haladó tipp 2024.10.03., csütörtök
5 perc

A konverziós célok minden hatékony Meta hirdetési stratégia központi elemei. Segítenek meghatározni a sikert, mérni a teljesítményt, és optimalizálni a kívánt műveletet. Ha nem a konverziókra fókuszálsz, valószínűleg félrevezető, alacsony minőségű eredmények között fogsz sodródni.

Éppen ezért hoztunk létre egy lekövethető csekklistát, hogy lásd, milyen lépések szükségesek a pontos konverzió méréshez: 

  • Pixel hozzáadása a honlaphoz
  • Standard események beállítása
  • Egyéni események optimalizálása
  • Egyéni konverziók meghatározása 
  • Konverziós API összekapcsolása webes eseményekkel
  • Konverziós API offline eseményekhez való csatolása 
  • Események tesztelése
  • Attribúció megértése
  • Eredmények értelmezése

Kezdjünk is bele!

1. Meta Pixel hozzáadása 

A Meta pixel egy kódrészlet, amely egyedi az azt irányító hirdető számára. Amikor a weboldalad egy oldala betöltődik, a pixel is betöltődik. Ekkor bármilyen konverziós eseményt hozzá lehet rendelni a pixelhez.

Fel kell venned a pixelt minden egyes aloldalra a weboldaladon. Ha néhány oldalt harmadik fél kezel, és lehetőséged van a pixel beszúrására, tedd meg ott is. Ha népszerű CMS rendszerekkel dolgozol, akkor szerencséd van, hiszen létezik egyszerűbb integráció is, lásd a Shopify vagy a Wordpress esetében. De egyedi fejlesztésű honlap esetén sem vészes a feladat, hiszen minden parancs és javaslat lekövethető, így könnyen be tudod állítani, vagy kiszervezni a fejlesztődnek.

A gyakorlatban:

Készíts egy pixelt. A kezdéshez lépj az Eseménykezelőbe, és kattints balra az Adatforrások csatlakoztatására. Válaszd ki a Webet. Add meg az adathalmaz nevét (amit a pixelnek nevezel), majd kattints a "Létrehozás" gombra. Ha használsz egy olyan partnert, amely integrálható, válaszd azt.

Másold ki a pixel kódot, és illeszd be a weboldalad sablonjának fejléc szakaszának aljára (közvetlenül a záró „head” címke elé).

Ilyen egyszerű. De mi van, akkor ha már korábban hoztál létre egy pixelt, amit most importálnál?
Ha már rendelkezel pixellel, keresd meg az Eseménykezelőben, az Adatforrások között. Ha a pixel nem mutat tevékenységet, válaszd a Meta Pixel beállítása opciót.

Ha már volt tevékenység a pixelen, kattints az "Események hozzáadása" legördülő menüre az Áttekintés fülön, és válaszd az "Új integráció hozzáadása" lehetőséget. Válaszd ki a "Meta Pixel"-t, majd kattints a "Beállítás" gombra. Választhatsz, hogy kézzel adsz hozzá kódot vagy partner integrációt használsz. Ettől a ponttól a lépések megegyeznek az új pixel létrehozásával.

2. Standard események

A pixel önmagában nem sokat ér események nélkül. Az események értesítik a Metát, amikor egy fontos művelet megtörténik, hogy az attribúciós célokra felhasználható legyen. Például, ha valaki, aki látta vagy rákattintott a hirdetésedre, végrehajtja az adott eseményt, az jelenthető lesz a Hirdetéskezelőben.

A standard események előre definiált műveletek, amelyeket bármely hirdető nyomon követhet. Példák: Vásárlás, Kosárba helyezés, Pénztár indítása, Regisztráció befejezése és Lead.

Standard események manuális hozzáadása
A standard eseményeket külön kódrészlettel kell megjelölni, ami fontos, ha kézzel adod hozzá őket. A fő pixel minden oldal betöltésekor betöltődik, azonban egy esemény jobb esetben csak akkor töltődik be, amikor az általa képviselt művelet befejeződött. Vagyis egy vásárlás kapcsán, a legjobb megoldás, ha a lefutás a sikeres vásárlást követő megerősítő oldal betöltése után következik be.

