütött a vásárlás gondolata a célszemély fejében.

4. Action - Cselekvés

A siker kapujában vagyunk, ha cselekvésre tudjuk rávenni az érdeklődőt. Ide soroljuk például, ha a közösségi média hirdetésből átkattint a honlapra és kosárba helyezi a terméket. Ez azonban még nem egyenlő a vásárlással. Így nem elegendő, hogy egy remekül megírt hirdetéssel bombázzuk a vásárlót, a honlapnak, webshopnak vagy az érintett landing oldalnak is harmonizálni kell az üzenettel és persze a minőséggel.

TIPP: A 3. és 4. lépés között használjunk CTA-t, azaz cselekvésre ösztönző panelt. Egy “Tudj meg többet!, “Olvass tovább!”, “Csapj le rá most!” mondat használata ugyanis jelentős mértékben növelheti a kattintások számát.

Viki írta Viki