A mai célzási rendszerek a hirdetők által megadott paraméterek és a Meta algoritmikus terjesztésének kombinációján alapulnak, hogy a lehető legtöbb kívánt műveletet érjük el a megadott költségkereten belül. (Ebben a bevezető mondatban minden lényeges információ benne van, hiszen a Meta-nak a mennyiség a lényeg, nem a minőség.) Azonban sok hirdető félreérti, mennyi kontrollal rendelkezik valójában.
Gyakori, hogy a hirdetők, akik nagyobb befolyást szeretnének, az Advantage+ Célközönség helyett saját, eredeti célközönségeket alkalmaznak, mivel nem bíznak a Meta algoritmikus terjesztésében. Hiába a megannyi formula, az esetek többségében az eredeti célközönségeket is az algoritmus fogja a kezébe venni.
Mégis, van bármi saját ráhatásunk akkor a kampányok célzására? Mutatjuk!
Tiszteletben tartja-e a rendszer a célzási beállításokat?
A fenti táblázat jól összefoglalja, hogy a célzási beállítások mennyire számítanak a különböző beállítások esetén. Ha az Advantage+ Célközönséget használjuk, a beállítások minden esetben azonos módon érvényesülnek, függetlenül a teljesítménycéltól. Az eredeti célközönségek esetén azonban több tényező is hatással lehet a célzási beállítások érvényességére.
Fontos megjegyezni, hogy nem tudjuk pontosan, a rendszer mennyire veszi figyelembe a közönség javaslatokat. Saját tesztjeink alapján úgy tűnik, hogy ezeknek kevés hatásuk van. A Meta nem nyújt átlátható információkat e tekintetben, ami megnehezíti a pontos következtetések levonását.
Advantage+ Célközönség (bármely teljesítménybeli céllal)
Az Advantage+ Célközönség nagyrészt algoritmus vezérelt. Ez azt jelenti, hogy függetlenül a teljesítménybeli céltól, a Meta azokat az embereket keresi meg, akik a legvalószínűbben végrehajtják a kívánt műveletet. Ez a szabadság segíthet a költségek csökkentésében és az eredmények javításában (bizonyos kockázattal).
Tiszteletben tartott beállítások:
- Hely: A rendszer csak azokat a helyszíneket célozza, amelyeket megadtunk. Azonban fontos megjegyezni, hogy a „hely” itt nem csak az adott városra vagy régióra korlátozódik; tartalmazhat egy 10 mérföldes sugarú önálló körzetet is.
- Minimális életkor (18-25): A célközönség minimális életkora 18 és 25 között állítható be, országonként változóan. A maximális életkort nem lehet célzásként beállítani.
- Kizárt egyéni közönségek: Kizárhatjuk például azokat, akik már megvásárolták a reklámozott terméket, de ez sem mindig tökéletes. Ez a módszer Advantage+ Célközönség és az eredeti célközönségek esetén is ugyanúgy működik.
- Nyelv: Ritkán alkalmazzák, a Meta szerint akkor érdemes, ha a célzott helyszíneken nem elterjedt nyelvről van szó.
Célzási javaslatok:
Az Advantage+ Célközönségben megadhatunk célzási javaslatokat, de ezek nem szigorú megkötések. Ide tartozik:
- Egyéni közönségek
- Életkori tartomány
- Nemek
- Részletes célzási beállítások (érdeklődési körök, viselkedés)
A megadott javaslatokat a rendszer figyelembe veszi, de nem tekinti örökérvényűnek. Például, ha életkorra adunk meg egy javaslatot, ez nem zárja ki, hogy a Meta olyan felhasználókat is bevonjon, akik kívül esnek ezen, ha ez segíti a kívánt műveletek növelését.
Eredeti célközönségek (konverziós teljesítménybeli cél)
Amikor eredeti célközönséget választunk konverziós vagy értékalapú teljesítménybeli célokkal, jelentős algoritmikus terjesztés történhet. Ez a terjesztés hasonlóvá válhat az Advantage+ Célközönségben tapasztalthoz.