3. Egyéni események

Az egyéni események fogalma elég egyszerű. Ezek olyan fontos műveletek, amelyeket nem lehet a Meta standard eseményeivel meghatározni. Amikor csak lehet, használj standard eseményeket. A Meta világszerte számos hirdetőtől gyűjt standard eseményadatokat, hogy optimalizálja a hirdetések kézbesítését, és biztosítsa, hogy azok az emberek lássák a hirdetéseket, akik a legvalószínűbb, hogy végrehajtják a kívánt műveletet.

A weboldaladon számos olyan fontos műveletet követhetsz nyomon, amelyeket nem lehet standard eseményekkel definiálni. Ezek közé tartozhatnak:

  • 2 perc idő egy oldalon
  • 50%-os görgetési mélység
  • 2 perc és 50%-os görgetés egyidejűleg
  • Videó megtekintés
  • Podcast lejátszás
  • Google hivatkozás
  • Belső linkre kattintás
  • Külső linkre kattintás

Az egyéni eseményeket a honlap általában egyéni kód segítségével küldik el. Ezek ugyanazt a kód struktúrát használják, mint a standard események, de te határozhatod meg őket. Ha egy olyan eseményről van szó, amelyet a Meta nem ismer fel név szerint, akkor azt már egyéni eseménynek könyveli el.

4. Egyéni konverziók

A standard és egyéni események fontos műveletek nyomon követésére szolgálnak, hogy jelentéskészítésre, optimalizálásra, sőt célzásra is használhatók legyenek. Az egyéni konverziók hasonlóak, de nem szabad őket standard vagy egyéni események helyettesítésére használni.

Gondolj rájuk úgy, mint egy vásárlási eseményre, amely akkor aktiválódik, amikor valaki vásárol tőled. Ez lehet a legdrágább vagy a legolcsóbb terméked. Lehet egy tréning kurzus vagy egy póló. Minden ilyen konverzió kategorizáltan vásárlásként lesz nyilvántartva.

Az egyéni konverziók lehetővé teszik ezen vásárlások szegmentálását. Ehhez nincs szükség kódra vagy partner integráció segítségére. Mindez az Eseménykezelőn belül történik.

A gyakorlat a következő:

Kattints az "Egyéni konverziók" fülre. Ezután kattints az "Egyéni konverzió létrehozása" gombra. Létrehozhatsz egy egyéni konverziót azon az adott URL-en alapulva, amelyet valaki megtekint. Vagy választhatod a konkrét standard vagy egyéni eseményt és létrehozhatsz egy szabályt az adott URL, hivatkozó domain alapján, amikor az esemény aktiválódott.

Egy gyakori felhasználási módja az egyéni konverzióknak az, hogy az Ads Manager jelentéseiben hozzáadsz egy oszlopot a kifejezetten promótált termék vásárlásához. A Meta "Eredmények" oszlopa egyébként az összes vásárlást tartalmazza, amely a hirdetéseidhez kapcsolható, de előfordulhat, hogy azok, akik kapcsolatba lépnek a kampányaiddal, valami olyat vásárolnak, amit nem promótáltál. Vagyis az egyéni konverzió több bizonyosságot nyújthat számodra, hogy valójában mi is történt. 

5. Konverziós API webes eseményekhez

A Konverziós API célja, hogy eseményeket közvetlenül a szerveredről küldjön a Meta felé. A böngészőből érkező pixel eseményekkel kombinálva ez segíthet teljesebb képet adni az ügyfelek által végrehajtott konverziókról.

Természetesen két fő módja van annak, hogy egy tipikus vállalkozás kihasználja ezt. Az egyik a webes eseményekre vonatkozik (a másikról az offline eseményeknél lesz szó). Ahogy korábban említettük, évek óta pletykálnak a Meta pixel megszűnéséről, hiszen már nem olyan megbízható, mint korábban. Ennek okai főként az adatvédelmi korlátozások és a cookie-k blokkolása. A lényeg az, hogy a pixel önmagában már komoly hiányosságokkal küzd.

A Konverziós API a webes eseményekhez lehetővé teszi, hogy egy második esemény készletet küldj a weboldaladon végbemenő aktivitásokról konkrétan a saját szerveredről. Önmagában a Konverziós API webes eseményekhez sokkal megbízhatóbb, mint csak a pixel. Ha mindkét forrásból küldesz eseményeket, a Meta nagyobb valószínűséggel tükrözi a weboldaladon történő valós konverziós cselekményeket.

