Érzel magadban affinitást arra, hogy magad kezeld üzleti Instagram profilodat? Görgess tovább!
Összegyűjtöttük, hogy milyen az ideális 30 perces napi rutin, melyek a heti és havi teendők. Alkalmazd tipplistánkat kitartóan, hogy növekedést tapasztalj az elérések és reakciók számában.
Ne aggódj, nem fog több időt igénybe venni az Instagram kezelése, mint ahány perc ennek a blognak az elolvasása. Az első héten fontos, hogy alaposan átgondold és felépítsd az alapokat. Erre szánj egy-két órát! Utána már könnyebb dolgod lesz, hiszen nem kell keresgélned a profilok és a hashtagek sűrűjében.
Listánkat követve kulcs mutatóid, eléréseid javulhatnak! Egészen az alapoktól a végigveszünk minden olyan lépést, amit fontos, hogy beiktass napjaidba!
LÁSSUK AZ ALAPOKAT
- Keress 5-10 számodra releváns hashtaget, amit bekövetsz! Így az érdeklődési körödnek, esetleg üzleti célodnak passzoló tartalmak megjelennek a feededben. Ezzel máris megkönnyítheted a napi munkád!
- Kövess be 20-30 fiókot, akik szintén a te szektorodban mozognak! Rendszerezd őket méret szerint.
- A kis profilok (kevesebb, mint 5 ezer követő) lesznek segítségedre kapcsolatépítésben.
- A közepes méretűekkel (5-25 ezer követő) fogsz tudni jó kollaborációkba kezdeni.
- A nagyokon keresztül (25 ezer követő felett) könnyen eljuthatsz a célcsoportodhoz.
- Hashtag stratégia tervezése - nagyot ugorhatnak eléréseid ha tudatosan használod a hashtageket!
- Alkalmazz ingyenesen elérhető programokat, amik segítenek megtalálni a legrelevánsabb, sokak által használt hashtageket.
- Figyeld meg, hogy korábban milyen megjelölések alapján értél el kiugró eredményeket.
- A tervezésről ebben a blogbejegyzésben olvashatsz részletesebben, illetve letöltheted ingyenes sablonunkat
NAPI 20 PERCES RUTIN
- Oszd meg a perspektívád a #-ek alapján kiszemelt bejegyzések komment szekciójában. Minden nap 5-10 darab ilyen posztot válassz ki.
- Majd fűzz aranyos megjegyzést azokhoz a bejegyzésekhez is, amiket az általad követett fiókokon tettek közzé.
- Érdemes néhány olyan bejegyzéshez is kommentelned, amit követőid osztottak meg.
- Hűséges, aktív követőidnek küldj egy kérdést DM-ben, hogy milyen tartalmakat szeretnének gyakrabban látni, vagy van-e bármi, amivel segíteni tudnál nekik termékeddel, szolgáltatásoddal, márkáddal kapcsolatban.
- Friss követőidnek küldj üzenetet, amiben megköszönöd, hogy veled tartanak.
- Likeold friss követőid 1-2 posztját!
- Szivecskézz releváns bejegyzéseket! Ne sajnáld őket, nem fogynak el :)
- Reagálj napi 5-10 sztorira helyi vállalkozásoknál, privát fiókoknál is bátran! Ez lehet egy szivecske, mosolygós arc, vagy néhány kedves szó.
+1 gyűjtsd gondolataidat, téma ötleteidet Jegyzetek vagy Evernote applikációban.
POSZTOLÁS ELŐTTI 5 PERCES RUTIN
- Mielőtt új bejegyzést teszel közzé, a korábbi posztjaid alatt válaszolj néhány követőd kommentjére. Erről ő értesítsd kap, amivel visszaterelheted őt a profilodra.
- Ha a kommentek száma túl csekély, likeolj néhány tartalmat követőidtől.
- A korábban összeállított hashtag stratégiád alapján válaszd ki a posztodhoz passzoló hashtag csomagot.
POSZTOLÁS - NAPI 5 PERCES RUTIN
10 PERCES HÉTKEZDŐ RUTIN
- Csekkold az Instagram bio-t, hogy aktuálisak-e még az ott feltüntetett infók és a link.
- Ellenőrizd a highlight albumaid tartalmát, inaktivált ami már nem szükséges.
- Véglegesítsd a heti tematikádat. Könnyű dolgod lesz, ha folyamatosan használsz content calendart. Nemcsak időt spórolsz, hanem logikusabban fel is tudod építeni megjelenő tartalmaid.
HAVI 60 PERCES RUTIN
- Ne csak előre tekints! Havonta egyszer tegyél egy nagyobb időutazást, pörgesd vissza az Instádat. Keresd meg a legjobban teljesítő posztokat és elemezd, hogy vajon miért lettek azok. Figyeld meg a stílust, a megfogalmazást, a témát, a posztolás idejét.
- Néhány kérdés, amit ha felteszel magadnak átfogóbb képet kapsz:
- Mi működött jól a hónapban?
- Mit tehetek azért, hogy következetes legyen a posztolási tematikám?
- Hogy reagáltak a követőim a rendszeresen megjelenő és tudatosan tervezett bejegyzésekre?
- Melyik napokon és milyen időintervallumban volt a legnagyobb az elérése a posztoknak?
Az elemzés során érdemes frissítened hashtag stratégiát aszerint, hogy melyik megjelölésekkel volt a legmagasabb elérésed. Későbbi munkád során a feljegyzett információkat hasznosítsd. Egyszerűen fogalmazva - ismételd, ami már eredményes volt!
- Használj havi content calendart!
A feltöltését már kezd meg az előző hónap végén. (Ingyenesen letölthető minta elérhető a honlapunkon). Ebbe vezesd fel az előre látható fontos eseményeket, jeles napokat és a rendszeresen ismétlődő témájú posztokat.
Ilyenek lehetnek például: minden szerdán “kulisszák mögött” bejegyzés, pénteken nyereményjáték, szombaton egy motivációs gondolat. Segítségével egyszerűen nyomon fogod tudni követni, hogy mit mikor posztolj.
Extra tippek
- Ha van egy tartalmad, ami kiugró elérést generált, változtasd meg a hátterét, a grafikai elemeket majd tedd közzé újra más platformon! Oszd bejegyzésedet sztoriban is egy interakciós matricával.
- Bizonyos szavakat nem szeret az algoritmus, ilyen például a “link a bioban, csekkold, szponzorált, hirdetés”. Amennyire tudod ezeket próbáld elkerülni.
- Tudd, hogy mikor érdemes posztolni a közösségi oldalakra!
Záró gondolat
Amit nem tudunk eleget hangsúlyozni, hogy legyél következetes!
Találj módot arra, hogy rendszeresen tudj tartalmat feltölteni. Ha ez heti 3 alkalom, az is rendben van, de ezt tartsd be. A blog olvasása után a “Kifogytam az ötletekből...” már nem lehet kifogás arra, hogy nem posztolsz!