Tiszteletben tartott beállítások:
- Minimális életkor
- Maximális életkor
- Nem
- Hely
- Kizárt egyéni közönségek
- Nyelv
Kibővített célközönségek:
- Hasonmás célközönségek: Ha hasonmás célközönséget adunk meg, az Advantage Hasonmás automatikusan aktiválódik, és ezt nem lehet kikapcsolni.
- Részletes célzási beállítások: Ha részletes célzást használunk, az Advantage Részletes Célzás is automatikusan bekapcsolódik és nem kapcsolható ki.
Elméletileg a rendszer csak akkor bővíti a célközönséget, ha az javíthatja az eredményeket, de tapasztalataink szerint a célközönség jelentős mértékben bővülhet ilyen esetekben.
Attól függ:
Eredeti célközönségek esetén beállíthatunk egyedi célközönségeket, de hogy kibővül-e, attól függ, hogy az Advantage Egyedi Célközönség jelölőnégyzet be van-e jelölve.
Ha a jelölőnégyzet nincs bejelölve...
Ha az Advantage Egyéni Célközönség jelölőnégyzetet nem jelöljük be, akkor remarketing hirdetéseket futtathatunk, amelyek kizárólag az általunk kiválasztott egyéni célközönségeket célozzák meg. Ebben az esetben a hirdetés csak a megadott egyéni célközönség tagjait éri el, tehát nem nyúl túl ezen a körön.
Ha be van jelölve...
Amennyiben azonban a jelölőnégyzet be van jelölve, akkor a hirdetés jóval szélesebb körhöz is elérhet, túlmutatva az eredetileg kiválasztott egyéni célközönségen. Tesztjeink alapján ez a bővítés hasonló ahhoz, amit az Advantage+ Célközönségben tapasztalhatunk, amikor az egyéni célközönségeket csak javaslatként adjuk meg.
Eredeti célközönségek (hivatkozáskattintások / érkezésioldal megtekintések)
Ha az eredeti célközönségeket választjuk olyan teljesítménybeli célokkal, mint a hivatkozáskattintások vagy az érkezésioldal megtekintések, a rendszer általában kevésbé terjeszkedik. Ilyen esetekben a Meta algoritmusa jellemzően kisebb mértékben próbálja bővíteni a célzást, mivel a fő cél itt az, hogy több kattintást vagy oldallátogatást érjünk el a kiválasztott célcsoporton belül, nem pedig konverziókat vagy nagyobb értékű műveleteket.
Ez azt jelenti, hogy a megadott célzási beállítások itt nagyobb eséllyel érvényesülnek, és a célközönség kevésbé bővül automatikusan.
Természetes bővítés és ennek kikapcsolhatósága
A célzott közönség bővítése — és az, hogy ezt ki lehet-e kapcsolni — a teljesítménybeli céltól függően változik. Ha a cél a hivatkozáskattintások vagy érkezésioldal megtekintések maximalizálása, akkor a következő szabályok érvényesek.
Tiszteletben tartott beállítások:
- Minimális életkor
- Maximális életkor
- Nem
- Hely
- Kizárt egyéni közönségek
- Nyelv
Kibővített célközönségek:
- Itt alapértelmezetten be van kapcsolva az Advantage Részletes Célzás funkció, és ezt nem lehet kikapcsolni.
Ettől függ:
- Az eredeti célközönségek használata esetén mindig lehetőség van az Advantage Egyéni Célközönség kikapcsolására (amennyiben nem felejti el a jelölőnégyzetet kivenni). Link kattintások vagy landing page megtekintések optimalizálásakor az Advantage Hasonmás Célközönség is kikapcsolható, így csak a kiválasztott hasonmás közönséghez jutnak el a hirdetések.
Eredeti célközönségek (bármely más teljesítménybeli cél)
Bármely más teljesítménybeli cél esetén (pl. Elérés, Megjelenítések, Elköteleződés, ThruPlays) nagyobb kontrollunk van a célközönség bővítésének mértéke felett.
