A közösségi média platformokon való aktív jelenlét egy kulcsfontosságú tényező a követőszerzéshez. Ez azonban nem egy egyszerű dolog, hiszen napjainkban minden felületen rengeteg tartalommal versenyzünk a figyelemért.
A megfelelő platformokon megfelelő tartalmakkal, és kommunikációs eszközökkel igyekezzük elérni, hogy az oldalunkra látogatókból követők legyenek - ehhez alapos stratégiára, átgondoltságra van szükség.
Ebben segíthetnek a következő tanácsaink, amelyekkel garantáltan több követőt szerezhetsz!
1. Légy aktív!
Az első és legfontosabb dolog, hogy ismerd a célközönséged, és vizsgáld meg a már meglévő követőid igényeit. Ez mindennek az alapja, hiszen ha tudod, milyen tartalmakat fognak kedvelni, akkor lényegében megadod az alapot nekik arra, hogy további tartalmakat keressenek oldaladon.
Kommunikálj követőiddel, vizsgáld meg mikor a legaktívabbak, lépj velük interakcióba és ragadj meg minden lehetőséget hogy visszajelzéseket küldj nekik - így kisebb az esélye annak hogy elfelejtenek téged.
Légy aktív, építs ki rendszeres posztolási rutint, és platform specifikus stratégiákat!
2. Építs brandet!
Az online médiában való jelenlétünk alapját maga a brand-identitásunk adja. Minden általunk megosztott tartalomnak a márkánkat és annak arculatát / üzenetét kell tükröznie, hiszen ez elengedhetetlen ha a kompetitív piacon ki akarunk tűnni versenytársaink közül.
Az autentikus brandinghez elengedhetetlen, hogy egyediséget és valódi értékeket közvetítsünk. Ne csak promóciót, ne csak fizetett hirdetéseket, vagy együttműködéseket. Teremtsünk egy olyan esztétikus oldalt, ahol elkülönülnek az előbb említett tartalmak, a valódi üzenettel bíró posztjainktól.
Próbáljunk olyan brandet kialakítani, ami valóban minket tükröz.
3. Kövess releváns oldalakat!
Miért is fontos, hogy a saját oldaladhoz hasonló “konkurenciákat” kövess?
Nos, ez sok szempontból előnyt jelenthet számodra! Először is, láthatóvá válsz más tartalomgyártók számára, miközben a saját (piaci) közegedben maradsz.
Másodszor pedig, minél több hasonló oldalt követsz, annál egyszerűbben tudsz inspirálódni és ötleteket meríteni.
Illetve előnyös megvizsgálni, hogy az adott posztjaid milyen mértékű elérést generálnak - a piacismeret, tulajdonképpen egy hosszú távú növekedési stratégia.
Mindemellett fennáll a lehetőség arra is, hogy kölcsönös támogatás - vagy éppen együttműködés - alakulhasson ki a felek között.
Azonban vigyázz, hiszen könnyen áteshetsz a ló túloldalára, és tudalatt elkezdhetsz lemásolni bizonyos tartalmakat - inspirálódni szuper, de utánozni már kevésbé.
4. Használd a SEO-t!
Ha már szó esett a konkurenciáról, akkor érdemes még arról is beszélni, hogy milyen módon tudsz kitűnni közülük. Ebben nagy segítségedre lehet a SEO, azaz a keresőoptimalizálás.
A keresőoptimalizálás és a közösségi média tulajdonképpen kéz-a kézben járnak a követőbázis növekedése érdekében.
Minél aktívabb vagy a közösségi médiában, és minél több elérést, megosztást generálnak tartalmaid, annál nagyobb eséllyel kerülhetsz előrébb a keresőben. Emiatt érdemes tudatosan optimalizálni a profilodat és előnyödre fordítani azt - ezért is használj mindig releváns kulcsszavakat, hashtageket, backlinkeket.
Ha szeretnél tovább olvasni a SEO és a közösségi média kapcsolódásáról, akkor egy régebbi cikkünket ajánljunk!
5. Dolgozz együtt másokkal!
Talán az egyik leghasznosabb módszerek egyike, ha egy olyan céggel / influenszerrel dolgozol együtt, akik ugyanazt az értékrendet közvetítik amit te.
Amellett, hogy egy szuper együttműködés alakulhat ki, remek lehetőséget teremt a követőszerzésre is. Az együttműködő felek követőbázisa kölcsönösen megismeri a másikét, ezáltal mindkét oldal profitálhat belőle.
Természetesen ez függ a kollaboráció jellegétől, hogy milyen célt szolgálnak, és hogy milyen formában képesek megvalósítani azt. Ilyen lehet például egy nyereményjáték (követőknek is előnyös), fizetett együttműködés, vagy éppen közös tartalomgyártás.
Vegyünk például egy bőrápolási márkát, és egy beauty-influenszert, ahol a márka termékeket küld az alkotónak, promócióért cserébe - itt is tulajdonképpen a kölcsönös együttműködésre alapozva.
Kollaboráció előtt mindenképpen tűzz ki világos célokat, és válassz megbízható partnereket - a rossz hírnév nem hiányzik senkinek!
Ez a stratégia amellett, hogy segít új követőket bevonzani, hitelesíti márkádat, nagyobb elérést biztosít és tovább építi a szakmai vagy üzleti kapcsolataid.
6. Használj fel UGC - tartalmakat!
Ha kevés követővel rendelkezel, mikrofinluenszernek számítasz, esetleg nem szeretnél kollaborálni senkivel, vagy nem találsz megfelelő partnert - akkor fordulj a követőidhez!
