interword

Amit vállalkozóként 2019-ben tudnod kell az Instagramról

Olvasási idő 3 perc
2019. 03. 11. hétfő
A HubSpot és a Mention készített egy közös tanulmányt, melyből rengeteg érdekes adatot, infót bányászhatsz ki az Instagram-mal kapcsolatban, de ha erre nincs most időd, itt elolvashatod a legfontosabb felismeréseket.

Vállalkozásodnak muszáj az Instagram-on is léteznie - nem mi mondjuk, hanem a tanulmány állítja magabiztosan. (!) Növelheted az ismertséged, pontosabban megcélozhatod a piacod (sőt, lehet, hogy újakat fedezhetsz fel, vagy éppen fordítva: ők fedeznek fel maguknak), és a vizuális tartalomgyártást is magasabb szintre emelheted. Szóval jó, ha tudod, mi működik és mi nem.

Mutatjuk, mit mondanak a számok 306.278 felhasználó 48.065.694 posztjának elemzése után.

Az egyik legfontosabb eredmény, hogy a videós tartalmak átlagosan kétszer akkora elköteleződést képesek kiváltani a követőkből, mint bármely más típusú kontent.
Egy poszt átlagosan 5.963 like-ot kap - ne gondolj csalásra, ha a Te posztjaid sajnos meg sem közelítik ezt, ugyanis a legjelentősebb influenszerek like-száma alaposan “manipulálja” a kapott eredményt. Egy picit realistábban gondolkodva ez a szám nagyjából 100, ami feltételezi, hogy a felhasználóknak körülbelül a fele ennél kevesebb szívecskét kap posztonként. A mérés során az is kiderült, hogy messze a videós tartalmak kapják a legtöbb kedvelést, méghozzá átlagosan közel 7.000-et.

Teljesen egyértelműen a legfontosabb infó mindebből, hogy posztolj gyakran videót! Persze nem mindegy, hogy milyet - csakis igényes munkákat tölts fel, ha pedig nincs időd, akkor is figyelj, hogy kiegyensúlyozott legyen az arány, és a képek mellett bukkanjon fel mondjuk hetente egy általad készített videó is a hírfolyamban.

Kicsit úgy tűnik, félresöpörhetjük mindazt, amit eddig a hashtag-használatról tudtunk. Korábban úgy szólt a “szabály”, hogy a 10 tűnik a legoptimálisabb #-el ellátott címszónak a posztok alatt - most viszont az látszik, hogy az átlagos hashtag szám egészen pontosan 1.014402684, azaz 1, és minden további hozzáadott rontja az átlagos elköteleződési számot. Ennek lehetséges magyarázata lehet, hogy a legnépszerűbb felhasználók tartalmai alanyi jogon megkapják a szívecskét, illetve a kiemelkedően jó tartalmaknál sem érdekes, hogy milyen címszavakat adtak hozzájuk. Ezen kívül rengeteg ember használ irreleváns hashtag-eket, és a spam jellegű tartalmakat is # megjelölések halmozása jellemzi.

Tehát a lényeg: minél kevesebb, és minél relevánsabb hashtag-e(ke)t alkalmazz!

A legjobb pedig az, ha van köztük legalább egy, ami a Te saját márkádra vonatkozik - egyszerűbb módja ennek a cégnév hashtag-be foglalása, például: #interword

Más profilok tag-elése a posztjaidban jó ötlet (viszont fontos, hogy ez is releváns legyen), hiszen az adott márka, vagy személy értesítést kap, és ha kíváncsi egy kattintással eljuthat hozzád, és hozzászólhat, kedvelheti a tartalmadat, ami növeli az elköteleződésszámot.

A statisztika azonban azt mutatja, hogy a legnépszerűbb posztok nem tartalmaznak jelöléseket - ennek oka, hogy a legkedveltebb celebek ritkán tag-elnek, és természetes úton rengeteg like-ot, kommentet kapnak. Továbbá az is kiderült, hogy 5 tag fölött visszaesés mutatkozik az átlagos like számokban. Ennek magyarázata lehet, hogy a felhasználók számára már sokkal kevésbé számít ingernek egy jelölés, természetessé vált a jelenség, ezért kevésbé hajlamosak like-olni, kommentelni az adott tartalmat.

A tag-elést okosan beépítheted a stratégiádba, például így:

  • Indíts nyereményjátékot, ahol a feladat része egy kép készítése, majd az Insta-oldalad bejelölése, esetleg megemlítése a leírásában, kommentben.
  • Jelölj meg egy az iparágadban kiemelkedő márkát, vagy esetleg egy influenszert az általad kitett, releváns tartalomban, illetve felhasználhatod az ő posztjukat is a saját oldaladon - így tudni fogják, hogy érdeklődsz irántuk. Jó eséllyel valamilyen reakciót is kiváltasz - ezért nyugodtan tégy hasonlóan a partnerek Insta-profiljával, vagy a leghűségesebb követőiddel is.
  • Bátorítsd a céged, vállalatod dolgozóit, hogy jelöljék a céges Instagram profilt az arra releváns tartalmaknál. Ez növelheti az elköteleződésüket feléd, illetve magasabb elérést produkálhatnak a posztjaid.

Nem feltétlenül hazánk legismertebb celebjei-re kell gondolni - rájuk már kész iparág épült és óránként használnak újabbnál újabb fogkrémet, arckrémet, táplálékkiegészítőt, melyeket természetesen Neked is ki kell próbálnod…

Most az ún. “mikroinflunszerek”-ről van szó, akik a Te környezetedben is megtalálhatóak, és ami fontosabb: könnyen (de legalábbis könnyebben) elérhetőek. Egy korábbi blogbejegyezésünkben már írtunk 2019 egyik legmeghatározóbbnak tűnő trendjéről, de ismét fontos megemlíteni: a saját közösségükben, mikrokörnyezetükben népszerű felhasználók jelentős, jól szegmentált követőbázissal rendelkeznek, és valószínűleg pontosan ezért - arányaiban tekintve - sokkal nagyobb elköteleződést is képesek kiváltani belőlük egy-egy poszttal. A termékedet ilyen módon “áruba” bocsátva hitelesebben eljuthatsz a célközönségedhez, hiszen egy olyan ember ajánlj nekik Téged, akit valószínűleg személyesen is - jól - ismernek.

A HubSpot felmérésében még rengeteg érdekes adatot és következtetést olvashatsz, és ha nincs is módod az összeset felhasználni, beépíteni a stratégiádba, feltétlenül válassz ki néhányat kipróbálásra. Mérni se felejts, hiszen nem feltétlenül biztos, hogy minden sikeresen működik nálad - szabd saját profilodra, vállalkozásodra az ötleteket, és mindenképp újíts, tarts lépést a trendekkel!

Gabi írta Gabi