Amennyiben vállalkozásod email marketing tevékenységet végez, kétféle feliratkozási mód közül választhat: single opt-in / double opt-in. Most a dupla opt-in legfontosabb információit gyűjtöttük össze.
A dupla az egyszeri opt-intől abban tér el, hogy nem elég a honlap feliratkozási űrlapját kitölteni, hanem az ezt követő visszaigazoló emailben engedélyeztetni kell a hírlevelek fogadását. A kétszeres visszaigazolás előnyökkel és hátrányokkal egyaránt rendelkezik.
Előnyök:
- Valós, létező email címre küldöd a későbbi ajánlataid és hírleveleid
- Nagyobb megnyitási arányt produkál
- Kisebb a leiratkozási arány
- Adatvédelmi szempontból nagyobb biztonságot jelent
Hátrányok:
- Az opt-in üzenet gyakran a spam mappába landol
- A feliratkozók megfeledkezhetnek a második körös visszaigazolásról
- A single opt-in egyszerűbb, mobilbarát folyamat
A dupla opt-in esetében tehát a feliratkozó kitölti az űrlapot, megadja a szükséges adatokat, valamint elfogadja az Adatkezelési Tájékoztatót. Ezt követően kap egy automata emailt, benne egy hivatkozással, melyre kattintva megerősíti a feliratkozást. Ezzel a második körös opt-in is megvalósul, tehát felkerül az email listára. Amennyiben a user bármilyen okból nem fejezi be a megerősítés folyamatát - elfelejti, rossz címet adott meg, nem nézi át a fiókja mappáit, stb. -, nem kerül fel a listára és lemarad a későbbi levelekről. Hogy a második opt-in kihagyását elkerüld, tájékoztasd feliratkozóid érthetően és figyelemfelkeltően, hogy rövidesen érkezik a visszaigazoló email is.
Tipp: Érdemes már az automata üzenetet is egyedivé tenni. A névvel ellátott üdvözlet, feliratkozás megköszönés és a hírlevél stílusát tükröző megfogalmazás és design mind elősegíti az elköteleződést már a 0. lépésnél is!