A megvalósítás itt már picit nehezebb:

Ha rendelkezel technikai szakértelemmel, vagy van valaki a csapatodban, aki igen, a Konverziós API-t manuálisan is be lehet állítani, egyébként partner integrációra lesz szükséged.

A legfontosabb szempont itt a duplikációk kiszűrése. Mivel két különböző forrásból küldesz eseményeket, a Metának el kell tudnia dönteni, hogy az események egyediek-e vagy duplikátumok. Ellenkező esetben a jelentések fel lesznek duzzasztva. Itt lehet különösen hasznos a harmadik fél integrációja. Amikor egy partner kezeli mind a pixel-, mind az API-integrációt, gyakran automatikusan gondoskodnak a duplikációk kiszűréséről.

6. Konverziós API offline eseményekhez

Egy másik ok, amiért a Konverziós API-t használhatod, az az, hogy a Meta számára olyan eseményeket küldj, amelyek nem a weboldaladon történnek. Ebben az esetben offline eseményeket adsz át, amelyek általában a CRM rendszeredből származnak.

Ez a módszer nem minden vállalkozás számára szükséges vagy lehetséges opció. Ha a konverziók kizárólag a digitális térben történnek, és nem okoz problémát a teljes attribúció elérése, nehéz érveket hozni az offline események küldése mellett. Ha azonban offline eseményeket küldesz, a duplikáció kezelése még nagyobb kihívást jelent, és biztosan szükséged lesz egy szakértőre, aki kézben tudja tartani a dolgokat. 

Egy példa az offline események szükségességére:

  • Weboldaladon leadeket gyűjtesz
  • Egy értékesítő felveszi a kapcsolatot ezekkel a leadekkel
  • A vásárlás és egyéb fontos műveletek a CRM-ben kerülnek rögzítésre (nem az ügyfél által indított webes eseményeken keresztül)

Egy másik példa az offline események kihasználására az, amikor olyan hirdetéseket futtatsz, melyek Konverziós leadekre vannak optimalizálva. Ilyenkor offline eseményeket küldesz, hogy a Meta nyomon követhesse az új leadeket a tölcsér különböző szakaszain, így segíthet az optimalizálás javításában.

Fontos megjegyezni, hogy az Offline Konverziós API fokozatosan megszűnik, és 2025 májusától már nem lesz aktív. Persze később továbbra is küldhetsz offline eseményeket, de ezt a fő API-n keresztül kell majd megtenned.

7. Események tesztelése

Amint elkezded küldeni az eseményeket, fontos, hogy teszteld is őket.

Ez az egyik legfőbb oka annak, ha túl- vagy alulszámolod a konverziókat. Ha az események nem megfelelően kerülnek továbbításra (vagy nem történik meg a duplikációk kiszűrése), az eredményeid hibásak lesznek.

Az események tesztelésének elsődleges módja a Meta saját tesztelő eszközében található, az Eseménykezelőben (Events Manager). Itt webes és CRM eseményeket is tesztelhetsz.

Webes események tesztelésekor különbözőképpen vizsgálhatod a szerver oldali és a böngészőből származó pixel eseményeket. Tesztelés közben valós időben láthatod, hogy milyen események kerülnek elküldésre, amikor ellátogatsz egy oldalra. Ez segíthet hibaelhárításnál, ha úgy gondolod, hogy az események nem kerülnek elküldésre, vagy épp túl gyakran találkozol velük.

8. Attribúció megértése

A konverziós események Meta felé történő továbbítása hasznos, de meg kell értened, hogyan működik az attribúció is, ellenkező esetben az egész folyamat értelmetlen.

Az attribúció azt mutatja meg, hogy a Meta hogyan adja a konverziókért járó kreditet egy hirdetésnek. Egyszerűen fogalmazva: ha valaki, akit a hirdetésed elért, rákattintott és konvertált az attribúciós időszakon belül, akkor a hirdetésed egy bizonyos konverziós értékkel lesz gazdagabb.