Tiszteletben tartott beállítások:
- Minimális életkor
- Maximális életkor
- Nem
- Hely
- Kizárt egyéni közönségek
- Nyelv
Kibővített célközönségek:
- Alapértelmezés szerint itt nincs bővítés.
Ettől függ:
- Az Advantage Részletes Célzás bekapcsolható, ha szeretnénk.
- Mind az Advantage Egyéni Célközönség, mind az Advantage Hasonmás Célközönség opcionálisan használható.
Mit érdemes tehát tenni?
Mostanra világossá válhatott, hogy a célzási beállítások túllépése valószínűsíthető, függetlenül attól, hogy az Advantage+ Célközönséget vagy az eredeti célközönségeket választjuk. Az eredeti célközönségek esetenként több kontrollt biztosíthatnak, de ez a hatás nem mindig szükséges vagy előnyös.
Néhány irányelv a döntéshez:
1. Amikor konverziós teljesítménybeli célt és vásárlási konverziós eseményt alkalmazunk
Bár választhatunk más konverziós eseményt is, a vásárlás esetén javasolt az Advantage+ Célközönség (vagy akár az Advantage+ Vásárlás) használata. Az algoritmus valós időben igazodik, hogy a vásárlásra legnagyobb eséllyel hajlandó emberekhez juttassa el a hirdetéseket. Ez a rugalmasság csak javíthat az eredményeken.
Még akkor is, ha a célcsoport elsősorban nők, és nem állíthatunk be nemet, az algoritmus alkalmazkodik a vásárlási célt figyelembe véve. A Meta nem akar olyan felhasználókra költeni, akik nem valószínű, hogy pénzt költenének.
2. Amikor konverziós teljesítménybeli célt és más konverziós eseményt használunk
Ha más konverziós eseményt választunk a vásárlás helyett, továbbra is javasolt az Advantage+ Célközönség használata, azonban érdemes folyamatosan figyelni, hogy az algoritmus ne a céljainkkal ellentétesen működjön.
Az algoritmus célja a kívánt műveletek maximalizálása a megadott költségkereten belül. Ha a cél egy vásárlás, ez nem okoz problémát, hiszen nem kapunk alacsony minőségű vásárlásokat, ellenben például érdeklődők esetén ez már lehet gond.
3. Amikor más teljesítménybeli célt tűzünk ki
Ez egy érzékeny kérdés, mivel általában nem ajánljuk az egyéb teljesítménybeli célok használatát a potenciálisan alacsony minőségű eredmények miatt. Az algoritmus hajlamos kihasználni az elhelyezések és felhasználói csoportok gyengeségeit, hogy minél több kattintást vagy elköteleződést érjen el. Ez problémát jelenthet az optimalizáláskor.
Az Advantage+ Célközönségről való váltás nem oldja meg ezt a problémát, de legalább lehetőség van az életkor vagy a nem alapján szűkíteni a célközönséget, ha ez fontos. Ha a vállalkozás főként nőket vagy egy adott korcsoportot céloz, ez az opció különösen számíthat.
Miért probléma ez?
Amikor a cél egy adott poszt interakciónak növelése vagy egy videó nézettségének kiterjesztése, a Meta algoritmusa csak arra törekszik, hogy minél több elköteleződést vagy megtekintést érjen el, nem foglalkozva azzal, hogy a potenciális ügyfelek látják-e a hirdetést. Ha férfiak kattintanak a hirdetésekre vagy nézik a videókat, a Meta ezt jelzésként értékeli, hogy több férfinak mutassa meg azokat, holott lehet, hogy a nőknek is hasznos és érdekes lehet a tartalom.
Összefoglalva
A célzott közönség és a beállított célok figyelembevételével az Advantage+ Célközönség vagy eredeti célközönségek használata attól függ, milyen szintű kontrollra van szükség. Érdemes kísérletezni és tesztelni, hogy melyik opció adja a legjobb eredményeket a céljaid alapján. Egy biztos, mindenkinél más fog működni, ezért Neked is muszáj tesztelned és levonnod a következtetéseket. Eredményes célzást kívánunk!