interword

Hogyan készíts Instagram storyt a koronavírus idején?

Olvasási idő 3 perc
kezdő tipp 2020. 04. 30. csütörtök
Tény, hogy előnyt szereznek azok, akik jelen maradnak a közösségi oldalakon ebben a rendkívüli helyzetben is. A követőknek / vásárlóknak szükségük van rátok és nem lenne jó eltűnni a látótérből.

Korábbi blogbejegyzésünkben bízunk benne, hogy sikerült ihletet adnunk azzal kapcsolatban, hogy milyen témákban posztoljatok most. Most az Insta storykra fektetjük a hangsúlyt, összegyűjtöttünk néhány inspiráló tippet.

Miért használj Instagram storykat?

A koronavírus okozta bizonytalan időkben számos vállalat ütközik nehézségekbe azzal kapcsolatban, hogy hogyan és milyen tartalommal maradjon kontaktusban a felhasználókkal. Az Insta storyk tökéletes lehetőséget nyújtanak arra, hogy könnyen kapcsolatba lépj követőiddel. Fontos, hogy a kialakult helyzetben is fenntartsd a felhasználók érdeklődését és elköteleződését. Átlagosan naponta 500 millió ember nézegeti és használja az Instagram story funkcióját, a jelenlegi helyzetben pedig az emberek 45%-a több időt tölt a social media felületeken. Az interaktív storyk segítségével, könnyen vásárlóid kedvében járhatsz, mutatjuk is a lehetőségeket. 

Milyen Insta storykat készíthetsz?

A storyjaidban megoszthatsz fényképeket, kreatívokat, illetve videókat is, érdemes ezeket váltogatnod a sokszínűség miatt. Lehetőséged van a feededben elhelyezett bejegyzéseid megosztására is, felhívva ezzel a figyelmet posztjaidra. Készíthetsz live videót is, amelyet kifejezetten kedvelnek a követők, hiszen sokkal valósághűbbek és emberközelibbek. A storyk nagy előnye, hogy könnyen interaktívvá varázsolhatjuk őket, cselekvésre késztetve ezzel a felhasználókat. 

interword web & social blog

Általános interaktív Insta story opciók

1. Szavazás 

A szavazás egy egyszerű kétopciós feleletválasztós lehetőség, mellyel könnyen felmérhetjük követőink véleményét és igényeit. Készíthetsz szavazást a cégeddel kapcsolatosan, általánosabb témákban is, vagy akár a home office-val kapcsolatosan. 

forrás: @interword.hu

2. Kérdések

A kérdések funkció a legszemélyesebb az összes közül, hiszen itt láthatod a követőid direkt véleményét egy-egy kérdéseddel kapcsolatban. Így nagyon könnyen közelebbi kapcsolatba kerülhetsz velük és fény derülhet igényeikre, véleményükre is.  Kérdezd meg milyen témával kapcsolatban látnának szívesen posztokat oldaladon, vagy miért kedvelik vállalatod. Ne felejts el megosztani egy-két véleményt!

forrás: @interword.hu

3. Visszaszámlálás

A visszaszámlálás opciót is használhatod bátran, például abban az esetben, ha meghirdeted, hogy egy adott időpontban live-olni fogsz. Ha esetleg átmenetileg zárva tart vállalkozásod, akkor ne felejts el egy visszaszámlálós storyt készíteni újranyitás előtt

forrás: @interword.hu

4. Kérdéssor

A kérdéssor esetében a felhasználóknak ki kell választania a helyes választ az általad megadott opciók közül. Egy kis kreativitással tökéletes lehetőség arra, hogy információkat közölj a cégedről, közelebb kerülve felhasználóidhoz. Feltehetsz érdekes kérdéseket a vállalatod termékeivel, szolgáltatásaival, csapattagjaival, alapításával és tevékenységeivel kapcsolatosan. 


Instagram újdonságok

Az Instagram folyamatosan újdonságokkal rukkol elő a koronavírus idején is, a Stay Home matricáról már írtunk. Legutóbb a kisebb vállalkozások támogatása került a középpontba, hiszen közülük sokan nehéz időket élnek át a rendkívüli helyzet okán. Az új story funkciókat és matricákat a vállalkozások is használhatják, illetve a felhasználók is megoszthatják ezeket történeteikben, népszerűsítve ezzel kedvenc helyeiket.  

De mik is pontosan ezek az újdonságok?

  • Gift card: A vállalkozások ún. gift card-ot helyezhetnek el storyjukban, melyre ha rákattintasz, akkor automatikusan az üzlet honlapjára kerülsz, így nincs más dolgod csak vásárolni egy ajándékutalványt.
  • Food order: Ezen matricára koppintva könnyen leadhatod rendelésedet kedvenc oldalaidon.
  • Fundraiser stickers: Ennek segítségével pedig adománygyűjtésbe kezdhetnek a kisvállalkozások és támogatóik. 

forrás: SEJ

Megjegyzés: ezek a funkciók nálunk még sajnos nem elérhetőek, de hamarosan megérkeznek!

Nálunk már aktív a kihívás matrica: ugyan új kihívást nem lehet még létrehozni, a meglévő #challenge-ek közül válogathatsz, majd hozzáadhatod, hogy kiket hívsz meg.


További tématippek

  • Adj helyzetjelentést!
  • Ossz meg egy-két pozitív gondolatot, ez származhat Tőled, követőidtől vagy másoktól is!
  • Mutasd be közelebbről céged és csapatod! A behind the scenes képek, videók mindig nyerők!
  • Készíts saját kihívást, melyben követőid részt vehetnek!
  • Gyűjtsd össze felhasználóid kérdéseit és válaszold meg!
  • Mutasd meg Te hogyan alkalmazkodsz a körülményekhez!
  • Készíts valamilyen kvízt vagy kérdéssort tartalmazó kreatívot, melyet felhasználóid kitölthetnek és megoszthatnak! 

Záró gondolat

Véleményünk szerint most is mindenképpen érdemes használni az Instagram story különböző funkcióit, amely egy remek lehetőség a kapcsolattartásra és az interakciók kiváltására. Légy kreatív és próbáld ki a különböző lehetőségeket, meglátod megéri!

interword blog feliratkozás

Források:
Fanni írta Fanni