Ha egy egyszerű megoldást keresel arra, hogy megoszd Instagram követőiddel a közelgő eseményeidet, akkor olvasd el a blogunkat, amelyből megtudhatod mik is azok az Insta emlékeztetők és hogyan tudod őket könnyedén beépíteni online marketingedbe!
Mik azok az Instagram Reminderek / Emlékezetők?
2022. januárjában elindított Instagram Emlékeztetők egy új funkció a hírfolyam bejegyzésekhez. Ha emlékeztetőt adsz a posztodhoz, a felhasználók beállíthatják, hogy értesítést kapjanak a tartalomban megjelent eseményről, vagy promócióról.
A reminder bekapcsolása után, a megjelölt időpont előtt nem sokkal, az Instagram automatikusan egy értesítést küld a felhasználóknak. A hírfolyamban az esemény előtt 24 órával, 15 perccel, és a kezdés időpontjában is kapnak értesítést. Azok a felhasználók, akiknél engedélyezve vannak a push notification-ok is, 15 perccel a kezdés előtt és kezdéskor kapnak értesítő üzenetet. Ezek az emlékeztetők tartalmazzák az esemény nevét, a beállító fiók nevét, és egy linket az eredeti bejegyzéshez.
Egyelőre a funkció az Instagram professzionális fiókjainál érhető el. Ami a posztok típusát illeti, a képeknél, videóknál és carousel bejegyzéseknél működik.
Így hozzunk létre emlékeztető bejegyzést, 4 lépésben:
- Nyisd meg az alkalmazást, és kattints a “+” ikonra, új bejegyzés megosztásához.
- Tölts fel egy vagy több képet és/vagy videót, ha szükséges szerkeszd meg/adj hozzá filtert.
- Ha megvagy a szerkesztéssel, kattints a “tovább” gombra, majd az Új bejegyzés lapfülön kattints rá az “Emlékeztető beállítása” menüpontra. Válassz egy ötletes nevet, majd válaszd ki az esemény kezdési időpontját.
-
A bejegyzés áttekintése és ellenőrzése után, már csak közzé kell tenned a tartalmat. Közzététel után, a bejegyzés bal alsó sarkában automatikusan megjelenik egy kis harang ikon, amivel aktiválni tudják az emlékeztetőt.
Ha kihagytál egy fontos információt, vagy változott az időpont, ne aggódj, közzététel után is tudod szerkeszteni a részleteket! Koppints a bejegyzés jobb felső sarkában található három pontra a tartalom szerkesztéséhez.
Így hozd ki a legtöbbet az emlékeztető bejegyzéseidből:
- Használj részletes címet: Amikor kiválasztod az eseményed nevét, csábító lehet, hogy minél konkrétabb, rövidebb nevet válassz, azonban ebben az esetben, nem ez lesz a legjobb stratégia. Ne felejtsd el, hogy amikor a felhasználók megkapják az emlékeztetőt, nem látnak sok részletet. Ha az értesítésből nem derül ki, hogy pontosan mi történik, akkor nem biztos, hogy részt fognak venni rajta. Ezért törekedj arra, hogy a cím minél részletesebb legyen, például a “Termékbemutató” helyett használj valami olyasmit, hogy “Limitált kiadású >márka< táska bemutató”.
- Az eseménynév mező korlátozott karakterszámmal rendelkezik, ezért a bejegyzés leírásában tovább tudod részletezni. Mivel az Instagram emlékeztető értesítései az eredeti bejegyzésre mutatnak vissza, fontos, hogy minden releváns részletet könnyen megtaláljanak követőid!
- Tartalmazzon a bejegyzés CTA-elemeket: Mivel az emlékeztetők viszonylag újak az Instagramon, előfordulhat, hogy nem mindenki tudja, hogy hogyan kell használni és mire jó. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember kapcsolja be az értesítést, szerepeltess egy egyértelmű cselekvésre ösztönzést a leírásban, vagy a kreatívban. Például: “Kapcsold be az emlékeztetőt, hogy ne maradj le a pénteki bemutatóról!”
- Használd ki az Instagram adta lehetőségeket, például adj hozzá helymegjelölést, személyeket, vásárlási címkéket.
