Célok meghatározása
Az első és legfontosabb, hogy már rögtön a kezdeteknél meghatározd az együttműködés célját, hiszen ez alapvetően befolyásolja az ellenőrizni kívánt mutatókat.
Tipp: Gondold át korábbi, illetve esetlegesen az influencer kampánnyal párhuzamosan folyó marketing kampányaidat!
Lehetséges mérési eszközök
Az alábbiakban az elsődleges mérési megoldásokról olvashatsz, amelyek mindenképpen segítségedre lehetnek!
Facebook Elemzések
Ha az elköteleződés fokozása, illetve a márkaismertség növelése a fő célod, akkor a Facebook és az Instagram saját elemzőfelületeit érdemes böngészned! Ennek segítségével megtudhatod többek között például, hány új kedvelés érkezett vagy, hogy hányan tekintették meg oldalad egy adott időszakban.
Tipp: Ha például szeretnéd megtudni, hogy egy szponzorált poszttal hány embert értél el, illetve milyen interakciókat váltott ki a tartalom, akkor érdemes ezt belefoglalni a megállapodási szerződésbe. Amennyiben az influencer üzleti fiókkal rendelkezik, láthatja a posztok részletes elemzéseit!
Instagram Insights
Az Instagram esetében ugyanaz a helyzet, mint a Facebooknál: célravezető nézegetni a bejegyzések elemzéseit. Ha üzleti fiókkal rendelkezel Te, illetve a választott influencered, az Insta Insights adatait böngészve számos információt megtudhattok arról, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak. Lehetőség van arra, is hogy a storyk teljesítményét is figyelemmel kísérd, erről korábbi blogunkban részletesen olvashatsz.
Egy konkrét bejegyzés elemzését előhívhatod pillanatok alatt, ha az “Elemzések megtekintése” feliratra koppintasz a posztodnál!
Google Analytics és az UTM
A Google által kínált analitikai eszköz tökéletes a webes forgalom mérésére. Az UTM paraméterek segítségével például pontosan nyomon követheted az influencer marketing okozta website trafficot. Amennyiben egy kampányod több helyen is fut egyszerre az online térben, megtudhatod például, hogy melyik platformról érkeztek a felhasználók! Véleményünk szerint ez egy alapelem a hatékonyság mérésénél, paraméterezd fel a véleményvezérnek küldött linkjeidet!
Korábbi blogunkban összegyűjtöttük az UTM-mel kapcsolatos legfőbb tudnivalókat! Sőt egy letölthető sablont is találsz benne, amellyel könnyen átláthatod linkjeidet!
Tipp: Készíts el UTM paraméterezett linkjeid minden platformra! Íme, egy példa, hogy milyen linket szerepeltessen az influencered abban a posztjában, amelyben a honlapra kattintásra ösztönzi követőit:
Záró gondolat
Tűzd ki céljaidat, majd gondold át, mivel lehetne legjobban mérni a hatékonyságot! A fent említett három eszközről ne feledkezz el!