info tipp 2021.07.16., péntek
1 perc

Amennyiben vállalkozásod email marketing tevékenységet végez, kétféle feliratkozási mód közül választhat: single opt-in / double opt-in. Most a dupla opt-in legfontosabb információit gyűjtöttük össze.

A dupla az egyszeri opt-intől abban tér el, hogy nem elég a honlap feliratkozási űrlapját kitölteni, hanem az ezt követő visszaigazoló emailben engedélyeztetni kell a hírlevelek fogadását. A kétszeres visszaigazolás előnyökkel és hátrányokkal egyaránt rendelkezik.


Előnyök:

  • Valós, létező email címre küldöd a későbbi ajánlataid és hírleveleid
  • Nagyobb megnyitási arányt produkál
  • Kisebb a leiratkozási arány
  • Adatvédelmi szempontból nagyobb biztonságot jelent

Hátrányok:

  • Az opt-in üzenet gyakran a spam mappába landol
  • A feliratkozók megfeledkezhetnek a második körös visszaigazolásról
  • A single opt-in egyszerűbb, mobilbarát folyamat

A dupla opt-in esetében tehát a feliratkozó kitölti az űrlapot, megadja a szükséges adatokat, valamint elfogadja az Adatkezelési Tájékoztatót. Ezt követően kap egy automata emailt, benne egy hivatkozással, melyre kattintva megerősíti a feliratkozást. Ezzel a második körös opt-in is megvalósul, tehát felkerül az email listára. Amennyiben a user bármilyen okból nem fejezi be a megerősítés folyamatát - elfelejti, rossz címet adott meg, nem nézi át a fiókja mappáit, stb. -, nem kerül fel a listára és lemarad a későbbi levelekről. Hogy a második opt-in kihagyását elkerüld, tájékoztasd feliratkozóid érthetően és figyelemfelkeltően, hogy rövidesen érkezik a visszaigazoló email is.

Tipp: Érdemes már az automata üzenetet is egyedivé tenni. A névvel ellátott üdvözlet, feliratkozás megköszönés és a hírlevél stílusát tükröző megfogalmazás és design mind elősegíti az elköteleződést már a 0. lépésnél is!

Utolsó módosítás2024. 09. 23.