A User-Generated Content (UGC) tartalmak igazi drágakövek - ingyenesek, hitelesek és közösségépítő hatásuk van. A felhasználók által készített tartalmak valójában meggyőzőbbek a brand üzeneteknél - segítenek hitelessé tenni márkádat, és a potenciális vásárlókban bizalmat építenek.
A leggyakoribb eszközök és módszerek pedig:
- Hashtag-kampány - lásd: #RunningWithNike
- Újraposztolás - például: Instagram történet / Tiktok duett, Facebook megosztás.
- Hirdetés - UGC- alapú minőségi képeket vagy videókat kiválogatva hirdetésekbe, promóciós videókba helyezni.
- Instagram Highlight - például “Rólunk mondtátok” címmel, beemelni azokat a tartalmakat ahol megemlítettek.
Mielőtt követőd tartalmait tovább osztod, mindig győződj meg arról, hogy az adott fél ebbe beleegyezik-e.
7. Hirdess tudatosan!
A követőszerzéshez lényeges, hogy az általad aktívan használt platformokon hirdetve legyenek tartalmaid.
Sokszor azonban megnehezítheti helyzeted az algoritmus, és megesik, hogy tartalmaid kevés elérést generálnak. Fizetett kampányokkal jelentősen javítani tudsz az eléréseiden, és felgyorsíthatod követőbázisod növekedését - különösen akkor, ha üzeneted egyértelmű, rövid és figyelemfelkeltő.
Fontos szempont még, hogy ne csak egy felületen hirdess, hiszen a felhasználók egyszerre több platformon is jelen vannak. Ha követed ezt a módszert, akkor lehetőséged lesz nagyobb közönséget elérni, többféle érdekeltségű és igényű követőt szerezni. Mindehhez viszont szükséges ismerned az adott közösségi oldalak sajátosságait, és az ahhoz kötődő célcsoportokat - így stratégiád is hatásosabb lesz.
A több felületen való hirdetéshez (cross-promote advertising) használhatsz linkeket, amelyekkel a felhasználókat könnyedén átnavigálhatod egyik platformodról a másikra. Használj CTA-kat, mint például: “ Kövess be Instagramon, hogy ne maradj le további exklúzív tartalmaimról!” vagy “ Ha szeretnél többet megtudni erről a témáról, akkor kattints a linkre!”
8. Használj új platformokat!
Fedezz fel új platformokat és kezdj el új közösséget kiépíteni. Itt valószínűleg kevésbé telítődött a piac, csekélyebb a konkurencia és könnyebb pozicionálni magad. A legfontosabb, hogy maradj mindig nyitott az új lehetőségekre, hiszen a közösségi média világa is folyamatosan változik - ne félj váltani, ha szükségesnek érzed.
Legyél körültekintő és gondold át, melyek azok a platformok, amelyek megérik a beléjük fektetett időt, energiát és pénzt. Válaszd ki azokat, amelyeknél biztos vagy benne, hogy márkád üzenetét megfelelően tudod majd kibontakozni.
9. Hozz létre exkluzív közösségeket!
Említettük, hogy mennyire fontos közösséget építeni követőiddel. Ahhoz, hogy ez a kapcsolat még erősebbé váljon, ki kell építened a egyfajta elköteleződést. A hűségépítő stratégia részeként a legelhivatottabbak külön “juttatásokban” részesülnek, mint például személyre szabott hírlevelek, kedvezmények.
A legismertebb fajtája ennek a Youtube-csatorna tagság, ahol a felhasználók különböző kategóriákon belül, egyre több tartalomhoz férhetnek hozzá - de emellett készíthetsz privát Facebook csoportot, vagy Discord szervert is. A lényeg, hogy ezek a tartalmak nem hozzáférhetőek mindenki számára.
Akármilyen módszerrel és akármilyen felületen hozod létre ezeket a közösségeket, mindenképpen olyan tartalmakat biztosíts a tagok számára, amivel garantáltan különlegesnek érezhetik magukat, és ami miatt továbbra is a részesei akarnak majd lenni.
10. Vizsgáld és alakítsd a stratégiád!
Bármennyire is aktív vagy oldaladon, fontos hogy mindig kísérd figyelemmel a médiában való növekedésed. Érdemes rendszeresen megvizsgálni mennyire hatékonyan kezeled platformjaid, milyen arányban vannak a megtekintések, aktivitások, megosztások, és melyek a legjobban teljesítő bejegyzéseid.
A mérésekhez használd az adott platformon belül elérhető analitikát (TikTok Analytics, Instagram Insights), hiszen ezek segítségével megtudhatsz lényeges adatokat - mint például követés szám növekedés, poszt-megtekintések, közönség demográfiája.
Az adatok fényében nemcsak visszajelzéseket kapsz arról, hogy min kellene változtatnod, hanem sokkal eredményesebb stratégiát tudsz kialakítani. Ezzel új ötleteket tudsz megvalósítani, később pedig elemezni azok sikerességét.
Összegzés
A közösségi médiában a követőszerzés nem egyik napról a másikra történik. Ahhoz, hogy sajátos, lojális és aktív követőbázist tudj kialakítani, a felsoroltak alapján érdemes eljárnod.
Legyen tudatos stratégiád, építs ki erős brandet, juttass el minőségi tartalmainkat minél több emberhez, próbálj ki új platformokat, dolgozz össze más tartalomgyártókkal és persze figyeld meg, milyen hatással vannak ezek a tényezők elérésedre.
A közösségi média világa állandóan változik, a sikerért pedig lépést kell tartanunk vele.