A drágább marketing eszközöket és kampányokat logikus lehet csökkenteni, de a SEO és az inbound marketinget semmiképp sem ajánlott elhanyagolni, hiszen ezek mind a hosszú távú stratégia részei. Azok a cégek akik most jelentősen visszafogják a marketinget, lehetséges, hogy az elköteleződés csökkenésével kell szembesülniük.
Az alábbiakban olyan tippeket olvashattok, amelyeket most érdemes követnetek a hosszú távú sikerek érdekében.
1. Tarts adminisztrációs nagytakarítást!
Ha most van egy kis időd, mindenképpen érdemes átnézni a mappáid, terveid és alkalmazásaid. Ennek segítségével sok időt spórolhatsz a későbbiekben, átláthatóbbá válik minden, sőt lehetséges, hogy a rendezgetés közben több új ötlet is eszedbe jut a későbbiekre.
2. Kövesd az újdonságokat és csekkold versenytársaid!
Az online marketing világa folyamatosan változik, így a siker érdekében muszáj követni a legújabb trendeket. Ha most kicsit kevésbé feszített a tempó, mindenképp javasolt utánajárni az újdonságoknak és ihletet meríteni a későbbiekre. Erre tökéletes lehet szakmai blogok és könyvek olvasása. Ne feledkezz meg versenytársaidról sem, érdemes megnézni ők hogyan tevékenykednek, melyek az erősségeik és gyengeségeik.
3. Csinálj mini content-auditot!
Érdemes egy kicsit szemügyre venni a tartalomgyártási startégiád. A tartalommarketing fő célja, a meglévő és potenciális fogyasztókkal történő kommunikálás és kapcsolattartás, érdekes és értékes tartalmak előállításán, megjelenítésén és megosztásán keresztül. A tartalomgyártás szerepéről és a tartalomnaptár készítéséről előző blogbejegyzésünkben olvashatsz részletesebben. Gondold végig milyen témaköröket, milyen platformokon és milyen gyakorisággal kívánsz érinteni a közeljövőben.
4. A honlap-auditot se felejtsd el!
A honlap az egyik legfőbb online marketing eszköz, így sosem szabadna elhanyagolni. Ahhoz, hogy SEO segítségével ideális helyet érjünk el a találati listákon, a honlap hatékonysága érdekében ajánlatos apróbb optimalizálásokat, változtatásokat végrehajtani. Az on-page (pl.: honlap felépítése, sebessége, belső linkek, kifelé mutató linkek, mobilra optimalizáltság stb.) és off page SEO tényezőkben (pl. linképítés, hírlevelek, közösségi média stb.) is jól kell teljesítened, ha szeretnél előkelő helyre kerülni, így érdemes csekkolni, hogy állsz az egyes tényezőknél. Szánj egy kis időt a természetellenes linkek eliminálására is.
Itt készíthetsz egy ingyenes tesztet honlapoddal kapcsolatban, amely segítségével javíthatsz a keresőbeli helyezéseden! Ne felejtsd el csekkolni a blogokat sem!
5. Alakítsd ki/vizsgáld felül CRM rendszered!
Az ügyfélkapcsolat kezelés egyik fontos eleme a CRM rendszer, melynek segítségével tárolhatod a jelenlegi és potenciális ügyfelekkel kapcsolatos adataid. A szegmentált marketing kampányok egyik alapjául szolgál, melyek segítségével speciális ajánlatokat, hírlevelek, kampányokat állíthatsz össze célcsoportod különböző köreinek. Találd ki például, hogy a jövőben melyik ügyfélszegmensednek, milyen hírlevelet szeretnél küldeni, tervezd meg most a tartalmat, így sok időt és energiát spórolhatsz későbbre.
6. Tartsd a kapcsolatot vevőiddel!
Az, hogy a járvány idején mennyi és milyen kommunikációt tartasz fenn vevőköröddel, alapjába véve a vállalatod jellegétől függ. Azonban nem érdemes teljesen felhagyni a kommunikációval, nehogy elveszítsd ügyfeleid. Légy kreatív és gondold át Te mit tudsz nyújtani az embereknek a jelenlegi bizonytalan helyzetben, egy-két pozitív poszt biztosan nem fog ártani. Célszerű lehet például egy ügyfélelégedettség mérést is elkészíteni a mostani időszakban, ennek következtében még jobban megismerheted célcsoportodat.
7. Használj videókat és webináriumot a kapcsolattartásra!
A fogyasztók többsége kedveli a videós tartalmakat és a bizalomépítés is könnyebb. A közösségi média segítségével könnyen létrehozhatsz különböző videókat Facebook-on, Instagram-on vagy Youtube-on is. A live videókat kifejezetten szeretik a fogyasztók, hiszen sokkal spontánabbak és természetesebbek, sőt véleményt is könnyen nyilváníthatnak a követőid, a kérdésfeltevésről nem is beszélve. Manapság a webinárium is a kapcsolattartás egyik elterjedt formájának számít. Érdemes például egy webináriumot tartani a gyakran feltett kérdések tisztázására vagy a jövőbeli tervek ismertetésére. A webinárium különösen hatékony marketing eszköznek számít.
8. Frissítsd Google Business profilod!
A Google Cégem segítségével könnyen ügyfelekre lelhetsz a keresésekből és elérheted, hogy profilod kitűnjön a versenytársaidé közül. Elkészítheted vállalkozásod profilját, megadhatod a legfontosabb adatokat (pl. nyitva tartás), fotókat, újdonságokat és ajánlatokat tehetsz közzé, növelve ezzel a kapcsolattartást és az érdeklődés felkeltését. A jelenlegi rendkívüli helyzetben például érdemes beállítanod, hogy nyitva vagy zárva tartasz-e és ezt folyamatosan updatelni a körülményeknek megfelelően. SEO szempontjából a Google Business adatlap menedzselése szintén nem elhanyagolandó feladat, így megéri rászentelni egy kis időt.
9. Végezz elemzéseket!
A folyamatos elemzések és mérések elengedhetetlenek a siker szempontjából, hiszen ezeknek köszönhetően láthatjuk mit csinálunk jól és min érdemes változtatni. Ajánlatos átböngészni például a Google Analytics vagy az egyes közösségi média oldalaid statisztikáit, így fontos információkat szűrhetsz le arról, mit szeretnek követőid, mikor kattintanak az egyes posztokra, mi az amin érdemes változtatni a jövőben.
Záró gondolat
Próbáljátok meg a kialakult helyzetet az előnyötökre formálni, fókuszáljatok a hosszabb távú terveitekre és készítsétek elő azokat. Készítettünk Nektek egy letölthető checklistát, amely a blogban szereplő legfontosabb tippeket tartalmazza, így ennek segítségével könnyen jelölhetitek magatoknak hogy álltok, illetve a megjegyzéseiteket is!
Reméljük segíthettünk Nektek ebben és hasznosnak találjátok tippjeinket!
Ne felejtsd el letölteni a bloghoz csekklistát!