A purpose driven-marketing, vagy Marketing 3.0 a modern, online világ uralta marketing irányzat. Mutatjuk a főbb jellemzőit!
A célorientált tartalommarketing egy vállalkozás vagy brand és a célközönség kötődéséről szól. Fontos, hogy a márkák egyre inkább lebontsák a régi, egycsatornás kommunikációt, helyette pedig a “visszaadás” fontosságát helyezzék fókuszba. Ide soroljuk a vállalat társadalmi szerepvállalását és annak hatását is. Mindez lehetővé teszi a cégek számára hogy személyes értékeik szintjén érjék el célközönségget, és kapcsolatba lépjenek velük, közös érdekű és bizalmi kapcsolatot építve.
A célorientált marketing kulcsfontosságú eleme az ügyfélhűség kialakítása és fenntartása.
Így alakíts ki célorientált marketing stratégiát:
- Határozd meg a vállalati célokat
- Kommunikációd és megjelenésed legyen egységes, egyedi és hiteles
- Nyiss partnerek, együttműködések felé
- Sugalj pozitívitást tartalmaiddal
- Mérd és fejleszd az ügyfelek elköteleződését
- Támogass jó kezdeményezéseket
A célorientált marketing előnye, hogy olyan elkötelezett fogyasztókat érhetsz el vele, akik tudatosan keresik a saját értékrendjükhöz hasonló üzenetet közvetítő márkákat. Így ha rád találnak, sokkal könnyebben tudnak a brandeddel azonosulni, így hamar törzsvendéggé vagy -vásárlóvá válnak.
Fontos: A purpose-driven marketing alapja a hitelesség. Olyan ügyek mellett állj ki, ami beilleszthető a márka arculatába és kommunikációjába. Továbbá ne csak a közösségi médiában hangoztasd a felelősségvállalás fontosságát, hanem cselekedj is ennek megfelelően!