interword

9 gyakorlati marketing tipp karantén idejére

Olvasási idő 4 perc
haladó tipp 2020. 03. 25. szerda
A koronavírus okozta rendkívüli helyzet következtében sajnos globálisan gazdasági nehézségekkel kell majd szembenézni. A kisebb vállalkozások helyzete sem lesz egyszerű, most főleg számukra hoztunk pár tippet. Számos vállalat bevétele valószínűleg csökkenni fog, vagy akár le is állhat, azonban ennek ellenére egy minimális szintű marketing tevékenységet, kommunikációt mindenképpen érdemes fenntartani.

A drágább marketing eszközöket és kampányokat logikus lehet csökkenteni, de a SEO és az inbound marketinget semmiképp sem ajánlott elhanyagolni, hiszen ezek mind a hosszú távú stratégia részei. Azok a cégek akik most jelentősen visszafogják a marketinget, lehetséges, hogy az elköteleződés csökkenésével kell szembesülniük. 

Az alábbiakban olyan tippeket olvashattok, amelyeket most érdemes követnetek a hosszú távú sikerek érdekében.

1. Tarts adminisztrációs nagytakarítást!

Ha most van egy kis időd, mindenképpen érdemes átnézni a mappáid, terveid és alkalmazásaid. Ennek segítségével sok időt spórolhatsz a későbbiekben, átláthatóbbá válik minden, sőt lehetséges, hogy a rendezgetés közben több új ötlet is eszedbe jut a későbbiekre.

  • Tegyél rendet a számítógépeden, mobilodon!
  • Rendszerezd, töröld mobilodon a nem használt alkalmazásokat!
  • Csoportosítsd dokumentumaidat különböző mappákba!
  • Készíts biztonsági mentést a legfontosabb tartalmakról!
  • Meríts ötleteket a régebbi anyagaidból!

2. Kövesd az újdonságokat és csekkold versenytársaid!

Az online marketing világa folyamatosan változik, így a siker érdekében muszáj követni a legújabb trendeket. Ha most kicsit kevésbé feszített a tempó, mindenképp javasolt utánajárni az újdonságoknak és ihletet meríteni a későbbiekre. Erre tökéletes lehet szakmai blogok és könyvek olvasása. Ne feledkezz meg versenytársaidról sem, érdemes megnézni ők hogyan tevékenykednek, melyek az erősségeik és gyengeségeik. 

  • Naponta nézz meg egy-egy a vállalkozásoddal kapcsolatos vagy tippeket tartalmazó YouTube videót!
  • Szakmai tartalom és érdekességek érdekében olvasgasd bátran korábbi blogjainkat!
  • Ha pedig az Instagramod szeretnéd felturbózni érdemes az Instagram business blogjait csekkolni!
  • A Google Digital Workshop-pal pedig a digitális világgal kapcsolatos tudásod bővítheted!

3. Csinálj mini content-auditot!

Érdemes egy kicsit szemügyre venni a tartalomgyártási startégiád. A tartalommarketing fő célja, a meglévő és potenciális fogyasztókkal történő kommunikálás és kapcsolattartás, érdekes és értékes tartalmak előállításán, megjelenítésén és megosztásán keresztül. A tartalomgyártás szerepéről és a tartalomnaptár készítéséről előző blogbejegyzésünkben  olvashatsz részletesebben. Gondold végig milyen témaköröket, milyen platformokon és milyen gyakorisággal kívánsz érinteni a közeljövőben.

4. A honlap-auditot se felejtsd el!

A honlap az egyik legfőbb online marketing eszköz, így sosem szabadna elhanyagolni. Ahhoz, hogy SEO segítségével ideális helyet érjünk el a találati listákon, a honlap hatékonysága érdekében ajánlatos apróbb optimalizálásokat, változtatásokat végrehajtani.  Az on-page (pl.: honlap felépítése, sebessége, belső linkek, kifelé mutató linkek, mobilra optimalizáltság stb.) és off page SEO tényezőkben (pl. linképítés, hírlevelek, közösségi média stb.) is jól kell teljesítened, ha szeretnél előkelő helyre kerülni, így érdemes csekkolni, hogy állsz az egyes tényezőknél. Szánj egy kis időt a természetellenes linkek eliminálására is. 

Itt készíthetsz egy ingyenes tesztet honlapoddal kapcsolatban, amely segítségével javíthatsz a keresőbeli helyezéseden! Ne felejtsd el csekkolni a blogokat sem!

5. Alakítsd ki/vizsgáld felül CRM rendszered! 

Az ügyfélkapcsolat kezelés egyik fontos eleme a CRM rendszer, melynek segítségével tárolhatod a jelenlegi és potenciális ügyfelekkel kapcsolatos adataid. A szegmentált marketing kampányok egyik alapjául szolgál, melyek segítségével speciális ajánlatokat, hírlevelek, kampányokat állíthatsz össze célcsoportod  különböző köreinek. Találd ki például, hogy a jövőben melyik ügyfélszegmensednek, milyen hírlevelet szeretnél küldeni, tervezd meg most a tartalmat, így sok időt és energiát spórolhatsz későbbre. 