Az attribúciós beállítást a hirdetéskészlet szintjén lehet meghatározni, amikor weboldali konverziókra optimalizálsz. Az alapértelmezett attribúciós beállítás a 7 napos kattintás és 1 napos megtekintés. Ez azt jelenti, hogy a Meta a hirdetéseidhez társítja a konverziókat, ha valaki a hirdetésedre kattint és 7 napon belül konvertál, vagy ha megtekinti a hirdetésedet (anélkül, hogy kattintana), és egy napon belül konvertál.

Az attribúciós beállítások az alábbiak szerint módosíthatók:

  • Kattintás: 7 napos vagy 1 napos
  • Megtekintés: 1 napos vagy nincs
  • Interaktív megtekintés: 1 napos vagy nincs (csak videóknál releváns)

Az attribúciós beállítás két dolgot szabályoz:

  1. Hogyan jelenti alapértelmezetten a konverziókat.
  2. Hogyan optimalizálják a hirdetésed elérését.

Fontos megjegyezni, hogy a Meta egy utolsó kattintásos attribúciós modellt használ. Két hirdetés nem kaphat kreditet ugyanazért a konverzióért. Ha valaki két különböző hirdetéssel lépett kapcsolatba a konverzió előtt, az attribúció a legutóbbi kattintáshoz kapcsolódik. Ha egyik hirdetés sem volt kattintva, és a megtekintés az attribúciós időszakon belül történt, a legutóbbi megtekintés kapja a kreditet.

9. Eredmények értelmezése

Nem mindig veheted az eredményeidet készpénznek. Szükséged lesz egy kontextusra az a számok mögött. Mutatunk két funkciót, melyek különösen hasznosak ebben a tekintetben.

Attribúciós beállítások összehasonlítása
Tegyük fel, hogy az attribúciós beállítás 7 napos kattintás és 1 napos megtekintés, ahogy a legtöbb esetben. Hány konverzió történt megtekintés alapján? Hányan konvertáltak a kattintást követő egy napon belül? Ez a kontextus kulcsfontosságú.

A Oszlopok legördülő menüjében válaszd az Attribúciós beállítások összehasonlítása lehetőséget. Innen hozzáadhatod az oszlopokat minden attribúciós időszakhoz – még akkor is, ha az nem volt alkalmazva az attribúciós beállításnál. Még egy 28 napos kattintási opció is elérhető. Többségében az 1 napos megtekintés attribúcióval rendelkező konverziókat látsz? Ebben az esetben valószínű, hogy ez egy remarketing kampány, és sok konverzió anélkül is megtörtént volna, hogy a hirdetésed megjelent volna. Ha többnyire 1 napos kattintásos konverziók vannak? Ez jó jel, hogy a hirdetéseid közvetlenül hozzájárultak a konverziókhoz.

Ez nem jelenti azt, hogy a megtekintés alapú vagy 28 napos kattintásos konverziók értéktelenek lennének, de a kontextus fontos.

Első konverzió
Ez az attribúciós beállítások összehasonlításának legújabb funkciója, amely segít megoldani azokat a helyzeteket, amikor az eredmények felfújtnak tűnnek. Tegyük fel, hogy valaki rákattint a hirdetésedre, és három külön vásárlást hajt végre az attribúciós időszakon belül. Ebben az esetben mindhárom konverzió jelentésre kerülne. De beállíthatod, hogy csak az első konverzió jelenjen meg a jelentésben. Amikor ezt megteszed, drasztikus különbséget láthatsz az eredményekben – különösen a nem vásárlási konverziók esetében.

Összefoglalva

A Meta kampányok konverzió mérésének helyessége elengedhetetlen a hirdetési teljesítmény optimalizálása és a befektetések megtérülésének maximalizálása érdekében. A pontos mérések és események beállítása lehetővé teszik számodra, hogy nyomon követhesd a felhasználói interakciókat, azonosíthasd a hatékony stratégiákat, és finomhangolhasd a kampányaidat a célzott közönség eléréséhez. A helyes adatgyűjtés segít a jövőbeli kampányok tervezésében és a marketingbudget hatékony felhasználásában is.

Tanácsra lenne szükséged? Kiszerveznéd a PPC folyamataidat? 

Az interword csapata figyel rád!