interwordinterword web & social | Online marketing ügynökség | Veszprém

0

Így növeld hashtagekkel az organikus elérésed Facebookon

Olvasási idő 4 perc
info tipp 2020. 07. 21. kedd
Tudtad, hogy a Facebook-on 2013-ban jelentek meg először a hashtagek? Habár ez kezdetben nem befolyásolta az organikus elérést, 2020-ban már kulcsszerepet kap a felhasználói élmény növelésében és az online marketingben egyaránt.

Mi is az az organikus elérés?

Az elérés azt jelzi, hogy hány felhasználó látta a posztot, legyen szó videóról, fotóról vagy szöveges tartalomról.  Az organikus elérés már egy kisebb szegmenst fed le, kiszűrve ezzel a hirdetésekből és promóciókból származó nézettséget. Az elemzéskor figyelembe kell venned azt is, hogy ha gyakran teszel közzé új tartalmat, a posztjaid elérései viszonylag alacsonynak tűnhetnek. Azonban az oldal statisztikája már sokkal jobb eredményt fog mutatni.

A posztok számának növelése mellett számos más lehetőség is adódik, hogy növeld a követői táborodat.  Az alábbiakban összegyűjtöttünk 7 fontos tudnivalót a Facebook #-ek használatáról, és hogy milyen előnyöd származhat belőlük!

#-ek és privát profil - Ki és mit láthat belőle?

Az adatvédelem biztosan számodra is fontos, főként, ha a privát profilodat használod valamilyen tartalom megosztására. A nyilvánosságtól azonban a hashtag-ek elhelyezése után sem kell félned. Nincs más dolgod, mint a posztod megírásakor kiválasztani, hogy kik láthatják a bejegyzésed

Ne feledd, a  közzétett bejegyzésed adatvédelmi beállítása bármikor módosítható! A kis ikonok segítenek eligazodni, így első pillantásra meg tudod mondani, hogy a jelenlegi konfiguráció alapján kiket érhetsz el a posztoddal. Hasonlóképpen működik egy zárt csoport is.  A tagok könnyedén elérik a #-ekkel ellátott tartalmakat, külsős személy számára viszont továbbra sem lesz látható.

Hogyan használd a hashtageket?

A megfelelő elérés érdekében célszerű egy stratégiát kidolgozni, mielőtt igazán belevágnál a keresőcímkés posztok gyártásába. Kezdő és haladó felhasználóknak egyaránt javasoltak az alábbi lépések:

  1. Fedezd fel, miket használnak a többiek! Kezdj el begépelni egy népszerű hashtaget és nézd meg, miket ajánl még az applikáció.
  2. Nézz körül az Instagramon és vedd át onnan a népszerű keresőcímkéket! Amik jól teljesítenek más social media felületen, sikert hozhatnak itt is.
  3. Készíts egyedi hashtag gyűjteményt! Ebben lehet segítségedre korábbi blog bejegyzésünk, ahonnan még egy # stratégia sablont is letölthetsz!

Mennyi hashtaget használj?

Egy biztos, itt nem a karakterlimit fog gátat szabni a kreativitásnak (jelenleg 63.206)!

Azonban azt sem szabad elfelejteni, hogy egy-egy poszt akkor tud megfelelő organikus elérést eredményezni, ha megfelelsz a követőidnek és a Facebook algoritmusának egyaránt.  Ezért érdemes releváns címkékkel ellátni a megosztásod, illetve figyelni az esztétikára is. Szakértők szerint 3-5, de maximum 10-15 hashtag hozhatja meg a kívánt eredményt. Ez viszont függ a tartalom típusától is, így érdemes mindenkinek kitapasztalni. Merj próbálkozni és figyeld a statisztikákat!

#challenge –re fel!

Készíts kihívásokat és használd hozzá a hashtageket! Az új funkció bevezetésére még nem tudjuk meddig kell várni, azonban a ’Create Post’ gomb további lehetőségeket nyújthat majd az organikus elérés növelésére.

’Browse’ gomb a felfedezések között

Még áprilisban érkezett egy tweet arról, hogy a Facebook a ’Browse posts about’ funkciót teszteli.

Nálunk még sajnos nem elérhető, az viszont előre elmondható, hogy a funkció bevezetése jelentősen megnöveli majd a hashtagek szerepét a portálon. Te is kíváncsi vagy, hogyan befolyásolja majd a „Facebookozók” hashtag szokásait?

Automatikus Instagram linkek a Facebook posztokban

Mint ahogy eddig is érezhető volt, a Facebook próbálja Instagramra is átterelni a felhasználóit. Ez az új funkció is ilyen célból készülhetett, ami lehetővé teszi, hogy néhány népszerű hashtag mögé a Facebook automatikusan behúzza a keresőcímke Instagram linkjét.

Így ha mindkét felület aktív felhasználója vagy, a két követői csoportodat könnyedén egyesítheted következetes hashtag használattal. Ti már találkoztatok ezzel az újítással?

Súgó a keresőcímkékhez

Amennyiben még nem használtál hashtageket Facebook-on, nézd meg bátran a portál magyar nyelvű súgóját, ahol további adatvédelmi információkat is olvashatsz!

Záró gondolat

A keresőcímkék egyre több lehetőséget kínálnak már a Facebook-on is. Próbáld ki őket és nézd meg, milyen növekedést eredményeznek az organikus eléréseidnél. Ne feledd, a fejlesztők folyamatosan azon dolgoznak, hogy új funkciókkal növeljék a megosztásaid hatékonyságát. Kövess minket, hogy ne maradj le az újdonságokról!

Viki írta Viki