6. Tartsd a kapcsolatot vevőiddel!

Az, hogy a járvány idején mennyi és milyen kommunikációt tartasz fenn vevőköröddel, alapjába véve a vállalatod jellegétől függ. Azonban nem érdemes teljesen felhagyni a kommunikációval, nehogy elveszítsd ügyfeleid. Légy kreatív és gondold át Te mit tudsz nyújtani az embereknek a jelenlegi bizonytalan helyzetben, egy-két pozitív poszt biztosan nem fog ártani. Célszerű lehet például egy ügyfélelégedettség mérést is elkészíteni a mostani időszakban, ennek következtében még jobban megismerheted célcsoportodat.

  • Hívd fel kiemelt ügyfeleidet telefonon!
  • Kérdezd meg kiemelt ügyfeleid és fogyasztóid (pl. egy közösségia média posztban), hogy tudnál nekik segíteni a kialakult helyzetben!
  • Küldj tájékoztató hírlevelet a  nyitva tartásról és zárva tartásról!
  • Ossz meg pozitív tartalmakat a követőkkel!

 

7. Használj videókat és webináriumot a kapcsolattartásra! 

A fogyasztók többsége kedveli a videós tartalmakat és a bizalomépítés is könnyebb. A közösségi média segítségével könnyen létrehozhatsz különböző videókat Facebook-on, Instagram-on vagy Youtube-on is. A live videókat kifejezetten szeretik a fogyasztók, hiszen sokkal spontánabbak és természetesebbek, sőt véleményt is könnyen nyilváníthatnak a követőid, a kérdésfeltevésről nem is beszélve.  Manapság a webinárium is a kapcsolattartás egyik elterjedt formájának számít. Érdemes például egy webináriumot tartani a gyakran feltett kérdések tisztázására vagy a jövőbeli tervek ismertetésére. A webinárium különösen hatékony marketing eszköznek számít.

  • Készíts live videót a Facebookon-on vagy az Instagram story segítségével!
  • Tölts fel különböző videókat Youtube csatornádra!
  • A Zoom alkalmazás kiváló lehet egy webinárium készítéséhez.Töltsd le az applikációt, regisztrálj, majd hozz létre egy webináriumot és küldd el ennek linkjét a résztvevőknek! 

8. Frissítsd Google Business profilod!

A Google Cégem segítségével könnyen ügyfelekre lelhetsz a keresésekből és elérheted, hogy profilod kitűnjön a versenytársaidé közül. Elkészítheted vállalkozásod profilját, megadhatod a legfontosabb adatokat (pl. nyitva tartás), fotókat, újdonságokat és ajánlatokat tehetsz közzé, növelve ezzel a kapcsolattartást és az érdeklődés felkeltését. A jelenlegi rendkívüli helyzetben például érdemes beállítanod, hogy nyitva vagy zárva tartasz-e és ezt folyamatosan updatelni a körülményeknek megfelelően. SEO szempontjából a Google Business adatlap menedzselése szintén nem elhanyagolandó feladat, így megéri rászentelni egy kis időt.

9. Végezz elemzéseket!

A folyamatos elemzések és mérések elengedhetetlenek a siker szempontjából, hiszen ezeknek köszönhetően láthatjuk mit csinálunk jól és min érdemes változtatni. Ajánlatos átböngészni például a Google Analytics vagy az egyes közösségi média oldalaid statisztikáit, így fontos információkat szűrhetsz le arról, mit szeretnek követőid, mikor kattintanak az egyes posztokra, mi az amin érdemes változtatni a jövőben. 

  • A Google Analytics segítségével egy helyen elemezheted a legfontosabb adatokat, megtudhatod többek között hogyan érik el a felhasználók a honlapodat, hogy mit keresnek és mikor hagyják el az oldalt, valamint a legfontosabb demográfiai jellemzőket is. 
  • Facebook vállalati oldalad elemzését és az ezzel kapcsolatos statisztikákat a Vállalkozáskezelő megnyitása után, az Elemzések menüpont alatt érheted el. 
  • Instagram üzleti profil esetében a saját profilod megnyitása után koppints a jobb oldalt található három vízszintes csíkot tartalmazó menüre, majd az Elemzések menüpontra. Itt a Tartalom, Tevékenység és Célközönség almenük alatt szintén számos statisztikát találsz. 

Záró gondolat

Próbáljátok meg a kialakult helyzetet az előnyötökre formálni, fókuszáljatok a hosszabb távú terveitekre és készítsétek elő azokat. Készítettünk Nektek egy letölthető checklistát, amely a blogban szereplő legfontosabb tippeket tartalmazza, így ennek segítségével könnyen jelölhetitek magatoknak hogy álltok, illetve a megjegyzéseiteket is!

Reméljük segíthettünk Nektek ebben és hasznosnak találjátok tippjeinket! 

Ne felejtsd el letölteni a bloghoz csekklistát!

interword blog feliratkozás

Fanni írta Fanni