- Használd fel többször az elkészített Emlékeztetőidet! Miután felvittél egy eseményt, a megadott időpont lejáratáig tudsz posztokat hozzárendelni. Ez azt jelenti, hogy több, ugyanazt az eseményt reklámozó bejegyzést is közzétehetsz. Azok a felhasználók, akik egy másik, ugyanazt az eseményt megosztó bejegyzésre jelentkeztek, látni fogják, hogy az értesítés be van már kapcsolva.
- Ha törölni szeretnél egy bejegyzést - és több poszthoz rendelted hozzá ugyanazt az eseményt, nyugodtan megteheted, az esemény nem fogod megszűnni. Azonban, ha csak egy bejegyzéshez rendelted hozzá, a törlésével az eseményed is megszűnik.
- Az Instagram lehetővé teszi, hogy akár három hónappal előre tudj létrehozni eseményt, így bőven van időd a reklámozásra, lehetőségeid kihasználására.
- Annak érdekében, hogy még több emberhez eljusson a bejegyzésed, meg is oszthatod azt Story-ban. Mivel az esemény dátuma jól látható a történetekben, az emlékeztető bejegyzések megosztása nagyszerű lehetőség lehet az események népszerűsítésére.
Az Instagram emlékeztető bejegyzés használatának módjai
Ezek a bejegyzések eseményeket és még sok mást is promótálhatnak.
Összegyűjtöttünk öt módszert, amellyel vállalkozásod könnyedén kihasználhatja ezt a funkciót:
- Online és élő események: Az emlékeztető bejegyzések ideálisak az online előadások, webináriumok népszerűsítésére. Akár hangulatvideókat is megoszthatsz korábbi eseményekről, és bepillantást engedhetsz követőidnek, hogy mire számíthatnak a következő alkalommal.
- Tartalom droppok: Új videót, vagy letölthető tartalmat tervezel közzétenni? A funkció segítségével azonnal értesülnek követőid az új tartalom elérhetővé válásáról!
- Nyereményjátékok és versenyek: Szeretnéd növelni márkád vagy terméked ismeretségét? Az Instagramon létrehozott nyereményjátékok nagyszerűek lehetnek a márka nagyobb közönség számára történő bemutatására, vagy követőid által generált tartalom ösztönzésére. Poszt sorozatot hozhatsz létre, amely kiemeli a nyereményeket és ösztönzi követőidet a játékban való részvételre. A verseny végét jelölő emlékeztetővel pedig ráhangolhatod Őket a játékra és az eredményhirdetésre.
- Új termék bevezetése: A funkció tökéletes arra, hogy új termékedről megjelenés előtt posztolj és kíváncsivá tedd követőidet. Különösen hasznos, ha limitált számú a készleted, hiszen a reminder segítségével a megjelenés időpontjában meg tudják vásárolni azt.
- Értékesítés, készlet érkezése: Vállalkozásod korlátozott mennyiségben termel, de rendszeres a termékfeltöltés? Vagy valamilyen kedvezményt tervezel? A funkció tökéletes megoldást nyújt arra, hogy közönséged naprakész tudd tartani.
Használj alternatívákat is!
Bármennyire is sokoldalúak az emlékeztető bejegyzések, nem ez az egyetlen módja a közönség értesítésének! A következő funkciókat használva még változtosabban tudod felhívni követőid figyelmét:
- Instagram élő értesítések: Tudtad, hogy Instagram Live-hoz is tudsz eseményt létrehozni? Az élő videó kiválasztása után kattints a naptár ikonra, ahol miután címet és kezdő dátumot adtál Live-odnak, időzítheted azt. Ezt követően meg tudod osztani bejegyzésként is, amihez az Instagram automatikusan hozzá adja az esemény részleteit és emlékeztetőt hoz létre. Az Instagram új funkciójának köszönhetően a biódban is megjelenik a tervezett, közelgő esemény.
- Visszaszámláló matricák: Ha szeretnéd tovább népszerűsíteni, posztolj róla Instagram Story-t, és tegyél rá egy visszaszámláló matricát! A követőid a visszaszámlálásra koppintva bekapcsolhatják a remindert, vagy akár tovább oszthatják saját történetükbe.
Nem számít milyen jellegű eseményen gondolkozol, az Instagram Emlékeztető funkcióját mindegyiknél ki fogod tudni használni! Könnyedén növelheted vele tartalom megtekintéseid és eladásait számát, vagy rendezvényeid látogatottságát! Minket meggyőzött, és Téged?